A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (2005-2011)

3 320 d Coupé 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Hétmérföldes

Szöveges ítélet

"...Kövesd ezt az útvonalat ... kétszáz ... kilométeren át" - mondja a GPS-lány, a szokásos, hűvös hangján. Finom suhintás a gázpedálon, az autópálya fényei színes csíkokká állnak össze, a horizont egy lépéssel közelebb húzódik. A gép finoman, de határozottan beleprésel az ülésbe, és könnyedén nekilendül. Csendben tökéletes kényelemben suhansz.

Az előzősáv magától kiürül előtted. Nem kell villogni, nem kell senkinek a fenekébe bújni. A négy fénykarika a morcos fényszórókban, a földig érő lökhárító, a karosszéria lapos, széles tömege láttán mindenki már messziről kapitulál, és udvariasan félrehúzódik. Szabad az út.

Dióhéjban ez a 320d coupé.

Pedig ez a gép nem sportkocsi. Nem aszfaltszaggatásra, nem versenyzésre való - ezzel a motorral biztosan nem. A 320d Coupé egy kényelmes, nagy túraautó. Egy vérbeli granturismo. Elegáns, visszafogott, kifinomult, erős, és megbízható. Azoknak akik sokat és messze mennek, és szeretnek vezetni. Célszerszám. Éppen ezért nem is lesz jó mindenkinek.

A menéstől eltekintve egy lapos kétajtós mindenek előtt arra való, hogy gyönyörű legyen. A kis légellenállás, vagy a nagy menetteljesítmények ma már mindenféle karosszériaformával elérhetőek. De semmi sem néz ki olyan jól, mint egy kupé. Csakhogy ezért a szépségért meg kell szenvedni. Egy kicsit még egy BMW-ben is. És tényleg szeretni kell, hogy sokáig elviseld.

Ha a városban akarnál futkározni vele, az agyadra menne. Például azért, mert az ajtói hatalmasak. Keret nélküliek, ha lehúzod az ablakot, szívdöglesztően szépek - de szűk helyen bizony nehéz lesz kiszállni. És mivel lapos a tető, egy kicsit össze is kell hajtanod magad. Ki lehet bírni, de egy hármas limó ebben a pontban sokkal kényelmesebb. Hosszú utakon viszont nem kell sokat ki-be ugrálni. Legfeljebb ha megáll az ember egy sietős kávéra. Sietősre, mert alig várja, hogy visszaülhessen, és falhassa tovább a kilométereket. Mert annyira jó vezetni.

A hármas kupé jellegének megfelelően a limuzinoknál érezhetően keményebb futóművet kapott, hogy nagy tempónál se jöjjön ki a sodrából. Semmiképpen nem mondanám kényelmetlennek, még a 18-as defektmentes, /40-es kerekeivel sem. De miközben az aszfalthoz tapaszt, kötelességének érzi, hogy pontosan tájékoztasson minden göröngyről. A kormányzása közvetlen, pontos, érzékletes. Pontosan azt csinálja, amit szeretnél. És ha nagyon akarod, könnyedén meg lehet táncoltatni a fenekét, mert pl. kettesben még a 255-ös gumikat is el tudja forgatni egy-egy szűk fordulóban. Még szárazon is. Kiváló kanyarvadász.

Mindemellett a család sem fog panaszkodni. A tengelytávja pont akkora, mint a limóé, úgyhogy hátul is van benne bőven hely. Be is lehet jutni. Két gyerek nem akadály, "school run" simán mehet. A csomagtartó is hasonló a limóhoz, rendesen lehet pakolni bele. Van lehajtható támla is, úgyhogy még az IKEA előtt sem jössz zavarba.

