A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (2005-2011)

3 320d 

Az ítélet értékelése
4,0(5 db)

Az igazi fekete Cápa

Szöveges ítélet

Először is köszönöm az előttem hozzászólók tényleg használható véleményeit, mert ezek átolvasása után döntöttem úgy hogy ezt a típust veszem meg. Tényleg köszi, hasznos volt!
Hosszú keresgélés után találtam meg még a nyáron a kiválasztott típust. Prof navival, xenonnal, tempomattal, ülésfűtéssel és még egy sor hasznos extrával. Az autó egy német kereskedésben volt és egy nagyon tuti fiatalokból álló cég hozta be és intézte az összes papírmunkát, csak fizetnem és átvennem kellett. Szerencsére akkor még 229Ft volt az euro így tényleg igazán jó áron vettem, itthon a lopáscasco megkötésénél az Eurotax értéke majd 2millióval több lett. Aki venni akar annak nem csak emiatt javaslom Németországot. Az itthoni modellek közül ami nem Premium Selection volt, azok még ránézésre is elég gyanúsak voltak, pedig 4 hónapon keresztül nézegetük a párommal a kereskedéseket. Amikor viszont megnéztem a németből behozott autót az tényleg tipp-topp állapotban volt, szó szerint enni lehetett volna a motortérből a másfél éves kor ellenére is. Minden teljesen rendben volt, szervízkönyv, illesztések, fényezés, gumik, felnik. Menet közben nem nyöszörgött, semmilyen hibát nem találtam. Itthon volt olyan kereskedő aki a pontatlan illesztéseket firtató kérdésemre simán rávágta, hogy a BMW sem tud mindig pontosan illeszteni, ez normális, merthogy használt.
Első útunk vele egy 4000km-es olasz nyaralás volt. Oda-vissza végig autópályán, főúton városban, hegyen-völgyön-alagútakon át 4fővel, néha igen komoly tempóban (tartósan simán ment pályán 2k-t is, emelkedőn is (:-))), vegyes használat mellett 6,3 átlagfogyasztás volt BC szerint. Az első kisebb kényelmetlenség a bepakoláskor fogadott, a csomagtartó tényleg nem a legnagyobb, a berámolás kisebb ügyességet igényelt. Most már megszoktam és van ennek jó oldala is, mert végre nem cippelek magammal mindenféle felesleges kacatot amit eddig bedobtam, csak azt viszem ami kell és így ez a méret 4 személy csomagjainak tökéletesen megfelel. Nagyon kényelmes volt vezetni, 7-800Km szakaszok után is úgy szálltam ki a kocsiból mintha Pesten elugrottam volna a szomszédba. Sportülések vannak az autóban én kisebb termetű vagyok de nekem eddig ez a legkényelmesebb ülés. Az utasok sem panaszkodtak, jókat aludtak elől-hátul. Az autópályás nyomulások után azért pihentettem a turbot alapjáraton járatással, mert ez tényleg fontos. A cégben vannak Renaultok amíg ezt nem csináltuk hamar kidőltek a turbók, a gatyánkat ráfizettük, de most már a Renaultkal is ezt csináljuk is jelentem nekünk használ. Persze a Renault nem BMW, de ez a módszer szerintem a bömösöknek sem árthat. A klíma is gyorsan végezte a dolgát, a fényszoróasszisztens nagyon szuper dolog (automatikusan kapcsolgatja a távolságit). Tehát összegezve nagyon kényelmes volt az utazás, így végre először sima ügy volt az egész, koncentrálhattunk a nyaralásra. Nívópálca szerint olajat sem evett, és mire visszaértünk Pestre a szervíz infok szerint az olajcsere periódus 4ezer km-rel nőt mire hazaértünk. Nem tudom tapasztalt-e ilyet más is? Városban is nagyon jól tudtam vele manőverezgetni, még a szűk olasz sikátorokban is.

