Full extrás, épp csak a vezetés élménye hiányzott
Szöveges ítélet
Az első BMW-m egy 2004-es E46-os 320D limousine volt. Imádtam vezetni és úgy összességében használni is, de néha jól jött volna egy nagyobb csomagtér. Az E46 Touring nem tetszett, az E91 sorozat meg külsőre szerintem elég gusztustalanra sikerült.
Aztán jött a facelift, amin erőteljesen meglátszott, hogy Chris Bangle-t Adrian van Hooydonk váltotta: újra jött a szép BMW-k kora. Imádtam az E90-et, sőt, az E91-et is, végre elérkezett az az autó, amibe bele tudtam szeretni az E46 után.
Hosszas keresés után megtaláltam az álomautómat: csodaszép grafitszürke külső, világosszürke bőrbelső, Navi, panorámatető, automata - és pohártartós, ami nagy ritkaság. Sajnos a xenonról le kellett mondanom, de úgy voltam vele, hogy a többi extrával kárpótol. Nem így lett.
Amit nagyon szerettem:
- Sokkal puhább bőrülések, mint az E46-ban
- átgondoltabb műszerfal, végre normális navigáció
- szuper volt a 20D motor nyomatéka
- az alap hangrendszer is jól szól
- a panorámatetőt imádtam, mikor épp nem nyekegett
- a 6 fokozatú automata volt az első az életemben, ennél azóta csak jobb váltókkal volt dolgom, de ez is nagyon kényelmes volt. Néha kicsit elforgatta a világ végéig a dízelmotort, teljesen feleslegesen. A fogyasztása nem volt brutális, 7 liter körül megállt.
- a praktikus hátsó ajtó a külön nyitható ablakkal.
- a csodálatos felniszettek, be is ruháztam egy 18-as Styling 162-re
- nem szeretem a dízeleket, de ez legalább SOSEM füstölt - hála az EURO 5 megoldásainak. E46-nál elég ciki volt, mikor 300ezer km-nél szinte törvényszerűen megindult a fekete füst, hiába tartottam karban sok-sok pénzből.
Amit nem szerettem:
- összességében nem azt kaptam, amit az E46-tól. Nem volt az a gokartélmény, sokkal szintetikusabb, kényelmesebb, de halottabb volt az egész. Ezt kicsit benézte a BMW. (Szerencsére az új hármas szériára újra visszajött az élményfaktor)
- xenonról lemondani nem szabad, főleg, ha előtte sokáig xenon vagy LED lámpa volt. Utána a halogén nagyon vérszegény, szinte félhomály csak. Próbáltam trükközni komolyabb izzókkal, de forradalmi segítséget nem jelentett egyik sem.
- folyamatosan féltem a láncszakadástól - ami nem történt meg, még hangja sem volt, de borzasztó összeg a csere, ezért végig dilemmáztam, hogy cseréljem-e potyára, vagy ne. Sajnos belerakták a fülembe a bogarat, többé olyan autót nem választok, aminél ennyire idegesít egy típushiba. Soha nem volt vele bajom, de nem hagyott nyugodni sem, mikor hosszú útra indultunk.
- nyekegett a panorámatető gumija, főleg eső után. Hiába kentem szilikonnal, csak pár napig segített. Nagyon idegesítő tud lenni.
- A navigáció lehetett volna Professional a Business helyett, mert lassú volt és béna felbontású
- A hátsó ajtó rozsdásodása típushiba, el tud tömődni a kifolyó ezért a benne maradó víz megeszi az elektronikát és mindent, ami rozsdásodni tud. Csúnya dolog, főleg 6 éves autó esetében.
Nem hullajtottam krokodilkönnyeket, mikor 1 év után (céges autó miatt) elbúcsúztam tőle, nem tudtam hozzá úgy kötődni, mint az E46-hoz, vagy utána az F36-hoz. Sajnos elvette a kedvem a műanyag vezetési élmény és a felesleges para a láncszakadás miatt, ami meg sem történt.
Hibalista
- -6 évesen korroziókezelésre szorult a hátsó ajtó, kezdett átrozsdásodni. Ablakspricni és ablaktörlő motor is kompletten meghalt, a teleszkópokat is cserélni kellett. - - - Nyikorgott a panorámatető gumiillesztése, orvosolni nem, max megszokni lehet.
Ide hordtam szervizbe
BMW Tóth Siófok
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 122000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 320D Limousine (E46) | Következő autója? | 440i Gran Coupé (F36) |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
