Figgyejjé' mán' HE!
Szöveges ítélet
Először is tisztázzunk valamit: Ne sznobizmusból vegyél BMW-t, hanem ha igazán tudod, hogy ez milyen autó milyen és mit „tud”. Döntsétek el, hogy mi „negatív vagy pozitív”. Egy BMW-vel ezt kapod:
• sportos futóművet = a magyar utakon valóban ’kemény’ ! Ez van! ezt nem a sz@r gagyi balkáni utakra tervezték és nem MI jelentjük a piacot a BMW számára, hanem Amerika, Kína, stb, nagyhatalmak… Ha kényelmes futómű kell, vegyél ”Merzsót” és azzal lehet billegni..
• „minimál design” műszerfalat (ami nekem maximálisan bejön!), mert a BMW a vezetési élményre teszi a hangsúlyt, mint tudjuk, r-go nem cseszi tele a műszerfalat és a középkonzolt ezer csili-vili gombbal és leddel… azzal villogjanak az Audisok… ;) de azzal ki is fújt a „dícsőségük” ;)) Ha a design, avagy külcsín kell: vegyél Alfát! Oszt’ győzzed javíttatni! Tapasztalatból tudom!!!
• tudomásul kell venni azt is, hogy az alapfelszereltségű gépekben nincs 7.1 –es Hi-Fi meg „farokmaszírozó ülés” és egyéb nyalánkságok, viszont van benne egy csúcs futómű, ami jó utakon varázslatos élményt nyújt / szuper kanyar stabilitást + megbízható összeszerelési minőséget, erős és gazdaságos motort (320D-től felfelé!) ..sajnos a 318D tényleg nem egy „versenygép”…
Tehát a BMW-k általában sportosra hangolt gépek! Slussz-passz! Még a 7-es széria is meglepően sportosan tud kanyarodni..
Nagyon elegem van azokból a balf@sz emberekből, akik idejönnek és ilyen baromságokat írogatnak, hogy „alacsonyan ülsz benne” (minden sportos autóban, te szerencsétlen!) vagy „elromlott a centrálzár meg a klíma” – akkor még nem volt olasz vagy francia autód öcsi-sajt! Összetennéd a két kezed, ha csak az lenne a gondod azoknál az autóknál… Az Alfa 156-nál pl. 6 év alatt kétszer cseréltem komplett futóművet kb. fél millióba volt összesen (és NEM „csapattam” vele!) + 70-ezrenként vezérmű szíj csere, „nehogy elszakadjon”, légmennyiség mérő, turbó, kuplung szett … sorolhatnám.
Nyilván, hogy aki belefut egy széthajtott, visszatekert kilométerórás BMW-be, amivel soha nem törődtek rendesen, AZ CUMI! DE minden autó szétesik, ha nem gondozzák! Bármelyik!!
Szóval mihez képest jó vagy „rossz autó” a BMW?! Mert szerintem a prémium kategória első 3 autója közt van (és itt nem a Rolls Royce-ról beszélek) és ezt a nemzetközi szaklapok is megírták! Minőségben simán ott van a Mercivel egy szinten, DE ez egy más típusú autó, amint említettem feljebb! Az Audi sem rossz, de nem éri utol a BMW-t és a Mercit. Ezt a számok is bizonyítják! Nézze már meg valaki, hogy pl. mennyi autót ad el egyik vagy másik gyártó ebben a kategóriában! Google a barátod.. (persze érdemes tudni angolul..is) ;)
A BMW a válság ellenére eladási csúcsokat dönt.. akkor most miiivaaan!? A számok nem hazudnak és biztos lehetsz benne, hogy nem a jelvény miatt adnak el sok autót, főleg a szuper-kényes amerikai vásárlónak!
Az én autóm 2007-es 320D, használtam vettem és nagyon meg vagyok vele elégedve. Nekem semmilyen „nagy gondom” nincs vele. Igaz nem ralizók vele, nem tuningolom, nem versenyezek és nem driftelek vele. JA: és nem viszem BMW márkaszervizbe! :DD Ugyanolyan jól megcsinálják máshol és fele annyiért ..se. Állítólag már a garancia sem veszik el, ha nem oda viszed az új autót; valami ilyesmit olvastam valahol, hogy ez valami EU-s törvény már, de nem vagyok ebben 100% - engem nem érint—sajnos. :)
Tehát:
Ha kényelem kell és „hajós utazás” – vegyél Mercit
Ha külcsín kell – vegyél Audit vagy Alfát
Ha sportos vezetés kell és minimál design = vegyél BMW-t!
Pá! :o)
Hibalista
- Első halogén izzók. Az autó még megvan, egyelőre semmi más hiba nem jött elő.
Ide hordtam szervizbe
Saját és megbízható. Nehéz elhinni, de még van ilyen. :)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 85000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Olasz meg francia... | Következő autója? | 330D vagy 335D -- oh yeah! :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
