A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (2005-2011)

3 325i 

Az ítélet értékelése
3,7(3 db)

Közlekedési fölény

Szöveges ítélet

Egy kicsit a történetőről:

1991-es "malacorrú' 1,8-as Passatom, a hű családi szolga után új autó után kellett nézni. Mint ahogy lenni szokott, a BMW-ken mindenkinek megakad a szeme a használtautóhirdetések között. Nem is drága.- gondolják az emberek magukban. Pedig, ha tudnák milyen ára van egy szervíznek... Nyugtatgattam magam, hogy nem kell BMW, drága. De, hát mégiscsak a megfelelő helyen hajt... Nem traktormotorral venném... Akkor már ne négyhengeresre keressünk. Legyen E46 323i, faceliftes, szedán, lehajtható hátsó ülésekkel, M-es bőrkormánnyal, alubetétekkel. A műanyag gagyin néz ki. Ja, hogy ez BMW-éknél egy brutálnagy extra? És az autók negyede lehajtható üléses?
És ekkor jött a türelemjáték. Mivel akkoriban a keresési feltételeknek megfelelt vagy 2 autó itthon, mindkettő sunyi neppernél, adásvételi szerint közvetlen a német magánszemélytől, irreális óra adatokkal, csöpögő-gőzölgő hűtővel.
Ezután következett a német autós oldalak böngészése. Kétnaponta. Egy kiruccanásra való autókazalt kerestünk: 3 autó, egy füzérre fűzve: ha a harmadik után is az első tetszik, visszafele megvesszük. Na igen, estére bezár a német okmányiroda is, 4 óránál sokkal több nem lehet az első és az utolsó autó között..

Volt olyan hirdető, akit felhívtunk: mibe kerül az autó?
(Mondja az árat.) Hová valósiak vagyunk?
Magyarok.
Akkor az ár ennyi, fix, nincs alku.
Oké... Törve volt valaha? Adja hozzá a télifelnit?
Nem volt törve... Adom.. Nem, nem adom, maguknak nem adom az autót. Viszlát.

2004-es autókról beszélünk. Egyszer a keresőben, véletlen 2006-ra állítottam a keresési feltételt. és kimaradt a 323 megadása... Akkor szembesültem először nagyobb tömegben az E90-el. Szép volt.
Beltérre sokkal finomabb, letisztultabb, mint egy E46. A kormány mérete és kinézete is megfelelő, nem úgy mint az E46 tangakormánya, vagy aminek a közepét egy fejreállítot trapéz alakban szinte csak műanyag tölti ki.
Elkezdtem 325i-t keresni. Hat henger marad, E90-ből már a 2,5-es a belépő szint.
Osztottam, szoroztam, a német autó se lett volna olcsóbb, mint a magyar. Így hát elkezdtem használtautó.hu-t is nézni.
Így leltem rá Debrecenben az én 3-asomra. Minden kivánalmamnak megfelelt:gyári sportfutómű, sportkormány, digit.klíma, sötétített üvegek, alu betétek, fekete nem bőr belső, 17-es alufelni. Csodálatos.
Hamar szembesültem az autó izgalmas pontjai mellett a sterilségével: ha valakivel beszélgetek, nem hallom az alapjáratot se. Engem ez nagyon zavar. 3000-as fordulatnál kezd jönni a motortól visszajelzés hang formában. Kényelemre azért adtam 10-et, mert számomra ez a legkényelmesebb. Nem egy nagy süppedős bőrfotel, amiben kényelmes 8-10 órát tespedni. Enyhén sportos.
A váltó remek, határozott váltás-érzettel. Kicsit a váltógomb lehetne rövidebb, hogy a mozdulatok nagyságát kicsit csökkentsük, de végül is túl lehet élni.
A műszerfal: szokásos BMW. Sebesség, fordulatszám, pillanatnyi fogyasztás, vízhőfok, benzinszint. Ja nem, vízhőfok nincs, saccold érzésre... Ezt mégis, ki gondolta komolyan?
További szívfájdalom: nincs önzáró differenciálmű. 2005-től csak az M-es hármasok készültek sperrel. De miért???
DTC: van egy ilyen feliratú gombod az utastérben. Rövid nyomásra kikapcsolja a stabilizátor elektronikákat, hosszú nyomásra mindent, kivéve ABS-t. Elvben. Gyakorlatban kikapcsolt kipörgésgátlónál, ha kipörög a kerék, akkoris elveszi a gáz nagy részét. Az ovónéni mindíg árgus szemekkel figyel. Nem küldheted ki a szobából...

Hát egyelőre ennyi, ahogy egyre több lesz a közös élményem vele, majd bővítem.

Hibalista

- -Elektromos vízpumpa ~195 000 környékén megállt.

Ide hordtam szervizbe

Rack Autó, Budaörs - Drága, lassú. Kivéve ha az ember kiveri a balhét, hogy mi az hogy jövő héten tudnak nekiállni, mert Németországból kell alkatrészt rendelni, és majd 10-12 nap múlva lesz kész? Ilyenkor rájönnek, hogy egy Budapesti szervízben van végülis, és autóval csak háromnegyed óra oda, ugyanennyi vissza, és még 3 óra alatt ki is lehet cserélni.Előző tulaj vitte a Debreceni BMW márkaszervízbe. Újrafényezték a jobb első lökhárítót. 8 hónap múlva, amikor megvettük, kérdezzük, hogy erről mégis miért hámlik a lakk. Csinálják újra. Nem. Miért nem? Mert csak 6 hónap garanciát vállalnak a munkára. No comment.

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Kelemen szervíz, Hidvég utca, XI - családunk nem garanciális autóit szervizeljük itt ~25 éve.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2006
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 188000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 14000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? B3 Passat 1,8 Gl Következő autója? E46 325i
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 2005 (2005)

További ítéletek (131 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)