///M ég van benzin a világon
Szöveges ítélet
2014 ben találtunk egymásra.325i 6seb manuál Navi Bör 218 ló Egygazdás olasz autó volt , végig vezett szervízkönyvvel. Ezért is esett rá a választásom. Rengeteg autót megnéztem, lekérdeztettem. Katasztrófa használt kocsit venni, még a magasab árkategóriában is csak a tekert órás gittautók vannak.Hihetettlen.
110ekm volt benne ,mint az új. Audi A5-t szerettem volna, de nem találtam jót. Meg hát nagyon nincs is belőle benzines. Dizelautóból meg nem is létezik 300ekm alatti csak új.
Amúgy is benzines párti vagyok, ugyan annyiba kerül a fentartása csak én a kutasnak adom a pénzt nem a szerelőnek :P
Az autóba azonal beleszerettem , nagyon eltalált forma és még mindig frissnek ha.
Általában az emberek azt hiszik valami über drága autó, pedig egy 5 éves octaviát sem kapnék ennyiért.
A kupé forma ellenére, pont akkora hely van benne mint a hármas limóbam.Hátra kényelmesen beülhet két felnött. A csomagtartója nem valami nagy ,de a 4 ajtósnak is ekkora van. Nyaralni négyen, két tinilányommal kényelmesen elférünk.
Az ülés kényelmes hosszú úton sem fészkelődők. A keret nélküli ablakok csak oldalszélben zajosak ,de volt olyan A4 audim amiben sokkal nagyobb volt a szélzaj.
A klima remekül teszi a dolgát, beállítottam 22 fokra mikor megvettem azóta ott van ,télen -nyáron. Hátul külön lehet szabályozni. pl én éjjel szeretem, ha hüvös levegő jön rám. A család meg szaunázhat körülöttem. Van egy maradékhő funkciója is, megálás után még 15 percig füt. Ha csak beugrok valahova nem hűl ki.
A kesztyütartóban a dobozos üditők jéghidegre hüthetők.
A I-drive nekem bejött ,aki tud kezelni egy okostelefont az elbír vele. Akinek ez bonyolult az vegyen kockaladát.Egy óra ismerkedés után ráéreztem a logikájára.
A navilemez borítója lemálik és telepotyogott a DVD meghajtó. Azt elég Jedi volt kitisztitani.A kissebb utcákat nem ismeri de alapvetően használható a navi.
Telefonkihangosító nem volt benne ,de az E-bay- ról vettem hozzá gyárit. Így lett benne usb port is. A kihangosító olyan hangminőséget produkál amilyent én még egy autóban sem láttam.Autópályán is kiabálás nélkül lehet telefonálni.
A proffesional hifi nem szól rosszul, az ülések alatt mélynyomók vannak, de a magas hangok nekem hiányoznak. A Logic7 sokkal szebben muzsikálna, viszont az alap buisnes rádió meg olyan förtelmesen gagyi, hogy még viccnek is rossz lenne:o
A tempomat nagyon jó, egyesével ,tizesével lehet gyorsítani és fékezni is vele.
A kanyarkövető bi-xenon is remek, bár csak erdei szerpentinen látszik az értelme.
Autópályán nem is kapcsolok refit mert a táblákról visszaverődő fénnyel magamat vakítom meg :)
A hat hengeres motor nagyon kultúráltan teszi a dolgát. Anyiran halk és rezdüléstelen, hogy lámpánál csak a fordulatszámmérő alapján lehet tudni hogy jár.
Ez idegesített is, úgyhogy gyorsan bekerült egy tipus specifikus sportlégszűrő.
Megfordult a fejemben egy kipufogó csere is , de abból azért már kinöttem:)
3000fordulat alatt olyan mint egy döglött 1.6os igaz a fogyasztása is. De a felett rendesen szedi a lábát egész 210ig mert ott már kéri a hatodikat és onnan már nem húz olyan fickósan. 240 körül lehet a vége. A váltó lehetne hosszabb is 130nál 3000forog 6.ban.
A kormány nagyon fura volt az elején mert viszonylag nehéz tekerni, és kanyarból kijövet nem tejeredik vissza. Abszolút semleges, és nagyon direkt, a legkisebb mozditásra is azonnal reagál. Vezettem 4ajtós 318d-t és annak mindene lágyabb: rugózása ,a kormány ,a kuplung. Mondjuk a rugózása jobban is tetszet mint az enyém. Pedig ez sem "M" es .
A defekttürő gumiktól hamar elbucsúztam , nem ezekre az utakra találták ki.
Ami az elöző autómból hiányzik az a téli magabiztosság (A6 quattro) Azzal hóban is nyugodtabban kocsiztam mint ezzel szemerkélő esőben. Észnél kell lenni télen, semmi hirtelen mozdulat :)
Nekem a megbizhatósága hatalmas pozitív csalodás volt. Még soha nem volt ilyen autóm amin csak olajat kelett cserélni. Olajat a BMW nél cseréltetek kb 50eFT igy vezetve marad a szervizkönyv ,anyit megér. 25ekm ként kéne ,de én két csere között is otthon lecserélem, nem hiszek ezekben a longtime periodusokban.
Szinte csak autópályán használom, hétvégenként járok vele haza, 240km oda, 240 vissza.Ez alapvetően ideális az autónak. Fogyasztásról csak ilyen adataim vannak.
140kmh 9,0l 150nél:9,5l 160nál:10l természetesen külföldi autópályán.;)
Az m0 ha benyomom a tempomatot 110re 6,7 et mutat a computer, ami elég vicces.
Országúton is olyan 9 körül eszik. Városba meg összesen nem mentem vele 100km-t.
Autópályán kb 1,5-2 literrel eszik többet mint egy dizel, az évente 20ekm rel számolva 150-180eFt többlet. Menyibe is kerül egy turbo, kettőstőmegű? :D
Most már kicsit keveslem a 218 lovat, szeretnék egy 335i-t. Bár az valószínű nem lesz enyire megbízható, és minden ismerősőmet lebeszélnék róla ,dehát a vágyak...
Hibalista
- Csak olajat fékbetétet és akkumlátort kellett cserélni. - DVD meghajtó tisztítás
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | A6 quattro | Következő autója? | 335i |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