Pakolóhelyek. Elől tényleg kevés, az ajtókba nem sok minden fér, még egy 3dl kólás doboz se nagyon. A kesztyűtartó is csekély méretű. Viszont a könyöklő alá befér a kólás doboz, jól le is hűti, de az üres doboz vagy hátra megy vagy vissza a hűtőbe.

Navigáció. Az autóban prof navi van. I-drive. Hát igen ennek megszokásához kellett egy kis idő amíg megtanultam és most már biztosan tudom kezelni, menet közben is. Amíg ez nem megy addig vezetés közben ne használja a leendő vevő, mert tényleg kár lenne összetörni a kocsit, és szerintem nagy az esély rá. A megtanuláshoz hozzájárult, hogy otthon, csak úgy beültem az autóba tekergetni a gombot. Szerencsére már meglett az új térkép, így itthon is működött, de a pályán haladva néhány esetben a semmin mentünk, mert térkép szerint nem volt út. A nagy kijelző is jól működik, a térkép melett a tájékoztató adatok is láthatóak.

Rádió. Prof ez is. Ez tényleg jól szól. A businesst nem ismerem.

Váltó. Manuálisat kerestem, mert szeretek váltogatni. Majd ha öreg leszek lehet átállok automatára. Pontos, jó gyorsan lehet váltogatni, igaz a rövid M váltórúd van benne.

Kormány. M-es multi. Szerintem ez a legjobb az összes közül.

Ergonómia. Kis 173cm méretemmel nagyon jól be tudtam állítani mindent. És igen az ülés emeléséhez meg kell emelni a fenekünket, de ennyi belefér, viszont az elektromos deréktámasz az megint egy baromi kényelmes extra. Az ülésfűtést meg most, hogy reggel kezd hűvös lenni nagyon élvezem.

Ablakemelő
Szerintem ez az egy ami nem sikerült, ha 10cm hosszabb a karom akkor kényelmesen tudom használni az első ablakokat, de mivel nem, így még most is előfordul, hogy a hátsó ablakot engedem le. Ciki.

Klíma
A bepárásodást pillanatok alatt megszünteti. A befűtés is gyors, amint meleg a motor már kezdi az utasteret is befűteni. És szerintem az automata klíma tök jól működik.

Forma
Még mindig nagyon tetszik. Az enyém fekete bixenonnal. A pályán úgy menekülnek előlem mintha egy kategóriával nagyobb autóval érkeznék mögéjük, pedig nem vagyok a levillógos, indexelős fajta. Néha egy két Suzukis bepróbálkozik, de nem igazán tudom mit gondolnak? A prémium kategóriás társak nem tólnak le, ha éppen nem száguldunk. Úgy látszik itt van kasztosodás.

Téligumi
Bridgestone Blizzak LM-25-öst vettem és kipróbáltam nagy sebességgel is nem volt hangos, nem úszott semerre, a pályán tökéletesen viselkedett az autó. Pécsen voltam vele, hazafelé esőben is ugyanúgy ment. Majd ha jön a hó kiderül, hogy tényleg jó választás volt-e.

Szervíz
Budapest Motors Kft.
Én csak jót tudok róluk mondani. Elküldtem egy e-mailt a összes budapesti és a fehérvári márkakereskedés szervíz vezetőinek. Kértem tőlük egy ajánlatot olajcserére. Ők voltak azok akik 2-3 órán belül válaszoltak, van akitől 2 hete semmi se jött. Ha már ez a rész ilyen nyögvenyelős akkor mi lehet a műhelyben? Nem bántam meg ezt a kis elő tesztet. Az első szervizt náluk végeztettem el a napokban, átvizsgálás és fékolaj csere. A bejelentkezéstől a kifizetésig példaértékű szolgáltatást kaptam. Én nem is megyek máshova.

Update:
A napokban megtörtént az első kár esemény menet közben a mellettem haladó autó utasa kinyította az ajtót, beleakadt a kilincsembe, lemez benyomódott, fényezés sérült. Ezt is a Budapest Motors-hoz vittem. A kárfelvételben is ugyanolyan készségesek voltak mint a szervízelésnél. Szó sem volt arról, hogy kalapálják az ajtót, meghogy összetákolják, ők ajánlották fel a komplett ajtó cserét, hogy ne legyen értékvesztés. Nekem ennél több nem kell.

