Wie ein Traum
Szöveges ítélet
Az autót Németországban vásároltam. Vásárláskor nyikorgott valami a motortérből, de mivel vittem magammal egy "autóhoz értőt", ezért már ott kiderült, hogy nem a légkondi a rossz, hanem a főtengely ékszíjcsapágy. Elengedtek 500 Eurót az árból emiatt a török németek.
Előre leszögezném, hogy a javításokkor sosem a legolcsóbbat vettem meg, hanem a gyári beszállító termékét akciós áron.
A főtengely ékszíjcsapágy javítási költsége az előzetesen a barátok által megjósolt 200 000 pénz helyett 50 000Ft-ból megállt. A biztonság miatt az ékszíjat is cseréltük, az 7 0000Ft volt + levegőszűrő csere 7 000 Ft volt, + üzemanyag szűrő csere 7 000 Ft volt.
A téli kerék cserekor a szerelő megtépett 2 csavarmenetet a kerékagyban, ennek a cseréje 20 000 Ft volt.
Sikerült benzint tankolnom a dízelbe, a 45 literre 25 litert, és 16 km után leparkoltam, majd nem indult el. Trélerrel vittük szervizbe. Elromlott a nagynyomású üzemanyag pumpa. Ennek a cseréje 350 000 Ft volt. Senkinek sem ajánlom a házi javítgatást ilyenkor, kizárólag BMW szervizbe vigye ilyen esetben!
Az autót vezeti a barátnőm is, mikor megkérdezte egy német ismerősünk, h milyen vezetni, csak ezt mondta: " Wie ein Traum" (mint egy álom)
Egy év után is azt mondja, h milyen jól megy, pedig én érzem, h néha induláskor kicsit lomha, nem nagyon, csak kicsit, de túlélhető, köszönhető a szerintem magas komfort fokozatnak. Sosem voltam olyan, aki elsőként akart kiugrani a piros lámpánál.
Viszont nagyon zavar, hogy a 2005-2011 közötti N47-es motorblokk gyári hibás, de a BMW nem ismeri be. El tudja szabni a motorláncot bármikor, akár mindenféle előrejelzés nélkül is.
Azért is örülök egy kicsit, hogy csak 318as szoftver fut a 320as blokkon, mert így csak 147 lóerő, sokkal megkíméltebb az autó. Ehhez még hozzásegít az automata váltó is. Én ezt ajánlom leginkább ebből a szériából.
318D automata
Hibalista
- Előre leszögezném, hogy a javításokkor sosem a legolcsóbbat vettem meg, hanem a gyári beszállító termékét akciós áron. - - Főtengely ékszíjcsapágy 50 000Ft - Ékszíj 7 0000Ft - Levegőszűrő 7 000 Ft - Üzemanyag szűrő 7 000 Ft volt - Jobb első kerékagy 20 000 Ft - Nagynyomású üzemanyag pumpa 350 000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 132000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | HR-V | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
