A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (2005-2011)

3 Touring 318D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Polgárpukkasztó! De csak Magyarországon...

Szöveges ítélet

Körülbelül úgy indult a történet, hogy 13 éves Honda Civicemet már kinőttem.
http://nepitelet.hu/autok/honda/civic_2001/imadom_csak_teszi_a_dolgat_hiba_nelkul_155306/
Sokszor kicsinek találtam a külföldi ingázásokban, 500 km után kitörött a nyakam akárhogy is állítottam az ülést és az autópályán nagyon zajos volt. Korba is benne volt már és elkezdte a rozsda is.
Alfa 159 SW, Honda Accord, BMW 3 Touring. Ezek közül keresgéltem. Gyorsan rájöttem, hogy a 159 es Alfa már nem fog beleférni a fiatal kategóriába, és csak olaszból behozott romhalmazokat találtam. Majd felváltva nézegettem az Accordot meg a 320D vagy 318D. Az eszem egy fiatal benzines Accordhoz húzott de a szívem egy fiatal diezel BMW-hez. Úgy voltam vele amelyik típusból találom meg a jobb állapotút azt veszem meg. Elvittek az orrom elől 2db Accordot meg megbukott egy 320-as a Székesfehérvári BMW szalon átvizsgálásán (300 ezer km + os volt, persze óra szerint 144 ezer). Temérdek telefonhíváson voltam túl. Közel 1 év keresgélés után már nagyon csalódottan álltam hozzá a dolgokhoz. A használt autó piac egy óriási katasztrófa. Megértem ha az emberek tehetik inkább szalonba vesznek autót.

Végül is megjött amit megmertem venni. 2010.11 havi 318D Touring. Az autó számomra az álom kategória. Túlon túl megvan benne minden extra amire vágytam. Bi-xenon, Professional Business Navigáció, start-stop rendszer, PDC, sportülés, elektromos gerinc és oldal támasz, combtámasz, ülésfűtés, elektromos dupla üvegtető, kilincsfény, blutooth kihangosító, USB csatlakozó, stb. 17” nyári és 16” téli alufelni és gumi garnitúra. Kipróbáltam, tetszik minden patent. Az eladó korrekt. Mehetünk a BMW szalonba teljes körű átvizsgálásra. 30 ezer Ft, de ilyen összegű autónál nem tétel. 127 ezer km-es óraállás, amit a helyi BMW szalon is leigazolt, majd a teljes átvizsgálás után kimondták a számomra a kulcs mondatokat. A szerviztörténet hibátlan vezettet, ajánljuk az autó megvásárlását. Végre! Már aznap túl voltam még az autó átíratásán is.

A 143 le 320 NM nyomaték szerintem elegendő. Ha kell megy ahogy illik, nem gondolkodik egy pillanatig sem. 140-150 km/h autópálya mellet nagyon csendes, egy halk nyugodt beszélgetést sem zavar meg az autó hangja. 180 km/h utazó tempó sem probléma neki. Kellemes. Fogyasztás az parádés. 5,7 l nálam a 9000 km es átlag ebbe minden van. Autópálya, sok városi, országút, 5 személy, 2 személy, minden. 4,5 l volt a legkevesebb azt országúton evett, 6,6 l a legtöbb amit 150 km/h autópálya 5 személlyel, esős viharos időben. Persze biztos eszik 8 at is ha valaki nem normális, vagy 180-200 km/h-val megy tartósan. Ezeket az értékeket én magam számoltam de a Board computer is ugyanezt számolta. Sokfelé írják, hogy minden autóban csal, hát én ezt nem tapasztaltam. Ugye ez már BMW Efficient Dinamics rendszeres, fékenergia visszanyerő rendszer, start-stop, alacsonyabb futómű, teljesen burkolt az alja stb. A váltó fokozatok kiosztásával nem vagyok tökéletesen megelégedve. Relative sokat kell kapcsolgatni. Pl. városban 50 felett kéri a 4 est. A legtöbbet 50-60 km/h között halad a forgalom, ergo oda vissza kell kapcsolgatni amikor kicsit belassul a forgalom. Kb. ugyanígy alakul az 5. 6. fokozat is 90-100 Km/ tempó között. Hát nemhiába nem városi közlekedésre tervezték, hanem autópályára. Kicsit bosszantó de nem vészes.

A futóműve számomra a legnagyobb meglepetés. Valami eszméletlen mennyire stabil és csöndes. Bátran belelehet pakolni a kanyarokba. Bármerre megyek a megszokott utjaimon, rendre gyorsabban odaérek mindenhova mint a Civicel. Egyszerűen alig érezni benne a sebességet, sokkal nagyobb biztonságot ad ezért jobban bátrabban halad az ember. Élvezet vele menni, ez nem kérdés. Olvastam már sokfelé, hogy a 3-as széria futóműve amolyan etalon ebbe a kategóriába. Megértem!

