remek választás!!
Szöveges ítélet
Stuttgarti autószalonban, személyesen vásároltam 2010. 05. hónapban, akkor volt benne 184.000 km. Igazság szerint egy másik BMW-t szerettem volna megvenni egy szomszédos autókereskedésben /E46 320 cd-t/ de az borzasztó lelakott volt és nem sérülésmenets, mint, ahogy hírdették.
Ezt az E90-es 320 d limusine-t meglátni és megszeretni egy pillanat műve volt. A kilóméter viszonylagos nagysága csak addig bizonytalanított el, míg bele nem ültem és ki nem próbáltam. Mondhatom nyugodtan, hogy makulátlan belső fogadott. Egyetlen egy dolgot vettem észre, hogy az előző tulaj valószínű gyűrűt hordott, mivel a sebességváltó alubetétje kissé karcolódott volt. Felszereltségét tekintve, alap+ PDC. 163 LE, kézi váltó. Próbaút után teljesen biztos voltam benne, hogy megveszem. A motor chek lámpa világított benne, kérdeztem a kereskedőt (echte német), hogy mit jelez, válasz EGR szelepet kell cserélni benne, ami gyáriban náluk 250 euro, de ezt az összeget abban a pillanatban le is engedte.
Hazafelé úton véglegesen beleszerettem. 200-nál olyan stabilan áll az úton, hogy a kormányt nyugodtan el lehet engedni. Végsebességét mértem, nálam óra szerint 240 km/h volt. MIkor átvettem 6,9 literes átlegfogyasztást mutatott a boardcomputer, ez a nálam töltött egy év és 26.000 km alatt 6,5-re módosult. Láncos vezérlésről beszélünk, így nem is kell részleteznem mennyivel kellemesebb érzés a fenntartása, mint a szíjjal szerelt gépkocsiknak. Bizton állíthatom, hogy futóműve a legjobb szerkezeti eleme. Azt ki kell próbálni mindenkinek, pedig csak 16-os gyári, defekttűrő gumikkal volt szerelve. Az úton található hibákat észreveszi és visszajelzi, de nem ráz, nem, pattog, nem klattyog, nem puffog, nem dörmög stb-stb. Pohártartók nagyon jópofák, mindenkinek tetszett,aki megfordult az autóban. Elektromosan kihjatható vonóhorog nagyon diszkrét, még a hatósági műszakin sem vették észre.:) Bőr sportkormány kiváló fogású, pontos. Lámpái jól világítanak, egyetlen izzója sem égett ki. Bár a hátsó lámpák kinézetével szemben kissé szkeptikus voltam, de csak addig míg először meg nem láttam sötétben hátulról a kocsit.
Na de, jöjjenek a hibái: ablakemelő gombjai túlságosan elöl vannak, sokszor a hátsókat húztam le. Hátul borzasztó kicsi hely, elöl nekem elég volt /191 cm vagyok/, igazából ez csak 4 személyes autó. A gyári, Business néven futó, egy lemezes HIFI elfogadható (lenne), amennyiben nem ilyen silány minőségű hangszórókkal (4db) szerelték volna fel az autót, ez komolyan mondom, hogy a BMW szégyene. Csomagtartó meglehetősen kicsi. 1-es sebességi fokozat nagyon rövid, utána már rendben van. Emlékeim szerint 6.-ban, 170-nél 3000-et pörög a motorja, mondom ezt azért, mert pár hete váltam meg tőle. Fiatalabbat szeretnék, kevesebb kilóméterrel.
Összefoglalva, egy nagyon dinamikus,de takarékos, áldott jó futóművel szerelt diesel autó, néhány boszantó hibával. Mindenkinek ajánlom.
Hibalista
- EGR szelep= javítási költség 32.000 ft. Központi vezérlőegység= 93.000 ft
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 184 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf IV. PDTDI | Következő autója? | 320 d |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
