Az utolsó mohikán
Szöveges ítélet
Hosszas keresgélés után 2018. szeptemberében vettem Németországban, második (magán)tulajtól. Valódi német precizitással szervizelve, mindez természetesen a könyvben végig vezetve. Már a próbaúton beleszerettem a hathengeres szívómotorba(ezután már csak turbósat gyártott a BMW), a meglehetősen alacsony fajlagos teljesítmény (70LE/liter) ellenére is bőven elegendő közúti közlekedésre a 218 ló. Kéziváltósat választottam, automata váltósat még csak ki sem próbáltam. A motorkód N53B30A, bizony, a közvetlen befecskendezős fajta, amitől az interneten fellelhető fórumok hada óvva int (magasnyomású üzemanyagpumpa illetve injektorproblémák). Ennek ellenére az elmúlt huszonötezer eddig tünetmentesen pörgött bele az órába nagy örömömre, bár a rettentő drága alkatrészek fejében érdemes félretenni pár százezer forintot baj esetén. Az év folyamán még tervezek egy dióhéjas szívószelep tisztítást Novoth úrnál, csakhát ugye van dolga bőven, megéri egy-két hónappal előre tervezni, jövőre pedig egy biztonsági lánccsere (khm kedves Bajorok, ezt azért nem kellett volna ilyen vékonyra..)
Hidegen kicsit olyan dízelesen kerregő hangja van a motornak, de amint bemelegszik, úgy jár mint egy svájci óra.Nem kell elmebeteg módon forgatni ahhoz, hogy dinamikusan közlekedjen vele az ember. Fogyasztása már-már meglepett, 8 liter autópályán, ami városban simán felszalad 10re, a vegyes fogyasztásom pedig pont ennek a kettőnek az átlaga (azért tegyük hozzá nem is hajszolom a gépet lámpától lámpáig).Az autó beltere 11 éves kora ellenére is újnak hat, a kormány és a gombok sincsenek lekopva, ahogy a bőrülések sem nyúzottak, bár ez utóbbi sokkal inkább ápolás kérdése. Ugyan az ActiveSteering nem sokat ad vissza abból, mi is történik velünk az úton,viszont rettentően pontos és elképesztően jól fordul az autó.Autópályán marha kényelmes a tempomat, egyesével és tizesével is állítható a sebesség. Xdriveról nincsen tapasztalatom, de télen itt a bajor Alpokban szükségem lett volna rá párszor.
A biztonsági övet elég kényelmetlen jobb kézzel elérni, amit egyébként egy kis pálcika tol ki elegánsan mind a sofőrnek és az utasnak. Ahogy az öv veszít a feszességéből, a pálcika nem tud normálisan belekapni és nem tudja azt egyáltalán kitolni. További hibája a modellnek az ajtóbehúzó, ami borzasztó csúnyán le tud pattogni, ezt gyorsan orvosoltam egy cserével mindkét ajtón. A középső lévő könyöklőben hűtési lehetőség van az italodnak, nagyszerű találmány, feltéve ha nem akarod az auxot használni, ugyanis ott találod közvetlen a könyöklő belsejében, a telefonod akksija biztos nem értékelné a dolgot.Mivel ezek az autók defekttűrő abroncsokkal kerültek értékesítésre, egyszerűen nincs hely a csomagtartóban egy épkézláb pótkeréknek a csomagtér alatt ( a mankókerékben sem vagyok biztos, bár még sosem próbáltam), és ezek a gumik véleményem szerint magyar utakra egyszerűen nem valók.
Mindent összevetve remek kis autó - ha az ember úgy kívánja - egy kis bugival az orrában, nekem nagyon a szívemhez nőtt és marad is egy darabig. Aki viszont nagyobb tűzijátékra vágyik, vegyen 30i-t 272 lóval (ez még szívó) vagy 35i-t 306 lóval, már ha nem zavarja a két turbó rajta.
Hibalista
- kizárólag kopó alkatrészek lettek cserélve - gyújtógyertya, fékbetét, féktárcsa, olaj és mindenféle szűrők (olaj,levegő,pollen,üzemanyag)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | bárcsak lenne még szívómotoros BMW :( |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
