Beteljesült vágy
Szöveges ítélet
Gyerekkorom óta vágytam BMW-re. Előző autóim ennek ellenére Renault-k voltak, amivel maximálisan elégedett voltam (kiváló fogyasztás, gazdaságos fenntartás, kényelem, megbízhatóság, csak tankolnom kellett...).
Ettől függetlenül mindig vágytam a szebbre, jobbra, és mikor az életkörülményeim úgy alakultak, hogy fel tudjak vállalni egy ilyen autót, akkor némi aggodalommal, de belevágtam.
A kocsit Németországból hozattam be, mert egyáltalán nem bíztam az ígéretesnek tűnő magyar leírásokban, és az esetleges "mutyikolásban", úgyhogy inkább kvázi látatlanban megrizikóztam a külföldit. Másfelől idehaza alig találtam benzinest, mivel a kisebb igénybevétel miatt nem tartottam indokoltnak a dízelt, csak hogy "olcsóbb legyen fenntartani". Ez egyébként baromság, mert egy sima szívó benzinesben kb. 500 ezerrel kevesebb anyag tud elromlani, és az átlagfogyasztása sem sokkal rosszabb. Egyébként sem súlyadóban, sem biztosításban nem kerül többe, mint a Meganjaim. Korábbi dízel autóimmal 5-6 liter között mászkáltam, most 8-9 l. Csak előbbiek 1,5 dci voltak, utóbbi meg 2.0 szívó benzin, ami megy mint az állat (170 ló).
Az autó papírjait és behozatalt, vizsgálatot BMW márkakereskedés intézte, akik nagyon rugalmasan és lelkiismeretesen kezelték a dolgot. Gyakorlatilag minden van benne, amit egy kocsitól el lehet várni, csak épp nem bőr (azt nem is akartam, mert az a legutóbbi kocsimban is repedezett az ülés oldalán) és nem xenon (de licht-pakettes).
Az autóban ellenőrzött, korrektül szervizelt 53.000 km volt. Műszakilag kifogástalan. Külsején van pár apróbb "hiba", mint 3-4 kavicsfelverődés (ami érzésem szerint egyszerre történhetett) illetve a parkradar ellenére 2 kisebb horzsolódás a lökösökön. Gondolkodtam, hogy érdemes-e rákölteni, hogy szebb legyen, de belegondoltam, hogy ezek a sérülések annyira picik és mindennapiak, hogy egyrészt értelme sincs, másrészt később meg az Isten se mossa le rólam, hogy törött volt... Pedig olyannyira becsben van, hogy leszigeteltettem a garázst kívül belül, és szőnyeget raktam alá... :)
Azóta kb. 9000 km-t mentem vele főként autópályán, és városban. Abszolút rendben van. Genováig és vissza 6,5 l volt a fogyasztás amúgy...
Navit frissítenem kellett rajta, mert az 2009-es volt, de a szalonos 80 ezres DVD-t 35.000-t is meg tudtam szerezni, annak ellenére, hogy eredeti párti vagyok. Nade "hülye azért nem vagyok", és ugyanazt telepítettem fele áron. Egyébként általában jellemző ez a Szakszervízekre, hogy átlagos szolgáltatást prémium áron adnak, és nem biztos, hogy jobb attól (külföldön, akár Ausztriában már majdnem kedvezőbb áron szervizelik...)
Hibalista
- eddig semmi
Ide hordtam szervizbe
Angyalosi
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 53000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Megane Grandtour | Következő autója? | 3 vagy 5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