Ami a motort illeti: egy két literes dízel egy ilyen autóban - hát, nem egy "obvious choice". Abszolút megértem, ha valaki azt mondja: ebbe benzinmotor, és legalább hat henger kell. Vagy még inkább az M3 V8-asa, azzal a könnyfakasztó hangorkánnal. Pedig abszolút rendben van az olajerőmű is. Kint az országúton az ember nem hallja a hangját, amely egyébként távolról sem traktorszerű. És a nyomatékos, nyugodt karaktere segít pihenten célba érni. A gyorsulás lassú, vagy közepes tempóról- bár bőven elég - nem rendkívüli. Csakhogy: amikor az előzősávban előtted izmozó Passat kombinak hirtelen elfogy a levegője, a 320d még épp csak nekilendül, és egy pillanat alatt felpörög messze kétszáz fölé. Autópályán szinte sosem kell visszakapcsolni. Hatodikban 100-ról is szépen visszagyorsul. Lazán, kényelmesen, észrevétlenül. Észrevételnül, mert a sebességet egyáltalán nem érezni benne. Aminek persze egyenes következménye, hogy a jogsid, sajnos, állandó veszélyben lesz.

Közben egy tankkal simán elmegy 900+ kilométert. 177 lóerővel, még épp lézerbiztos autópálya tempónál (150) hat liter alatt eszik. Városban 7,5-8. Átlag nálam: 7.

A beltér a megszokott BMW. Mint egy jó farmer. Attól kényelmes, hogy egy kicsit szűk. Hogy ember és gép összenőjön. Mindenütt finom anyagok, letisztult formák, minden tökéletesen ergonomikus. Nincs sok kapcsoló, a funkciókat eldugták a fedélzeti számítógépbe. Azt egy kicsit tanulni kell, de ha valaki lusta hozzá, a kocsi akkor is menni fog alatta. Aki tech-freak, az rengeteg ketyerét vehet bele. Van pl. háromféle kormány, mindegyik sima vagy multifunkciós kivitelben, háromféle visszapillantó tükör, háromféle Hifi, háromféle díszléc készlet: egyszerű fémszürke, szálcsiszolt alu, vagy fa. Szövet, félbőr, vagy bőrkárpit. Sima ülés, sportülés, mechanikus vagy elektromos állítással. Minden külső színhez van minden belső szín. És akinek még ez sem elég, annak ott a BMW Individual. És megszámlálhatatlan tuningcég. Alpina, AC Schnitzer, Hamann, Hargte, Breyton, G-Power...

A "földön maradva" is érdemes megvenni a sportüléseket, legalább a középső sportkormányt, multifunkciós verzióban, a középső Hi-Fit, az ülésfűtést, tempomatot. Automata légkondi, hat légzsák, ABS, DTC, 17-es alu, xenon, satöbbi mindegyik kupéban van.

Az extralista a BMW-nél nagyon hosszú, és az árak első pillantásra rettenetesek tudnak lenni. Igazából másodikra is. De a vége az, hogy a kocsid pontosan olyan lesz, mint amilyet Te szeretnél. És biztos, hogy tudja, amit vársz tőle. Olyan nincs, hogy valami nincs.

Ha alkatrész kell, rögtön van. A szervíz udvarias, pontos, megbízható. Viszonylag sokba kerül, úgyhogy érdemes a gépet levinni vidékre. A színvonal ott is jó, de az óradíj a fele. Egyébként pedig fel sem kell írni, hogy mikor van a következő pitstop, a fedélzeti komputer fejben tartja. Naná, észrevétlenül a márkaszervízhet kötnek, de legalább csak azt cserélik ki, amit tényleg kell. És ez is kell a megbízhatósághoz.

Mit mondjak még... tényleg szeretem. Haszáltan egészen jó áron elérhető - én három évesen vettem, az új ár feléért, tökéletes állapotban, két év garanciával. Remélem, még sokáig nálam marad. Igazából egyetlen autó van, amiért azonnal odaadnám. Az M3... :-)

Hibalista

- Magától eddig semmi - kop-kop-kop.

Ide hordtam szervizbe

BMW Nagykanizsa

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Wallis Duna

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2007
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 44000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? A6 Következő autója? M3, remélem. :-)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 2005 (2005)

További ítéletek (131 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)