Ezüstnyíl
Szöveges ítélet
A motorja iszonyatosan jó, főleg azok után, hogy megpöckölték a motorvezérlő kompjútert az ATC-nél. Egyáltalán nem fogyaszt sokat, 1500-tól kényelmesen megy, 2000-től igen durva. A sebváltója elég darabos, ügyesen kell bánni a gázzal, ha simán és gyorsan akarok váltani - lehetséges egyébként -, a Hondától lenne még mit tanulni. Ez jelentősen javult az első 15.000km után, most már csuklóból megy a váltás, ha nem figyelek, egyes helyett tettem már néha rükvercbe, ami okozhat meglepetést. Az autó alapvetően elég maszkulin, kemény és határozott rajta minden. A magas kardánalagút és a sok különleges elektronikus érdekesség megfogott, bár a legérdekesebb kétségtelenül a DSC kapcsoló félig vagy egészen kikapcsolva. A kormány eléggé érzékeny, ami szintén szokást igényel, de utána nem akarsz semmi mást. A fékek méltóak a motorhoz, a futómű szintúgy, az egész sportgumiért kiált, amit meg is kapott a RE50A személyében, ami a gyári szerelés is. A gyári ülés nem egy nagy durranás, de éppen jó, a sportülések sokkal jobbak. A hifi kabaré, de mivel elég érdekes a formája, attól tartok nehézkes a cseréje. Most már értem miért ennyivel drágább a Bömbi, és meg is szerettem, attól tartok márkabuzi leszek, de azért ez még nem fix :)
Nos 15000-nél már sokkal jobban viselkedik a váltó, bár még mindig nem éri el a Honda szintjét. Olajfogyás nulla, pedig haaldok vele. Egyre jobban szeretem, tetszik a morgós motorhang, az érzékeny kormányzás - pár napba beletelt, amíg nem kacsáztam a sávban - a BMW más mint amiket eddig vezettem.
A 25.000-es szervíz 60 rugó volt, ami nem kevés, de nem is több, mint az Accordé volt. Ergo olcsóbb, mert a szervízciklus felmehet akár 35.000km-re is. Bár azért longlife olaj ide vagy oda, ez kicsit hosszúnak tűnik nekem, de hát a BMW biztosan jobban tudja. Az autó elég jól viselkedik hóban is, bár azért elektronika ellenére, az elsőkerékhajtással könnyebbnek tűnt az élet. A DTC megfogja az autót, de néha annyira leveszi az erőt, hogy csak alapjárat közelében lehet menni vele. A jó téligumi itt valóban létkérdés. Hóban, kis sebességnél a félig kikapcsolt DTC tűnt a legjobb megoldásnak, kicsit nagyobb tempónál pedig mindenképpen a full bekapcsolt. Viszont nagyon jó szórakozás a driftelés a hóban, egy elhagyott parkolóban!
Írták néhányan, hogy a második szervíz 9000 km után be is köszönt. Én is tartottam ettől, de úgy néz ki, hogy az első szervíz (25.000) után a második 50.000-es futás felett lesz. Most éppen 60ezret jelez ki, de ez annak köszönhető, hogy a téligumik nem nagyon bírnak a 428 Nm-es csúccsal. Vagy a 216 ló a sok nekik? Mindkettő mérve természetesen. Mindenesetre max félgázzal járok a esetek nagy többségében. A téligumik a gyár által adott defektmentes Dunlop M3-ak, tél végén hajítom őket a kukába, egyáltalán nem tetszenek, nedves úton csúsznak mint a fene. Valószínűleg a Michelin PA3 lesz a befuó, bár az új Dunlopot, a 3D-t is eléggé dicsérik.
Olajfogyasztás továbbra sincsen, a fékbetétek is jók lesznek még több mint 20ezer km-re.
A használat során egyébként fény derült egypár olyan apróságra, ami miatt egyre jobban szeretem ezt a propelleres ördögöt. Izzítani csak -6 alatt kell, szinte egyáltalán nem párásodik, ami a Hondánál - patakparton parkolok - elég komoly gond volt, percekig kellett nyomni a klímát, hogy egyáltalán el tudjak indulni, ha olyan volt az időjárás. A futómű annyira készségesen fordítja be a kanyarokba, nézegetem, hogy segít-e az elektronika, de semmi, csak a gumi meg a futómü! Azt sugallja, hogy jobban vezetek, mint korábban, ami sajnos nem igaz, de azért jó érzés!
A komám az M7-es nagy jobbkanyarjába, mielőtt találkozna az M1-gyel, befordította 190-nel, és kijött belőle, bár azt mondta villogott a műszerfal elég szépen. Ez nem piskóta, tekintve, hogy az alap 205-ös gumik vannak rajta - persze akkor még a nyáriak. Mondjuk azóta sem adtam oda neki, nehogy az én autómmal haljon meg az a marha.
A második szerviz 57.000-nél, 60ig elment volna, de a fene se tudja kisakkozni. Azért egy rutinszerviz 80 rugóért nem annyira olcsó. A fékbetétek még bírják, és alapvetően minden rendben van, bár tavasszal a klímakompresszor beadta a kulcsot, gariban cserélték. Mostanában nem hajtok annyira, tempomat 150 az autópályán is, úgyhogy a fogyasztás hat liternél kicsivel több csupán, szeretem így is. A belső térben elindulás után nyöszörögnek a műanyagok, de csak akkor. Szóval az autó még mindig nagyon jó, de nem egészen japán minőség. Olajfogyasztás nulla, lehet, hogy ha kinyomnám a szemét, akkor enné ezt is. Ja, és vakuljon meg az összes trafipax.
Bekrepált a központi zár, egy héttel a garancia lejárta után. Nem örültem neki. Az autó még mindig jól megy, 72ezernél kellett hátsó fékbetétet cserélni, az elsők kihúzzák a következő olajcseréig - kb 95ezernél lesz.
Nos, hamarabb lett, 84 ezernél megejtettem, mert elős fékbetétet kellett cserélni. Meg még ilyen szűrőt, olyan szűröt, 175 ezerért, nem mondanám olcsónak semmiképpen. De az autó hibátlan, sok örömet okoz még mindig!
Kipróbáltam az új A4-et és a C Mercit is. A Merci kicsit csalódás, az A4 kellemes meglepetés. De árban a Premium Selection annyival jobb, hogy a BMW mellett egyik sem rúg labdába.
Már 110e kilométeren is túlvagyunk, semmi gond, egyedül hosszabb távon kezd kényelmetlen lenni a tepsi/alap ülés. Aki ilyet akar venni, tempomatot mindenképpen vegyen, különben száguldozni fog mindenfelé. Az autóra egyébként a dizel erotlenség alacsony fordulaton nem jellemzo, nehéz vele lefulladni.
Az autó további hiba nélkül megfutotta a 150e km-et, és eljött a csere ideje. 320d az utód is
Hibalista
- Klimakompresszor - csere - Központizár motor - csere
Ide hordtam szervizbe
Budapest Motors - nem sok dolguk volt, normális szerviz. Nem olcsó
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 9000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Accord | Következő autója? | BMW, 320xd A |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
