Kényelmes nyomatékgyár
Szöveges ítélet
Tulajdonképpen eddig csak BMW-im voltak, 2009 óta egész pontosan ezzel együtt 11 db. Mindig is szerettem volna egy erős, jól felszerelt újabb fajta példány a magaménak tudni. Így esett, hogy eljutottam oda, hogy vegyek egy 335d-t. A dízel motort annak okán választottam, hogy sokat használom az autót (1 év kb 35 ezer km) és ez még a jól bevált m57-es blokk többszörösen továbbfejlesztett változata, ami már bizonyított. Formavilágát tekintve pedig nekem személy szerint jobban bejön mint a kortárs 5-ös (e60), illetve a beltér is jobban tetszik, nem beszélve arról ,hogy sportosabb, nagyobb vezetési élményt okoz.
Találtam is egy szép fehér színű gyárilag M packet felszereltségű példányt. Ennek előnye nem csak az optika, hanem a futómű is. Fantasztikusan jól tart, kicsit alacsonyabbra is került tőle az autó, szóval esztétikailag is dob rajta. Ezen kívül aktív kormány van benne, ami a sebesség függvényében keményedik. Iszonyat élvezetesen lehet vele "sportolni", kanyar, kigyorsítás, tartós nagy tempó... mind tudja és jól tudja. A fékekről nem is beszélve, elég nagyok és jó nagyot harapnak, ha beletapos az ember. Ezeken kívül ami finomságokat rejt még az én példányom:
-Logic7 hifi 13 db hangszóróval amelyből kettő az első ülések alatt van (ezek a mélynyomók), bőven sokat tudnak, ebben már lehet élvezni a zenét és nincs az az érzése az embernek, hogy több kell, vagy hiányzik még valami... mély, magas, középhangok szépen szólnak benne.
-Light packet (külső kilincs világítás és lápa az ajtók alatt, amik nyitásra villannak fel), ez részben hasznos, de inkább szép ahogy a fehér karosszériát megvilágítják a kilincs alatti ledek.
- Prof navi (iDrive). Sokan mondják, hogy bonyolult, meg szar meg mittudomén. Komolyan nem értem miért bonyolult. Igen az újabb már átláthatóbb, de én 5 perc alatt megtanultam és hozzászoktam és nem érzem, hogy mindeközben kompromisszumot kellett kötnöm. A navigáció tökéletes amire kell, egyértelműen mutat/magyaráz mindent és egyéb hasznos információkat is meg lehet rajta jeleníteni. Beállítások, szerviz intervallumok, check control, telefon, szórakoztató központ stb. és mindezt egy jó méretű kijelzőn nézegethetjük.
- PDC (Parkoló radar) elöl-hátul, ami nem csak csipog, hanem a navi kijelzőjén mutatja milyen közel vannak a dolgok.
- Adaptív xenon. Ezen nincs mit mesélni, jó és kész. :)
- Napfénytető. Szintén!
- Na és az ülések! M packethez híven természetesen sport ülések dakota bőrrel borítva aminek nagyon jó a tapintása és szép is. De ami igazán fontos, hogy nagyon kényelemes. Állítható combtámasz ( ez főleg a hosszú lábúaknak megváltás), elektromosan állítható derék és oldaltámasz. Szóval ebben az ülésben garantáltan megtalálod a tökéletes pozíciót, nem fogsz elgémberedni egy több órás út után sem!
Ezek a számomra fontosabb extrák, persze akad még benne, de nem részleteznék most mindent.
Azt már mondtam, hogy jó a kanyarokban, jól áll az úton, de ehhez társul egy tisztességes menés is. Gyárilag 286 le és 580 nm a 3 literes blokkból 2 db turbóval. Ennek az az előnye, hogy nem fogy el magas fordulaton, mint ahogy a legtöbb dízelnél lehet érezni. Rálépsz a gázra, villog a kipörgésgátló, az autó kicsit ficánkol, az elektronika küzd, közben mennek fel a mutatók. De ha megvan a teljes tapadás akkor présel az ülésbe igazán és csak tol. 150 még mindig tol, 180 még mindig, már elhagytad a 200-at de még mindig érzed ahogy gyorsul, nem esik nehezére elérni a végsebességet ami 250 környékén van korlátozva. Aki szeret lendületesen autózni az imádni fogja és mindezek mellé nekem a legjobb átlagfogyasztásom egy tankra 7,5 liter volt, a legrosszabb pedig 8,6, szóval nem egy zabagép.
Mindent összevetve én nagyon szeretem, viszonylag modern, kényelmes, jól megy, nem eszik túl sokat. Nem volt vele még különösebb gondom ,igaz még csak fél éve van nálam, de bármi is legyen én a legjobbat adom neki, mert megérdemli és igényli is, hiszen mégis csak egy prémium autó vagy mi :)
Hibalista
- - Felső turbó olajcső - - Első-hátsó fékbetétek - - Lengéscsillapítók (hála a magyar utaknak) - - Anyós oldali kapaszkodó (típus betegség, szétmállik az idő során)
Ide hordtam szervizbe
Egy kedves barátom
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Én (turbó olajcsövet és az anyó oldali kapaszkodót cseréltem saját kezűleg, nem nagy kaland egyik sem)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 246000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | e46 330d | Következő autója? | e90 335i |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