Összegezve az egész litániámat, nagyon megérte az árát, bátran ajánlom mindenkinek és remélem ez a személyes élmény is hasznos lehet valakinek.

BMW tényleg a vezetés élménye!

Update 2
Már 53ezer km tartunk, de eddig semmi gond nem volt. Tavasszal megkapta az új Bridgestone ER300 gumikat. Csendesek, jól tapadnak. Csak a szokásos szervizelés volt, olajcsere és szürők és a hátsó fékbetéteket cseréltettem, mert a BC szerint még 12ezer km-ig jó lett volna, szemre viszont cserés volt. Kb 2mm maradt, a betét olcsóbb mint a tárcsa. Semmi hibajelenség, hiba nélkül üzemel. 10ezer km átlagfogyasztása 6,6liter BC szerint.
Ezt a szervizt a Budakalászon található (Régi Dacia szalonban) Palotai Józsinál az NT Autónál csináltattam. Mindenkinek csak ajánlani tudom, sokat spóroltam vele, láttam végig, hogy mit csinálnak és pcsételtek is a szervizkönyvbe.
Szóval még mindig tart a szerelem.

Update 3
65000km. Vásárlás óta átálltam a max 12-15ezres olajcserére. Most viszont kicseréltettem a következőket is: olaj, olajszűrő, gázolajszürő, kartergáz szürő, levegő szürő, pollenszürő, vagyis gyakorlatilag minden szűrőt. Ez mind bruttó 125ezer Ft volt.

A Bridgestone gumikkal maximálisan elégedett vagyok. Voltam a németeknél, ahol ki lehet próbálni az autót és 200 fölött is biztos volt az autó.

Továbbra is elégedett vagyok, tényleg a Vezetés élménye. És mint minden autó, ha gondos ápolást kap meghálálja. Egy BMW-t fenntartani nem sokkal kerül többe mint egy Renault (van 2db Renault 1,5dci motoros autóm is). Aki kompromisszumot köt és nem gyári alkatrészekkel és anyagokkal javíttat, szervizeltet annak később biztosan mélyen a zsebébe kell nyúlnia.

Üzemanyag:
Csak és kizárólag OMV prémium gázolajat tankolok bele. Szerintem nem fogyaszt kevesebbet, de halkabb, selymesebb hangja van tőle és reményeim szerint megtérül a minőségi üzemanyag, mert talán nem lesz majd porlasztó csúcs hiba.




Hibalista

- Eddig még semmi, de szerencsére még garanciás. - A garancia 2009 januárjában járt le, előtte csináltattam a Budapest Motorsnál egy teljes átvizsgálást. Semmi. - Azóta is csak a szükséges szervizmunkák történtek meg. - Volt egy érdekes hiba. Elektromos kormányzár hibát jelzett a BC. Kiderült, hogy szoftvert kellene frissíteni. A Budapest Motorsnál egy éjszaka alatt megcsinálták. A hiba elmúlt. Azóta minden ok. A szoftverfrissítés 17ezer Ft volt. Ha visszatér valakinek, akkor már kormányoszlopot is cserélni kell, kb 100ezer Ft a költsége. -

Ide hordtam szervizbe

Budapest Motors Kft. Nagyon korrektek, e-mailekre azonnal válaszolnak, mindent pontosan elmagyaráznak. Folyamatosan náluk szervizeltetek. Mára már tegeződünk. Továbbra is elégedett vagyok, minden úgy készül el ahogy megbeszéltük, nem aggódom, hogy átvernek. És minden alkalommal kívül-belül kitakarítva kapom vissza az autót és kedvezményt is kapok a szerelésre.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

NT Autó Kft. Budakalász Családias hangulat, olcsó árak, gyári alkatrészek és tisztességesen elvégzett munka.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 36000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Clio Következő autója? BMW
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 2005 (2005)

További ítéletek (131 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)