Egy tökéletes autó egy tökéletlen világban
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem... Az E92 coupe formája szerelem első látásra. Évtizedek múltán is büszkeséggel fogom mutogatni az unokáknak, hogy nekem volt ilyenem. Ha megtehetném, tartanék egy M3-at harmadik autónak.
Ha már lúd legyen kövér, gondoltam. Sajnos a legnagyobb benzinesek, pláne az M nem fért bele akkoriban. Így kötöttem ki egy biturbó dízel példánynál és abszolút nem bántam meg. A gyári 580 NM még ma is ritkaságnak számít. Egyszerűen döbbenetes, amikor 100 környékén odalépsz, villog a kipörgésgátló visszajelzője. Őszintén szólva az elektronikát legfeljebb pillanatokra mertem kikapcsolni. Ha lennék olyan ügyes, mint amennyire nem vagyok, ez akkor is embertelen erő. Próbáltam lezárt pályán, tökéletes aszfalton. Ott van értelme az erőnek, poros, egyenetlen közúton kevés hozzá a prémium gumi is.
Minőségben köröket ver a mai új, átlag autókra. Elképesztő a merevség, az úttartás, a beltér.
Összefoglalva, mai is imádom. Egyedülálló autó.
És amiért meg kell válnom tőle. Az autópályán van otthon. Leginkább a németen... Nálunk az útminőség miatt nem igazán élvezhető. Két állapota van vele a közlekedésnek. Vagy azt érzed, hogy feltartanak téged az autópályán. Észre sem veszed, mert ott is gyorsul ahol más már nem igazán. A másik, amikor te tartasz fel mindenkit, mert épp a kátyúkat kerülgeted. Nem sok gumi van a felni és az út között...
Természetesen ezt a minőséget és teljesítményt nem három alkatrészből építették fel. Így kell rá költeni, nem is keveset. Nekem az a benyomásom, hogy ezek konstans mennyiségű pénzt emésztenek fel fiatalon, idősen, mindegy. Egyetlen különbség, hogy amíg fiatal, addig az értékvesztésben porlad el a pénz, később amikor tartja az árát, akkor meg szerelőnél hagyod ott ugyanazt a pénzt. Ilyen ez, soha nem is ígért senki mást. Szóval nem illendő jobban panaszkodni.
Most valami használhatóbb, de azért talán prémium fog következni. És remélem egyszer megengedhetem magamnak, hogy tartsak egy E92 M3-at amit évente 4-5 alkalommal veszek elő. Bár nyomaték abban sem lesz ennyi... :)
Ha valakit érdekel a fogyasztás, ki lehet hozni városban 10-ből, autópályán 130-al 7 körül. De nem fogod, és ez így van jól!
Hibalista
- Turbó és barátai, sorozatos hűtés problémák, főtengely szíjtárcsa, ráfolyt valami üdítő a CD tárra...
Ide hordtam szervizbe
M3 box
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 269000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 45 | Következő autója? | NX |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