A navigáció profi, vér profi. Mindent mutat ír jelez, most már tudom navigáció és navigáció közt is óriási különbség van. Beltér lefinomult semmi csili csálé, valahogy minden kézre áll. A Touch pad nagyon jól és gyorsan kezelhető, biztonságosan lehet használni vezetés mellett is. Nagyon tetszik, hogy a bord computerben írja,hány km van még a szervizekig, fékek hány km-ig bírják még adott használattól függően, műszaki, olaj stb. A bluetooth kihangosítás nagyon jó. Tökéletes tiszta hangja van a beszélgetéseknek. A hifi nagyon szépen és tisztán szól, szép telt méllyel. . Nem tudom az enyémbe alap van vagy valami komolyabb van-e?! A két első ülés alatt van mélynyomó meg az ajtókba hangszóró. Tökéletes nagyon megvagyok vele elégedve. Start-stop először furcsa volt, mára már kitapasztaltam, nagyon jól működik. Nem lehet olyan gyorsan egyest kapcsolni, hogy ő már ne indította volna be a motort. Amúgy egy gombnyomással kikapcsolható ez a rendszer. A beltér mérete szerintem elegendő, mi legtöbbet 2 en használjuk, később ha bővülnénk is bőven elég lenne. 4 embernek kényelmes. Ha a 2 hátsó ülést ledöntöm akkor hatalmas pakoló helyünk lesz eddig mindig elfértem benne a szezonális ausztriai költözéseknél. Az ülésen millió féle képpen állitható, még így egy év után is találtam újat benne. Amúgy én 189 cm vagyok még határeset ahogy magamra tudom állítani az ülést, szerintem egy 2 m-es embernek nem sikerülne.

Szervizek! Eddig egyszer volt kötelező szervizen, meghibásodása nem volt. Találtam egy szerelőt aki BMW szalonba dolgozik és otthon is. Tanácsára nem vártam ki a 30 ezres olaj ciklust és vittem előbb. 20 ezer azt mondta az ideális, ha igazán hosszú életet akar az ember az alkatrészeknek. Ő szerezte be a szervízhez a gyári alkatrészeket, kicsit jutányosabb áron.
Amúgy ez a szerelő nagyon korrekt őszinte ember. Múltkor hosszabban beszélgettem vele erről a bajor márkáról. Nagyon sokban függ a tartóssága a használattól, azt mondta az a kulcsa mindennek. Tudni kell például hogyan kell használni a kuplungot hogy a kettőstömegű ne fossa el magát akár 60 ezer km után. Mert azt mondta volt olyan nő aki 60 ezer alatt kinyírta. Folyamatos 3.ba akar elindulni és társai. Van akinek már 400 ezer van benne és semmi baja. Összességébe azt mondta normális használat mellet 200 ezerig nincs semmivel baj. 200 után már azért jöhetnek elő a dolgok számítani lehet nagyobb kiadásokra de nem törvényszerű semmi sem, hogy elromlik. Erre csak mondom aki egy 200 ezer + os prémium szegmensű autót vásárol az ne csodálkozzon rajta ha lesz egy 300 ezres szervize. Amúgy azt számoltam ha mondjuk egy ilyen teljesítményű autót veszek meg benzinesbe akkor idáig kb. 200 ezer pluszt elköltöttem volna az üzemanyag különbségre. Ezt is nézni kell.

Nem tudom itthon miért ilyen polgárpukkasztó a BMW. Én gyerek korom óta úgy voltam vele egyszer szeretnék egy BMW. Majd amikor kimentem Ausztriába dolgozni tetszettek meg igazán. Kint nagyon sokan BMW-t használnak, persze leginkább a német turisták és nem csak a fiatalok az idősebbek is ugyanúgy. Kint úgy tekintenek rá mint egy minőségi sportos, jó német autó. Ennyi! Itthon meg csak azt hallom szarok drágák nagyképűeknek való. Magyar mentalitás, irigyek stb. Persze tisztelet a kivételnek van sok értelmes ember is! Igen kétségkívül elterjedt ez a márka az eszetlen fiatalok körében, de nem kell mindenkit egy kalap alá venni.

Majd igyekszek frissíteni ha nő a km óra állása. Megírok mindent majd az autóról. Remélem valakinek tudok az írásommal segíteni.

Hibalista

- Eddig egyszer volt kötelező szervizen, meghibásodása nem volt. - Olaj + szűrő, üzemanyagszűrő, levegőszűrő, 64000 Ft volt a szereléssel együtt. A következő szerviznél majd csak az olajt kell meg a szűrőjét cserélni. Elfogatható! - - Hátsó BMW embléma csere 10 ezer gyári, azt mondta a szerelő ha sokat áll az autó huzamosan akkor megmarja a sós lé, mert a menetszél amúgy kiszárítaná. Nálam pedig télen sokat állt 4 hónap alatt 1000 km-t mentem vele. - - Ablaktörlő lapát 16 ezer ez is gyári volt. Na igen ezt már sokalltam! -

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2010
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 127000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Civic 1.6 ls Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 2005 (2005)

További ítéletek (131 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)