Hátsókerekes német prémium, kiemelkedő fogyasztással
Szöveges ítélet
Nagyon megbízható autó kevés, de annál jobban közismert típushibával. N-es motorkódos (vékony a lánc a vezérlésben)
N47D20C
Szerencsére az autó tejesen leigazolt előélettel rendelkezik.
198.000km-es koráig a BMW-nél lekérdezhető (Németország)
Utána került hozzám, én szintén mindent feljegyeztem (árakat beleértve)
Sohasem hagyott cserben!!
Még amikor a turbó geometria állító elektronikájában a fogaskerekecske megkotlott, sem hagyott ott, sőt a szervízig is elvitt!
Rólam tudni kell, hogy nem használom az autót 1-2 km utakra, ha elindítom, legalább 10+ km-t megyek vele!
Fogyasztása:
Városban (Bp) 7-7,5 l/100 km föllé nem lehet vinni!
Ha normálisan jársz vele(nem dugóban) akkor 6-6,5 alatt maradsz vele.
Ha autópályán nyomod neki 220 tempomat (nálam ritka, de nem mondom hogy nem volt), akkor is 8,5 l/100km a max mit elkért, a fölé nem megy!
Most pedig leírom mi van ha normális vagy:
városban csorogva, 5-5,5 l/100km (nyilván nem dugóban)
Főúton pedig az tag (90-100-al) 4-5 l/100km
A rekordom az autóval 1370 km 60 liter üzemanyaggal rátankolásos módszerrel!!!
(maradt 3 a tankban, ami 63 literes)
Ezt ha kiszámoljuk kijön, hogy 4,3 l/100km fogyasztott a drágaság!
Szerencsére az autó tejesen leigazolt előélettel rendelkezik.
198.000km-es koráig a BMW-nél lekérdezhető (Németország)
Utána került hozzám, én szintén mindent feljegyeztem (árakat beleértve)
Általam elvégzett szervizek:
Itt a geometrián kívül minden kötelezően cserélendő vagy kopó alkatrész.
Turbót a perfekcionizmusom miatt teljes egészében felújítottam (elektronika, geometria, tengely, lamellák..)
2021
Március
202.000 km:
* 4 Gátló csere 180 ezer Ft
* Motorolaj + szűrő (GYÁRI)
* Pollenszűrő (MANN-FILTER)
* Légszűrő (MANN-FILTER)
2022
Március
215.000 km:
* Vezérlés csere + csapágyazás + szűrök cseréje(GYÁRI) + kuplung (LUK)
* (nyugvó+támasztó csapágyak + porlasztók beállítása) 770 ezer Ft
* benne van egy nagyszervíz is
* Nyári gumi szett 200 ezer Ft (SPORTIVA, 2 széles 225, 255)
* Turbó felújítás 220 ezer Ft (komplett)
December
220.000 km:
* Bi-xenon izzók cseréje 60 ezer Ft (HELLA)
* Első fékek tárcsa+betét 180 ezer Ft (GYÁRI)
* Motorolaj + szűrő (GYÁRI)
2023
Február:
230.000 km:
* Nagy szervíz 120 ezer Ft
1. Motorolaj + szűrő (GYÁRI)
2. Váltóolaj (GYÁRI)
3. Difiolaj (GYÁRI)
4. Váltótartó bakok (Lemfölder)
5. Motor tartóbakok (GYÁRI)
6. Pollenszűrő (MANN-FILTER)
7. Légszűrő (MANN-FILTER)
Hibalista
- -turbó geometria állító vezérlőben elnyalódott a műanyag fogaskerék (nyilván műanyagból kellet csinálják... ha fém lett volna, tartósra sikerült volna, de azt már nem.....)
Ide hordtam szervizbe
BMW Rack autóJól szerelnek, gyorsak, drágák(nyilván hiszen hivatalos márkaszervíz)Rólam tudni kell, hogy nagyon szkeptikus vagyok a márkaszervizekkel (elvégzik-e tényleg, ha igen mit...)Csak azért hozom ide és bízik bennük, mert ismerősöm BMW szerelő lett és ott dolgozik.Egyszerűbb dolgokat (olajcsere) magam csinálom, mivel imádok szerelni, csak végzetségemet tekintve nem tudok, időm pedig nem engedi, hogy jobban elmélyedjek, így a bonyolultabb dolgokat csak nézem.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 198000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | E46 318d | Következő autója? | még nem tudom mire lesz szükség, de a márka marad |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
