A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (2005-2011)

3 318i 129 Le 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Átgondolt bolondos mérnöki munka

Szöveges ítélet

Vezettem már néhány kocsit, mindegyiket átlagosnak mondanám. Skoda 1.9 diesel, Mazda 1.6 benzin 2011-es, 626-os Mazda 2.0 benzin, Audi 80 1994, Ford focus 2010 diesel, Opel Meriva 2005, Renault Megane 2008 1.5 Diesel.
Mindenképp egy kicsit erősebb élmény autózásra alkalmas járgányt kerestem és valahogy az MX5 és a BMW jött velem szemben. MX5 picike második kocsinak tökéletes lenne, de 1 kocsira van csak igényem. Rengeteg emberrel beszélgettem a BMW-kről és kaptam hideget meleget. Azt vettem észre, hogy azok szidják, akiknek még soha nem volt ilyen kocsijuk, illetve belegondoltam, hogy ha ennyire rossz lenne a BMW minőségre, akkor hogyan lehet prémium márka, hogyan nem megy csődbe, így elkezdtem BMW-ket nézni.

2006-os 2000 benzines, 129 Le példányt sikerült megvennem. Rengeteget megnéztem személyesen is, és ezt tűnt a legjobbnak közülük. 1,5 éve volt kis hazánkban egy nyugdíjas hölgy volt a tulajdonos. A kocsi nem volt tökéletes, amit az elején éreztem rajta hibát azt vagy megcsináltattam, vagy szólt a kocsi, hogy ezt meg kell csinálni. Ködlámpa, önindító, jobb oldali ajtó, stab pálca csere. A szélvédő repedésen kívül minden olyan volt, ami előre látható érezhető hiba, így nem ért meglepetés.

Az első pár 100 kilométeren még nem éreztem semmi különöset, semmi BMW-s élményt úgy különösebben. El lehet vele poroszkálni trabantos dimenziókba úgy hogy az ember nem is érzi, hogy milyen vas veszi körül. Az idő múlásával elkezdtem kicsit ráncigálni a bajszát és akkor jött elő belőle az a valami, ami az embereknek élményt ad a kocsinak pedig a komfortzónája. A derékszögű, az elnyújtott a hajtű vagy a körforgalom azok a kanyar típusok, ahol egy józan embernek is néha ólommá változik a lába és nem érdekli, hogy a külső szemlélő csak a "nézd azt a bunkó BMS-t" felkiáltással tovább erősíti az előítéletet. A kormány mögött ülve ólom lábakkal azért én most már mást gondolok erről. Hihetetlenül veszi a kanyarokat, egyszerűen a kocsi kívánja, hogy gyorsan menjek bele. Ami a legjobb az az, hogy olyan széles spektrumon lehet irányítani a nélkül hogy kontroll vesztés lenne, hogy csak azt sajnálom, hogy miért nem a 320 vagy attól is erősebbet vettem.
A belső térről is pár szót. Nekem fontos a kezelhetőség az átgondoltság, ami itt jó összhangban van. A kapcsolók a gombok az elhelyezkedésük annyira ki van találva, hogy érezni lehet rajta az átgondoltságot és a mérnöki munkát amire kitalálták, hogy milyen érzetet adjon vissza pl az index kar elkapcsolása, mert én igenis használom, mert jó használni, nyomkodni minden gombot, ami a kocsiban van. Példa légkondira. Nincs rajta kikapcsoló gomb, mint egyes kocsikon, mert a ventilátor gombbal kikapcsolható, azaz egy gombbal kevesebb.

Két dolgot hiányolok belőle. A több lóerőt és a víz vagy olaj hőfok visszajelzőt. Mert azt akárhogyan is keresem nem találom a műszerfalon és azon kívül sem. Így hideg időben 10-12 km után kezdem el erőteljesebben használni, addig marad a trabantos dimenzió.

Fogyasztási adatok a környezetemből:
2000 626 mazda 116 LE - 9,6 l/100 km
1600 3 mazda 102 LE - 8,6 l/100 km
2000 318i BMW 129 LE - 8,1 l/100 km
Autópályán 4-7 liter között eszik az útviszonyoktól függően 140-150-es tempóban, számomra ez hihetetlen. 6-os fokozatban lepadlózva se mutat többet a mutató, mint 13 l pillanatnyi fogyasztás. Nem tudom, hogy csinálták ezt a BMW-nél de ez szép munka volt.

Összefoglalva, a hibák ellenére (12 éves autó) ez egy tökéletes választás volt.

Hibalista

- Szélvédő repedés - 50.000 Ft - Akksi - 25.000 Ft - Stab pálcák - 35.000 Ft - Önindító + leömlő tömítés - 93.000 Ft - Jobb első ajtó zárszerkezet csere - 35.000 Ft

Ide hordtam szervizbe

Óbuda, Union 2000Jól megcsinálták, amit kértem, szervíz alatt folyamatos volt a kommunikáció, gyorsan dolgoznak. Apró figyelmetlenségek azért vannak, az alkatrészeket drágán adják.

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 143000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 80 1994. 1,6 Következő autója? 320 benzines vagy erősebb
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 2005 (2005)

További ítéletek (131 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)