Kellemes prémium
Szöveges ítélet
Egy 1998-as Suzuki Swift-ből ültem át, szóval a vezetési élmény egyértelműen kiváló volt. M47-es motorkóddal rendelkezik, mert erről olvastam a legtöbb fórumon a megbízhatóságot. Ismerős közösségben sajnos nem igazán találtam más BMW tulajt, csak a rossz szót hallottam róla, habár senki sem tudta mi a probléma vele, az Audi nekem nagyon sikkes volt ebben az évjáratban és árkategóriában, így megkockáztattam. 2011-től vezetett online szervizkönyve volt, km-re és napra pontosan voltak bejegyezve a cserék időpontjai, egyes elemeken a hozzáértők szerint látszik is, hogy úgy is néz ki, ahogy ki kell. Kopó alkatrészein kívül én mást nem cseréltettem. Napi 120 km-t ingázok vele, 50 km főút, 50 km autópálya, az útminőség híbáltan, szilentek azonban így is rendszeresen kimennek és cserére szorulnak. Futóműállításra háromszor vittem a nálam töltött 1 éve alatt, kormány pozíciója mindig elmegy egy kicsit idővel (egyenes szakaszban pár fokkal ferdébb a kormány). Motorikusan hibátlan, váltó a 4-es sebességbe rakáskor picit mintha akadna, de váltóolaj cserét nem ajánlott egyik szerelőm sem, így ezzel egyelőre nem foglalkoztam. Nem jártam meg az autóval úgy, ahogy ismerősök szerették volna, a márka továbbra is jó élményt hagy bennem, de meguntam. Fiatalabb típust nem szeretnék, mert nem fogott meg úgy a BMW-s életérzés, habár tudom, hogy ez éppen egy belépő kategória.
Felszereltés: ülésfőtés, tempómat, park radas, eső érzékelős ablaktörlő, gyári xenon fényszóró, elektromos, combtámaszos félbőr első ülése, tolatáskor billenős visszapillantó tükrök.
Hibalista
- Első üzembehelyezése óta a magyar utakat járja, ezért nem meglepő, hogy a futóműve olyan állapotban van amilyen. Kopó alkatrészeken kívül mást nem volt szükséges cserélni (első fékbetét-tárcsa, jobb hátsó-első lengőkar, első futómű kitámasztó szilentjei, ezek sajnos elég sűrűn, 9 hónap alatt kétszer is cserére szorultak, intercooler lyukadt ki, főtengely szíjtárcsa, mely típushibának is mondható, kartergáz szűrő)
Ide hordtam szervizbe
Olajcserére egy kis sufniba hordtam, ahol baráti áron a 65 éves bácsi, 1500 Ft-ért cserélte az olajat, megfelelő türelemmel és hozzáértéssel, alkatrészt vittem természetesen. Időszakos karbantartásra teljesen megfelelő volt, más alkatrész cseréjét nem vállalta, mert drága autónak gondolta és nem volt hozzá bátorsága. Gondolok ezalatt a lengőkar és féktárcsa cserékre.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Hitelesített BMW márkaszervizbe hordtam Kiskunfélegyházán. Alkatrészek áraival durván lehúzzák az embert, Bárdi áraira is rátesz egyes alkatrészeknél. Megvezetik az embert nagyon, hozott alkatrészt fikázzák, élből elutasítják, de nagy duzzogva beszerelik. Nagy előnyük, hogy azonnal képesek javítani, alkatrész szinte a polcról veszik le. Szerelők hozzáértése kiváló, a műhelyvezető viszont elég flegma. Szerelők értékelése 10, de a manager miatt alig 4 az össz értékelés.
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 312000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Swift 1.3 | Következő autója? | S60 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |
