Közlekedési fölény
Szöveges ítélet
Egy kicsit a történetőről:
1991-es "malacorrú' 1,8-as Passatom, a hű családi szolga után új autó után kellett nézni. Mint ahogy lenni szokott, a BMW-ken mindenkinek megakad a szeme a használtautóhirdetések között. Nem is drága.- gondolják az emberek magukban. Pedig, ha tudnák milyen ára van egy szervíznek... Nyugtatgattam magam, hogy nem kell BMW, drága. De, hát mégiscsak a megfelelő helyen hajt... Nem traktormotorral venném... Akkor már ne négyhengeresre keressünk. Legyen E46 323i, faceliftes, szedán, lehajtható hátsó ülésekkel, M-es bőrkormánnyal, alubetétekkel. A műanyag gagyin néz ki. Ja, hogy ez BMW-éknél egy brutálnagy extra? És az autók negyede lehajtható üléses?
És ekkor jött a türelemjáték. Mivel akkoriban a keresési feltételeknek megfelelt vagy 2 autó itthon, mindkettő sunyi neppernél, adásvételi szerint közvetlen a német magánszemélytől, irreális óra adatokkal, csöpögő-gőzölgő hűtővel.
Ezután következett a német autós oldalak böngészése. Kétnaponta. Egy kiruccanásra való autókazalt kerestünk: 3 autó, egy füzérre fűzve: ha a harmadik után is az első tetszik, visszafele megvesszük. Na igen, estére bezár a német okmányiroda is, 4 óránál sokkal több nem lehet az első és az utolsó autó között..
Volt olyan hirdető, akit felhívtunk: mibe kerül az autó?
(Mondja az árat.) Hová valósiak vagyunk?
Magyarok.
Akkor az ár ennyi, fix, nincs alku.
Oké... Törve volt valaha? Adja hozzá a télifelnit?
Nem volt törve... Adom.. Nem, nem adom, maguknak nem adom az autót. Viszlát.
2004-es autókról beszélünk. Egyszer a keresőben, véletlen 2006-ra állítottam a keresési feltételt. és kimaradt a 323 megadása... Akkor szembesültem először nagyobb tömegben az E90-el. Szép volt.
Beltérre sokkal finomabb, letisztultabb, mint egy E46. A kormány mérete és kinézete is megfelelő, nem úgy mint az E46 tangakormánya, vagy aminek a közepét egy fejreállítot trapéz alakban szinte csak műanyag tölti ki.
Elkezdtem 325i-t keresni. Hat henger marad, E90-ből már a 2,5-es a belépő szint.
Osztottam, szoroztam, a német autó se lett volna olcsóbb, mint a magyar. Így hát elkezdtem használtautó.hu-t is nézni.
Így leltem rá Debrecenben az én 3-asomra. Minden kivánalmamnak megfelelt:gyári sportfutómű, sportkormány, digit.klíma, sötétített üvegek, alu betétek, fekete nem bőr belső, 17-es alufelni. Csodálatos.
Hamar szembesültem az autó izgalmas pontjai mellett a sterilségével: ha valakivel beszélgetek, nem hallom az alapjáratot se. Engem ez nagyon zavar. 3000-as fordulatnál kezd jönni a motortól visszajelzés hang formában. Kényelemre azért adtam 10-et, mert számomra ez a legkényelmesebb. Nem egy nagy süppedős bőrfotel, amiben kényelmes 8-10 órát tespedni. Enyhén sportos.
A váltó remek, határozott váltás-érzettel. Kicsit a váltógomb lehetne rövidebb, hogy a mozdulatok nagyságát kicsit csökkentsük, de végül is túl lehet élni.
A műszerfal: szokásos BMW. Sebesség, fordulatszám, pillanatnyi fogyasztás, vízhőfok, benzinszint. Ja nem, vízhőfok nincs, saccold érzésre... Ezt mégis, ki gondolta komolyan?
További szívfájdalom: nincs önzáró differenciálmű. 2005-től csak az M-es hármasok készültek sperrel. De miért???
DTC: van egy ilyen feliratú gombod az utastérben. Rövid nyomásra kikapcsolja a stabilizátor elektronikákat, hosszú nyomásra mindent, kivéve ABS-t. Elvben. Gyakorlatban kikapcsolt kipörgésgátlónál, ha kipörög a kerék, akkoris elveszi a gáz nagy részét. Az ovónéni mindíg árgus szemekkel figyel. Nem küldheted ki a szobából...
Hát egyelőre ennyi, ahogy egyre több lesz a közös élményem vele, majd bővítem.
Hibalista
- -Elektromos vízpumpa ~195 000 környékén megállt.
Ide hordtam szervizbe
Rack Autó, Budaörs - Drága, lassú. Kivéve ha az ember kiveri a balhét, hogy mi az hogy jövő héten tudnak nekiállni, mert Németországból kell alkatrészt rendelni, és majd 10-12 nap múlva lesz kész? Ilyenkor rájönnek, hogy egy Budapesti szervízben van végülis, és autóval csak háromnegyed óra oda, ugyanennyi vissza, és még 3 óra alatt ki is lehet cserélni.Előző tulaj vitte a Debreceni BMW márkaszervízbe. Újrafényezték a jobb első lökhárítót. 8 hónap múlva, amikor megvettük, kérdezzük, hogy erről mégis miért hámlik a lakk. Csinálják újra. Nem. Miért nem? Mert csak 6 hónap garanciát vállalnak a munkára. No comment.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Kelemen szervíz, Hidvég utca, XI - családunk nem garanciális autóit szervizeljük itt ~25 éve.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 188000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | B3 Passat 1,8 Gl | Következő autója? | E46 325i |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
