Perfekt "eszköz", made in Germany...
Szöveges ítélet
Történet: 2007-es BPS kocsi, 9 hónaposan vettük egy éve. Először nem is akartunk BMW-t venni. A családban senki nem kopasz, nem hord napszemüveget este, stb. Igazság szerint a feleségem kocsija, A3-at nézett volna inkább magának. Rábeszéltem az A4-re, de aztán egyszer mégis csak megnéztünk egy 320d limuzint, mivel az értékesítő srác ismerős volt, meg el kezdett esni az eső is. Mikor beültünk, azonnal megtetszett a fekete félbőr kárpit. Végül már BMW-ket nézegettünk, végül meg is rendeltünk egyet a debreceni szalonban. Két okból is jó volt: 1. nem mertünk volna szabadpiacon venni egy kilencmillás kocsit, másrészt ugyanazt a kiszolgálást kaptuk, mint egy új vásárlásánál, de tényleg. Kiválogattuk, hogy mi a minimum, (20d automata touring, félbőr, xenon, grafit színű, parkradar.) Találtak is egyet, sokkal gazdagabb felszereléssel:+ panoráma tető, prof navi, sportülések, alubetét, CD tár, telefon + csomó apróság. Másfél hónap alatt jött meg, iszonyú hosszúnak tűnt.
Használat:
Mikor hazavittük, első szavunk az volt, hű, ez lehetne nagyobb is. Az utastere kb. elég, de csomagtér, hát az nem túl nagy. Nyaraláshoz (két kicsi gyerekkel) tetőbox kell, vagy minimál cucc, ami ugye lehetetlen. A sportülés nagyon jó, de nekem (190 cm, 95 kg) még éppen elég. Aki ezt választja, mindenképp csináljon ülőpróbát! (nekem legszélesebb állásban van). Rengeteg irányban állítható, de mivel felváltva használjuk, nehézkes ide-oda állítgatni. Mindenképp megéri memóriás ülésbe beruházni. A kihúzható combtámasz nem csak látványos, de nagyon kényelmes is hosszú távon. Az ablakemelő gombok még nekem is messze vannak, eleinte rendszeresen a hátsó ablakokat engedtem le a parkolóházban. Körkörös kilátás nem túl jó, az ablakok (főleg hátul) lőrések, az oszlopok meg vastagok. Persze öt csillag az 5 csillag. A PDC elöl-hátul hasznos beruházás. A váltó nagyon jó, finoman pakolgatja a fokozatokat - ha bemelegedett. Addig picit ránt, de nem vészes. A feleségem eleinte idegenkedett tőle, de ma már nem cserélné manuálisra. spotfokozat, manuális üzemmód tök felesleges, csak motorfék miatt kapcsolgatom Túl jól váltogat ahhoz, hogy kézzel belepiszkáljak. A BMW-k sportosak, (sportkocsik?), az ember rengeteg műszert várna el. Ennek meg nemhogy olaj-, de vízhőmérője sincs.Elég hamar bemelegszik. Csak egy fogyasztásmérő van, ami normál gyorsításnál is 15-17 l-nél jár, és 20-ig skálázták. Nagyobb benzinesnél le se jöhet a 20-ról. Külön játék a pillanatnyi fogyasztásmérőt az átlagfogyasztás körül tartani. A panorámatető nagyon hangulatos, ezt mindenképp érdemes kérni, mégha csökkenti is a fejteret. Az iDrive szerintem könnyen megszokható, bár én fogékony vagyok az elektronikus kütyükre. A legtöbben úgyis automatán használják, klíma, fényszóró, stb. Akkor nem kell piszkálni semmit. Elsőre azért meglepő volt a 400 oldalas kezelési útmutató. A xenon jó, az automata állás nagyon kényelmes, de néha kicsit lassan veszi le, villognak. A navit sajnos nem tudtuk eddig itthon használni, mivel a nyugat-Eu térkép Szlovákiáig(!) ér, hozzánk már nem.Magyarország sajna balkán. Allítólag januártól 100%-os térkép lesz. Vezetni nagyon kellemes, nem is értem, átlag autósnak mi szükség a nagyobb motorokra:-). alapban 16-os téli kerekekkel jött a kocsi, kényelmes, nem ráz. Bár van aki szerint szénásszekér így is. A nyáriak 17-es M-es kerekek, ezek nagyon szépek, bár kétségtelen érződik a nagyobb méret, és a nyomvályúknál azért fogni kell a kormányt. Összességében nagyon jól megépített, "egy darabbból faragott" bunker kocsi, aki beruház, nemigen bánja meg. Kényelmes, jó minőségű, könnyű vezetni, sokkal fordulékonyabb, mint gondoltam. Kívül belül nagyon szép, igényes kivitelű kocsi, bár ez nyilván ízlés kérdése. Városban még épp megfelelő méretű, nem olyan kihívó, mint pl. egy 5-ös.Tökéletes kisgyerekes anyuka járgány.
Költségek:
A belépő majdnem nyolc számjegy (újonnan 13), bazi drága. nevetséges, hogy az alapár 50%-át ráköltötte az első tulaj extrákra (jó, ez a BMW gyári kocsi volt, de akkor is), de pohártartó nincs elöl, mivel a "tároló csomag"-ot nem vette meg (kb. 50eFt), sóher BMW. Fogyasztásra 7,5-öt írtam, de városban igazából 9-10 liter, autópályán 160 körül is 6-6,5 körül van. Ez jön ki kb. ennyire. Biztosítás elfogadható, valami spéci BMW-s casco van rajta, így bevállaltunk egy nagy önrészt, baj esetén a felét úgyis a BMW fizeti.
Negatívumok:
Igazából két negatívuma van, és ebből egy a kocsi hibája. Annyi kényelmi szolgáltatás, automatika, önműködő van rajta, hogy már nincs szükség jó értelemben vett műszaki érzékre (kismértékű autóbuziságra) hogy kezelje az ember, olyan mint egy mikró vagy egy tv. Pl.: ha nem parkban van a váltó, nem lehet a "kulcsot" kivenni. Egyszer a feleségem rémülten hívott, hogy "nem adja ki a kulcsot, és nem lehet BEKAPCSOLNI sem". Persze D-ben állította le egy buszmegállóban, a busz meg majdnem ledarálta, mivel nem húzott el előle. Akkor jöttem rá, hogy ez már bizony egy modern termék, egy túlméretes számítógép a fogyasztói társadalomnak, nem pedig egy lélekkel rendelkező verda. Szerintem nincs lelke, csak echte dajcs acélmeg műanyag meg üveg.
A másik inkább a magyar kultúra miatt van - ezért idegenkedtünk először mi is a BMW-től: sokan versenyeznének, nem akarnak beengedni, autópályán gyorsítanak, ha előznék, ilyesmi.
Mindezekkel együtt nagyon jó választás volt, ebben a kategóriában a mai kínálatból sem választanánk mást.
Kicsit hosszúra nyúlt, de remélem volt értelme mindezt bepötyögni.
Hibalista
- eddig semmi
Ide hordtam szervizbe
Magisz Db.
Korrekt munka,elfogadható áron.
Segítőkészek.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 17000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | P206 1,4 HDI | Következő autója? | még marad vagy 3-4 évig |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
