Karakteres
Szöveges ítélet
Nagyon megszerettem.....azért van hibája (kinek nincs?). Sajnos csak alapülések vannak az enyémben...az ülőlapnak semmi oldaltartása nincs, 10 millás jószágtól alapból is jobbat vártam. Az első ajtókon lévő elektromos kapcsolók (ablakemelő....) helyét feláldozták a dizájn oltárán. Annyira elől vannak hogy előrehajolás nélkül nem elérhetők...A biztonsági öv becsatolásának helye túl mélyen van, macera minden becsatolás (talán a bim-bam-ot ezért is kapcsoltattam ki). A xenon lámpa nagyon jó, a kilincseket megvilágító segédfény cool, és praktikus is. Az automata váltó nagyon jó. Vezetek DSG váltós VW-t is néha...az összhang a bmw-nél jobb. Talán a váltó jobb a vw-ben, de a pdtdi motor nagyon messze van a common rail bwm-től. Megbízhatóbb, kultúráltabb, dinamikusabb. Egy common rail vw (talán jövőre lesz már) dsg-vel komoly vetélytárs lesz, mármint nem presztizsben....
A diesel motor szinte benzinesen halk és elementáris erő van benne, tényleg a bmw lóerő az több...a vezetés élményét még nem sokszor próbáltam ki. Mivel bejáratós a verda, ezért még a kick-down gázpedál használatot mellőztem...talán majd nemsokára kipróbáljuk....
(pár nappal késöbb): Kipróbáltam!! Megy mint a golyó. 180-ról úgy gyorsul, mint más autó 80-ról. 210 fölé nem mentem a téli gumi miatt...majd nyáron.... Sajnos az enyémben alap hangszórók vannak, az első ajtókban lévőket vszínű a volt NDK-ból menekítették át. Ócska, doboz hangzás. Nagy a kísértésem a cserére....És bosszankodom, hogy ezzel legagyiznak egy ilyen presztizs autót...hmm
-----------------
Az ülőlapra ki kell térnem.....ritka gyenge darab! rövid az ülőlap, lelóg róla a fél combom, nagyon nehéz beállítani, úgy hogy nem egy lócán ülve érezzem magam....pedig nem vagyok kirívóan magas (178). vmi kis kínaival terveztethették, költéghatékonyan....
Az autó amúgy nagyon jól megy. 200-nál nulla szélzaj, "sinautó" érzés....fekszi az utat rendesen. nyári gumival 240 már megvolt.... :)
-----------------
Már elhagytam a 32 ezret. Megtartom a gépet...a hibáit meg elviselem....majd a következő bmw-nél körültekintőbb leszek a rendelésnél.
-----------------
Nem bírtam ki, hogy ne "nyúljak bele" a teljesítményébe. Chiptuningról lebeszélte....csak fals jelet ad az elektronikának, mellyel a károsanyagkibocsátás növekszik, németeknél már tiltják is az ilyesmit....
Viszont a motoroptimalizálás az bejött. Szétszedték az "agyát" 2 óra átprogramozás és 400 Nm kb 200 LE. Teljesen más lett a gép. Robbanékony és húz mint egy ökör. A fogyasztás, persze ha nem megyek gyorsabban, nem változott. De hát ki bírja ezt megállni.... kb 40 plusz lóerőnél :)))
----------------------------------
68 ezernél járok, de pár elektromos problémán kívül nem történt semmi, csak megy és megy....
sajnos a racionalitás azt mondatja mégis velem, hogy megváljak tőle. Túl kicsi a családnak, és a gyerekeim (3) meg nőnek ezerrel.
Családi autó kell most és a gazdasági válság nem teszi lehetővé, hogy x5-be üljek át. Így marad a vw touran 2.0tdi dsg. Majd 1-2 év múlva....
Hibalista
- hál Istennek semmi.....azért visszamentem vele, mert idegesített az övcsatolásra bíztató bim-bam...kikapcsolták jó pénzért, 2 óra programozás....
- .........
- Úgy 25000 km-nél bejelzett, hogy a hűtővíz kevés...és nem volt az...megnézték a szervízben...gar. csere hűtővízszintjelző kütyü....
- Eccercsak a kezemben maradt a középső konzol feletti szellőző állítója, belül eltört, biztos túl hideg volt neki a klíma! garban csere....
- 50e km-nél a bal első ajtó elektromos zárja néha zár néha nem. Szervízben jeleztem és kb 2 hét alkatrészre várakozás után gar csere. Valószínű eből fakadóan, jó messze a lakhelyemtől, kiverte a biztosítékot a központi zár. Ez azért ciki, mert így csak a vezető oldali ajtó nyílik kulccsal, és éppen 5-en voltunk... bemászni elég nehéz. Mivel jól sikerült eldugniuk a kesztűtartó mélyére a biztosítéktáblát, ezért kb 1 órás művelet volt számomra, hogy "telefonos" segítség mellett először is megtaláljam, majd kicseréljem a megfelelő biztosítékot.
- Utána szóltam a szervízben, hogy rakjanak "rendet" a tábla környékén, pótólva a felhasznált biztosítékot meg mindent...persze bele se néztek a kesztűtartóba, pedig még a hibalistára is felirattam. Ez akkor mikor a zárat cserélték.
Ide hordtam szervizbe
Leier A1 Győr, bmw-sen drága....Ha ingyen kikapcsolják a bim-bam-ot 10-est adtam volna......
----------------------
Múlt héten csak téli gumit mentem be lecseréltetni. Természetesen időpontra....50 perc alatt sikerült nekik. Ha közben egy teljes motordiagnosztikát is lefuttattak, akkor érthető lenne....Úgy a 30-ik percnél eluntam a kávém félkortyonkénti szürcsölgetését, és lementem a szalonba, ahonnan az üvegfalon láttam, hogy hogyan csinálnak éppen semmit a kocsimmal....majd mikor a türelmem kezdett végére érni, kigurultak vele az ügyfélparkolóba.... a szerelő gyerek nagy komótosan besétált a szalonba, megállt egy bmw cuccokat tartalmazó vitrin előtt és bámulta.....majd lassan hátrasétált a műhelybe, előkereste a kartonját a kocsinak, és újra előresétált...hogy ez a papír miért nem fért el a kocsival kifelé az anyósülésen?...és mindezt kb 6,500.-ért!! na jó a letárolás is benne volt. Mindezt amúgy a másik autómon, nem gagyi helyen 15 perc alatt elvégezték, letárolás...stb....csere 1,6 ezer + 2 ezer letárolás, ... Valószínű a szerelő bmw imádata a vitrin előtt, az viszi fel a költségeket. Beoltották a gyereket a bmw-re rendesen, ami nem is lenne baj, ha mindezt a munkaidején kívül csinálná. De legalább is ne az én autómnál :(, így csak azért is 2-es lesz!
A granciális javításoknál korrektek voltak, nem vitatkoztam, cseréltek....javíthatunk a 2-esen...de csak lassan....
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 68000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | passat | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
