Bajor olajkályha
Szöveges ítélet
A magyar rendszámos, egyhatos, benzines Golfot szerettük volna lecserélni. Akkor nem is gondolkodtam "nagy" autóban, ezért fiatal A3-asokat nézegettem a MAHAG-nál. Viszont a feleségem kollégája fölajánlotta a BMW-t egy próbaútra. Ezt nem részletezem, mert elindulásnál lefulladtam, meg esett is az eső, de két nappal később alá is írtuk a papírokat.
Az autó gazdag felszereltséggel rendelkezett: biznisz navi (Magyar Köztársaság akkor csak egy nagy szürke folt volt a BMW számára), fűthető ülések és tükrök, panoráma tető, sport multikormány, PDC elől-hátul, fényérzékelős xenon, esőszenzor, tempomat stb.
Imádtam az autót, kombi létére is sportosságot tükröz. A külső tükrök és a „vesék” nekem tetszetősebbek, mint a fészliftes változaton, a hátsó lámpákat pedig ritkán láttam, mert a garázsba mindig tolatva álltam be. A motor alacsony fordulaton őrülten lagymatag, de ha felpörög és turbó is fütyül (ez a hang ér annyit, mint a sorhatos brummogása), akkor konstans gyorsul 180-200-ig. A kormány fogása kellemes, a vastag markolat biztonságot sugall. A kormányzás az autópályázásra van hangolva, városban a szokásosnál nagyobb erő kifejtése szükséges, de meg lehetett szokni. A váltó is pontos, de az átlagosnál nehezebben jár. Egyébként minden teszi a dolgát észrevétlenül. Téli időszakban sem kellett idegeskednem, minden helyzetben elegendő volt a két hátsó kerék.
Kényelemre nem volt panasz (átlagos testalkat), 700 km megtétele után is fitten ugrottam ki az kormány mögül - míg a Golffal két-három megállást be kellett iktatni egy hazaút során. Ezt ötven százalékban a tempomatnak tudom be, bár Magyarországon, egy forgalmas autópályán képtelenség tartósabb ideig használni. A csomagtartó használható méretű; babakocsi, bőrönd, karácsonyi ajándékdömping befértek. A külön nyitható hátsó szélvédő értelmét abban találtam, hogy esős időben mindig sáros a csomagtartó-fogantyú, míg a szélvédő nyitója tisztább.
Az első hiba kb. 50ezer kilóméter után jelentkezett, a központi zár lépett sztrájkba, aminek folytán csak a bal egyet tudtam nyitni mechanikusan, a többit még belülről sem. Ezt a szervizben tíz perc alatt oldották meg, ingyen. Az első budapesti tartózkodás alkalmával betörték az egyik oldalablakot, hogy hozzáférjenek a sporttáskámhoz. Ezt a márka presztízsének és a nyugat-német rendszámnak tudom be. Azóta van nálam egy ukrán napilap, amit az anyósülésen hagyok, ha magára hagyom az autót - egy őrzött parkolóban. Máskülönben csak tervezett kopó alkatrészeket cseréltettem, a 90ezres nagyszerviz (olaj, fékfolyadék, fékbetétek, olajszűrő, légszűrő) 360€-ba került a márkaszervizben.
Hibalista
- központi zár
Ide hordtam szervizbe
BMW Niederlassung München - Franfurter Ring 35
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 18000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 77000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf 1.6 | Következő autója? | BMW F30 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
