Sportosan elegáns
Szöveges ítélet
Az autót 2013 júniusában vettem mint 3. tulaj 109.094km-rel. Belgiumból hozta be az előző tulaja, szerízkönyvvel rendelkezett. Mielőtt megvettem, a Wallis Dunánál bevizsgáltattam 30.000 ft-ért.
Az autó a korának megfelelő futással rendelkezett, órája nem volt tekerve. A két hátsó sárvédő felett javítva lett a kasztni, ott bukott a rétegvastagság mérésen illetve repedt volt a kartergázcsője. A lefuttatott diagnosztika alapján turbó vezérlő elektronika hibát jelzett, a VNT geometria állító kar megszorult és emiatt vészüzemben ment a jármű (az autó valós telejesítményén ez abszolút nem érződött). Utóbbira a BMW azt javasolta, hogy turbócserével orvosolható aminek több mint 500.000 Ft lenne a költsége.
Ezt megköszönve elálltam a vásárlástól, de nem hagyott nyugodni a turbóvezérlő problémája és lázasan elkezdtem bújni a fórumokat és keresni valami olcsóbb megoldást. Ennek eredményeként akadtam össze egy magán (nem BMW partner) szerelővel aki tudott hozzá hivatalos javítókészletet! Felettébb érdekes, hogy ő tudott róla, a BMW szervíz pedig nem... Mivel ennek költsége megállt 25.000 Ft-ból így megvettem az autót 2013-ban.
Az N47D20C motor típushibája a vezérműlánc nyúlása, szakadása ami csörgő hanggal indul a motortérből. Ezen kb. 160.000 km környékén estem át és több mint 300.000 Ft-mba került. Ugyanennyit kóstált a kettős tömegű lendkerék cseréje ami kicsit korábban jelentkezett (vele együtt új kuplingszett is került bele).
E mellett "csak" a kötelező olaj és szűrőcserék jelentkeztek 15.000 km-ként, ezekért alkalmanként kb. 60.000 Ft-ot költöttem.
Hiába a magas szerviz költségek; a kényelem, a fogyasztás és a futómű kárpótolt mindenért! Nem bántam meg, hogy megvettem, ennek ellenére legközelebb más, gazdaságosabb fenntartású autót fogok választani.
Hibalista
- turbó vezérlő elektronika hiba, a VNT geometria állító kar megszorult és emiatt vészüzemben ment a jármű - kartergázcső repedés - kettős tömegű lendkerék - feszítőgörgők - vezérműlánc
Ide hordtam szervizbe
Diesel Special Kkt.diesel szakszerviz Nagy István-cégvezető,adagoló javításifj Nagy István-diesel technikus,diesel diagnosztikus2524 Nagysáp Temető ut 14
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Őry-Car SzervízVeszprém, Házgyári út 22, 8200
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 109094 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
