Az élvezetes spórolás autója!
Szöveges ítélet
A harmadik BMW a tulajdonomban, ennek ellenére nem mondanám fanatikusnak magam, csak szeretem az ezen márka autóit kinézetük, teljesítményük, kényelmük miatt. Azonban lassan ide kell sorolni a fogyasztást is a kedvencek közé mert hihetetlenül alacsony, a kocsi méretéhez és a tejesítményhez képest. Lelövöm a poént előre 4,9l/100km. Ez nem marketing duma, ha 10l-t enne azt is megírnám! Hozzá kell tennem, hogy álltalában nem városban használom, hanem országúton normál tempóban,a szabályokat betartva azt azonban nem mondanám, hogy vánszorogva. Néha nálam is belefér egy - két kis élvezkedés, erősebb gyorsítás, előzés. Autóuton 140-nél 5.2l a fogyazstás, egyszer tartós budapesti dugóban töltött hét alatt ment fel 5.8l-re. Nálam többet még nem evett. Ja a start-stop rendszert rendszeresen kikapcsolva tartom, mert nem tudom megszokni. Mennyit enne ha használnám???
Csak említés képpen, a másik autóm egy Grande Punto 1.3jtd amit szintén imádok !!!!! és új korátol az enyém, ugyanazzal a vezetési stílussal országúton 4.7l, városban 5.7l, autóúton 130-nál 7.4 l/100km. Ezt miért írom? Mert az egyik 1.3ccm a másik 2.0ccm, 90 illetve 177 lóerő. A fogyasztás pedig a nagyobb/erősebb atónál jobb összesítve. Akkor most hogy is van ez ? Igaz a BMW árából 2 full extrás puntó is kijött volna.
A kocsival különösebb gondom még nem volt ( ha lenne el is adnám) egy alkalommal merült le az akksija mert egy honapig nem használtam. Meg kell emliteni azonban azt is, hogy nyaralásom alkalmával a balatonparton poroszkálva a 40 fokban egy benzínkútnál elindítva a motort jelzett a kocsi műszere, hogy gond van az elektromos szervoval, azaz nem volt rásegítés. Olyan érzés volt mint egy szervó nélküli autóval menni. A kézikönyv szerint tovább lehet haladni csak mielőbb ellenőriztetni kell! kb. 20km megtétele után leállítva és újraindítva a motort a szervó "megjavult" ismételt hibajelzés nem érkezett. Ez a probléma pár napra rá ismét jelentkezett, a tünet és a megoldás is ugyanaz volt.
A szervízbe történt átvizsgálás során nem találtak hibát és hibakódot, az állásfoglalás szerin a hőség a lassú menet és sok kormányzás, valamint az állandó klímahasználat miatt valószínüleg úgy felmelegedett az elektromotor, hogy a rendszer letiltott, a visszahülés és újraindítás után pedig ismét engedélyt kapott a működésre! Hááááát nem tudom...
Annyi szent, mióta nics 40 fok, azóta a hiba nem jelentkezett! Majd jövő nyáron meglátjuk! ( remélem azért nem )
Egyébként az autó szép, gyors, belül csendes, kivül jól hallhatóan négyhengeres dízel, ( a hathengeresnek sokkal szebb a hangja ) mint egy normális, karbantartott BMW álltalában!!!
Mindenkinek ajánlom, próbáljon ki egyet, ha lehetősége lesz rá, nem bánja meg!
Hibalista
- 73000km lemerült a gyári akksi - 75000km kormányszervó 2x rövid ideig nem működött
Ide hordtam szervizbe
wallis pest korrektek de drágán dolgoznak
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 76000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 525d | Következő autója? | valószínű ismét BMW |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
