Bajor kurva
Szöveges ítélet
---- Kezdetek ----
Hol is kezdjem. Szerelem volt első látásra.
Éppen csak pár hónapja éltem kint németországban, mikor megjött az érzés, hogy kicsit ciki már a 15 éves Astra G. Az Astra J egy lomha dögnek bizonyult, így a képzeletem szárnyra kapott és megálmodta, hogy én bizony egy jólkereső Németországbeli f*sz vagyok, ehhez a képhez nem illik holmi alsó-középkategória. Képben maradt tehát a a német szentháromság - az Audi, a Bmw és a Mercedes nevében Ámen! - mint opciók, de mivel apám akkoriban vett egy A4-est - rém ciki ugyanolyat venni - Mercedest meg szerintem csak taxisok és 70 éves papák hajtanak, nekem valami komolyabb kellett. Ezer oldalas regék szóltak már az E60 minden nyűgjéről és bajáról, ráadásul egyedül indokolatlan is lett volna a nagy méret. Így maradt a Hármas BMW. hosszas keresgélés után meg is találtam a szerelmet.
---- A Bajor Kurva ----
2015 Szeptemberét írtuk.
Valahol az isten háta mögött németországban megvásároltam életem első komoly autóját. BMW E91 320D. Már kimondani is hátborzongató volt, hogy egy BMW-m van, ráadásul a 163 gyári ló is nagyon tetszett a forgalmiban.
2007es évjárattal a 170e km egész kevéskének mondható, mint utólag kiderült az autó egyébként a Német kormányvédelmi hivatal tulajdonában állt jó pár évig.
Felszereltsége átlagos volt, hiányzott ugyan a xenon (legnagyobb bánatomra) ám ot figyelt benne a navi a híres i-Drive rendszerrel, ülésfűtés, M kormány, stb.
Akkoriban havi 3-4szer jártam haza Magyarországra, nem volt sok, cirka 650 km, de ezzel az autóval annyinak sem érződött. Tempomat 180-200zal zúgtunk éjjel édeskettesben oda s vissza, én és a BMW teljes szerelemben minden héten.
Ismered azt az érzést amikor alig várod, hogy megint vezethess? na, nekem ez ilyen volt. Egy darabig.... aztááán.
nem volt túl rég óta nálam, úgy 198.000km körül járhatott a számláló, mikor egyszer csak reccs. Nem a jó fajta reccs. Valahol Erfurt körül jártam, még a Németországi otthonomtól is cseszett messze, mikor egyszercsak olyan hangja lett az autónak, mintha egy óvodás csoport visított volna a motorháztető alatt, majd rá pár perccel az autó menthetetlenűl meg is állt az Autobahn közepén. Rendőrség trailer blablabla. Miután vesztegelt egy kicsit az autó egy közeli ADAC telepen, Magyarországra szállítattam, ahol a szervíz neki is állt a drámának, és előadták a bajt. Az én egyetlen szerelmem Turbo feltöltőjének turbinájából törött le egy darabka, majd ezt a motor könnyeden beszívta. Természetesen az idegen anyag nemigazán tetszett se a dugattyúknak, se a hengerfalnak, se a hengerfejtömítésnek. Csere. neeeem, nem csak a turbó, úgy kompletten minden. Új turbó, Donor motor, minden mi szem szájnak ingere. nagyon baráti áron 1.200.000 magyar pénz volt, és több mint egy hónap, mire az autó újra alám került. De mint kiderült nyertem az ügyön, hiszen "véletlenül" már a 177 lovas istálló került a helyére, ami egy utólagos chiptuning-gal pikk-pakk lett 210.
Ezt leszámítva egyébként, minden a legnagyobb rendben volt vele. szokásos kopó alkatrészek nem olcsóak, de ez nem is egy Opel. Nem lesz 40 ezerből lecserélve a fékbetét és tárcsa elől, jó lesz az nyugodtan 70-nek is, plussz munkadíj.
Ez egy BMW, ennek ára van, nem csak mikor megveszed, de utána minden áldott nap.
Cserébe szédületesen jó autó, a 160 még országúton is békés utazótempónak tűnik, miközben az autó azért minden mozdulatával igyekszik tudtunkra adn, hogy ez nem luxus, hanem sport-luxus. :)
Végül könnyes szemekkel, kicsit több mint másfél év, és 70ezer km után könnyes szemekkel búcsúztunk egymástól, mivel gyermekkel együtt már kicsinek bizonyul.
Mindent összevetve, perverzül imádtam, és a mai napig elmosolyodok ha meglátok egy képet az autóról. Hogy mi jött utána? Úgy néz ki A6-os lesz. (Apám legnagyobb örömére) :)
Hibalista
- Turbófeltöltő (+újmotor = 1.200.000 ft), Kettőstömegű (+kuplung = 350.000 ft) - iDrive gomb (15.000 ft)
Ide hordtam szervizbe
Családtaghoz járt :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 189000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | A6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
