BMW ALPINA B3 BITURBO COUPÉ
Szöveges ítélet
Igazi utcai sportautó feelinget él át az ember minden másodpercben, egy BMW 335i tovább tökéletsített verziójában. Fontos hansúlyozni az utcai jelzőt a sportautó előtt, hiszen diffi nincs az autóban, de 2009-től már rendelhető hozzá. Nem vehető észre ennek a hiánya közúton való vezetésnél, kőrforgalomban vagy szerpentíneken viszont egy kicsit igen, ha az ember egy jobban odalép.
Igazából ez leginkább egy luxus túraautó fantasztikus menetdinamikai tulajdonságokkal. (0,1 mp-vel lassabb az aktuális manuális váltós M3-asnál - német újságírók által mért és nem gyári értékek alapján.) Ezzel szembe az 500Nm-es forgatónyomaték (bi-turbó motor) számomra élvezetesebb előzést nyújt az M3-as magas fordulatszámú (szívó) motor 400 Nm-es, bár az egész fordulatszám tartományban egyenletesebb eloszlásánál.
Elegáns visszafogott külseje miatt teljesen úgy néz ki, mint egy enyhén optikai tuningolt BMW. Nem tünik fel az utcán.
Vásárlás elött teszteltem a M3-as manuális váltós verzióját, amellyel a BMW határozottan egy egészen más célközönséget céloz meg. Választásom elsősorban a megjelenése és a turbó motor által nyújtott menetdinamikai tulajdonságok miatt esett rá. Az ALPINA közúton és nem versenypályán érzi jól magát.
Hibalista
- Az autó 2 év és 10 hónapos, eddig semmi baj sem volt vele. - 2.000 km-nél volt olajcsere, 15.000km-nél kötelező (2 éves) szervíz Oberpullendorf/Stoob-ban Ausztriában, amelynek költsége 380 euró(!) volt.
Ide hordtam szervizbe
BMW Kohla-Strauss Oberpullendorf/Stoob (Ausztia) Beszélnek magyarul is. Nagyon precízek, nagyon vigyáznak a kisebb kategóriás autókra is. (Tapasztalat)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | 120d | Következő autója? | 1M Coupé |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
