vezess! - 320i 2010 (E92)
Szöveges ítélet
Eloljaroban annyit, hogy Angliaban elek es itt vettem/hasznalom/szervizeltetem a kocsimat, valoszinuleg sok mindenben vannak elteresek az otthoni korulmenyekhez kepest, osszehasonlitani sajnos nem tudom, mert otthon nem volt autom.
Egy kis yarisbol ultem at ket ev utan ebbe a 320-as benzines kupeba. Mindig is imadtam a BMW-ket, ugyhogy egy nagy almom teljesult 30. szuletesnapomra ezzel az autoval, de ennek persze ara volt/van.
Eloszor a negativumok: teljes szervizzel, friss gumikkal es fekekkel vettem egy cegtol masfel ev garanciaval kb 5 millioert, de mar az elso honapban ki-ki gyulladt a sarga lampa a muszerfalon, aminek a vege negy-ot diagnosztika es hiba-reset utan egy NOX szenzor csere lett (garancialisan szerencsere). Ezen annyira nem voltam meglepodve, olvastam, hogy az E92-nel ez szinte tipushibanak szamit. Emellett azonban nemreg kiderult (egy-ket indidas utan bogott a motor, mint egy sebzett oroszlan, de alig akart menni), hogy ki van nyulva a vezermulanc, ugyhogy most azt kell megcsinaltatnom, megint csak garancialisan. A szerviz tapasztalatom egyebkent kivalo, mind a markakepviselet, mind a fuggetlen szervizek megdolgoznak a penzukert, alaposak es korrektek.
Par honapja a baratnom uj munkat kapott es koltoznunk kellett, ugyhogy a varosi hasznalat melle havonta kb 2000km-t autopalyazok is, igy a fogyasztasom atlag nyolc liter korul alakul. Ha odafigyelek 7 literrel is meguszom, de nem ezert vettem benzines kupet...
Es akkor most a pozitivumok: persze nem egy sor hatos (a biztositasom eszmeletlen sokba kerult volna egy haromliteres szornyre), de en akkor is imadom a motor karakteret. Dorombol, aztan 4000 fele felordit es ha az ulest eppen nem is nyomja olyan orulten a hatadba, azert 170 loval mar eleg jol elszorakozik az ember. A hatsokerek hajtas, futomuvek, sulyelosztas es a mely ulespozicio az, ami elkepesztoen elvezetesse teszi a vezetest ebben a kocsiban; feszes es ellentmondast nem turoen harapja be magat a kanyarokba. El kell ismernem, nem csodalom, hogy sok BMW-s allat van, de tenyleg felbatorit, amikor egy gep azt csinalja, amit te akarsz, elhiteti veled, hogy te vagy a fonok, te parancsolsz. Aztan ha kicsit jobban megnyomod a gazt egy kanyarbol kifele erzed, hogy elindul a segge; jobban megszoritod a kormanyt, talan egy pillanatra meg a pupillad is kitagul es szaporabban veszed a levegot, villan a kiporgesgatlo, te egy kicsit rakormanyzol es tartod az ivet. Ez a kocsi ebren tart es eszedbe juttatja, hogy nem csak utazol, hanem vezetsz. Hihetetlen elmeny. Kivul-belul errol szol minden. A muszerfal sallangmentes, az utaster csendes es biztonsagerzetet ad, a bor ulesek kenyelmesek, a kartamlak, pohartartok jo helyen vannak, semmi nem zorog vagy nyikorog, a hangszorok eleg szepen szolnak es haromezres fordulatig a motor halkan duruzsol.
Bocs az omlengesert, remelem senkit nem bosszantott, de az autokhoz nem ertek, a technikai reszleteket meg mashol is megtalaljatok. Az eddigi tapasztalataim alapjan megerosithetem, hogy egy BMW nem olcso es foleg nem hibatlan, de ha valaki abban a szerencses helyezetben van, hogy idot es foleg penzt tud szanni az autoja fenntartasara, az rengeteg oromet fogja lelni ebben a kocsiban. A garancia nelkul lehet, hogy mas velemenyen lennek...
Alabb van egy kerdes arrol, hogy ezutan mibe ulnel at szivesen. Ha tehetem maradok a BMW-nel, de valoszinuleg valami takarekosabb dizelt valasztanek autopalyazashoz. Na meg ha felenk jonne a golya akkor egyszerubb lenne az elet plussz ket ajtoval.
Hibalista
- NOX szenzor kb. 180ezer - vezermulanc kb. 180ezer
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 35000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Yaris 1.3 | Következő autója? | 320d |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
