Büszkeség manifesztálódva -- de vigyázat, lopják!
Szöveges ítélet
Külső: egy BMW-nek respektje van a magyar utakon, feltűnően udvariasabbak az emberek. Akik kihívásnak veszik ("haha, letolok egy béemvét"), azok sokszor kollegiálisan, tisztelettel tekintenek rá.
Motorhang: a hat hengeres, három literes dízel teljesen kiváló, főleg melegen. Alapjáraton, hidegen, lehúzott ablakon keresztül beszűrődött a teherautó-hang, igaz, én benzineshez vagyok szokva.
Motorerő: több, mint ami kell, budapesti utakon nagyon ritkán talált emberére. Élveztem, hogy BMW-vel vagánykodhatok. (Tuningos rizsrakétákat volt igazán élvezetes letolni. :)
Váltó: lassú. Érdemes a váltó-reset-et megcsinálni, nálam hatott, gyorsabb reakciót és kisebb rántásokat véltem érezni utána. A sport mód szerintem inkább az érzésben ad mást, mint gyorsulásban - ha tapossa az ember, akkor normál módban is maximumig húzza a kocsit.
Ausztriában, a Koppen Pass kanyarjaiban volt először igazán szükség rá, hogy manuális módban váltsak -- megérte, hihetetlen autózási örömöt nyújtott.
Navigáció: profi navi volt benne, csak ajánlani tudom; ugye régóta létezik már magyar térkép, ami pl Kalocsán is házszámhoz odavitt. Egy fontos apróság: kereskedelmi navikkal ellentétben jelhiány esetény is az autó mozgásából követi a haladást. Azaz sosem kell várni a műholdak keresésére.
Kütyüfaktor és extrák: véleményem szerint aki lusta a kezelési utasítást elolvasni, az ne használja ezeket. Az iDrive használata nagyon könnyű, bluetooth csatlakozás zseniális (telefonkönyv az iDrive képernyőjén; betanítás nélkül ismeri fel a telefonkönyvből a kimondott nevet, stb). Esőérzékelő nagyon hasznos és jól működik (sokan szidták a Mercedesét); automata fényszóró szintén. A kulcs nélküli bejutás/indítás jó, csak félek ez is hozzájárult a könnyű lophatósághoz (Beckham X5-ének lopásához is köze volt). Automatán sötétedő tükör szintén kötelező, az alap nagyon gagyi.
HiFi: érdemes az alapnál eggyel jobbat, és annak a hangja már elég is. Hátsó CD váltó is képes mp3-lemezek lejátszására.
Kényelem: egyszer utasként is mentem vele (hátsó ülésen sörözgetve) - fantasztikus élmény, limuzin-érzés. Hozzájön persze a sörösüveg-tartó a lehajtható kartámlában...
Biztonság: lopják, nagyon, ezt is elvitték, ház kertjéből, csukott kapu mögül. Oké, nem volt benne riasztó (Németországból származott, oda minek?), de nyom nélkül vitték el, eredeti kulcsok nélkül. Biztosító eurotax és önrész miatt csak 70%-os árat ad -- pech. Javaslat: egyéni ÉS mechanikus védelem.
Kötelező Premium Selection-t venni; az új ár 2/3-áért kapjuk az autót, és teljesen újautó élményt nyújt, újautó garanciával. Így már az ára is könnyen felveszi a versenyt a konkurenciával.
Hibalista
- Semmi, persze fél év alatt...
-
- Mivel bemutató autó volt, a navi DVD-je lockolva volt, ezt átadáskor elfelejtették feloldani; ezért vittem vissza Wallis Pest-hez. Várni kellett vagy egy órát, se jó, se rossz vélemény.
Ide hordtam szervizbe
Wallis Pest
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 20500 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 8500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | BMW M5? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
