A TÁRS
Szöveges ítélet
Mielőtt belekezdenék azt tudni érdemes, hogy a márka iránt egy kicsit elfogult vagyok. Egy álmom vált valóra, mikor megvettem!!
Próbálom objektíven leírni a tapasztalataimat. Az ELSŐ az élvezet, élmény amikor valaki BMW-t vezet - tényleg más - , a gyárnak van valami fűszere, olyan ami a többi gyárnak nincs, vagy csak más! :-) Még ennél a típusnál is érezhető, pedig ez tényleg nem az az igazán erős modell, nem tapaszt bele az ülésbe kigyorsításnál, nem versenyzésre szánták az tiszta és érthető.
DE!!
Amióta vezetem azóta egyszer nem fordult elő olyan helyzet az utakon, ami indokot szolgáltatott volna arra, hogy megbánjam a választásom a motort illetően. (pedig vezetem városban, autópályán, autóúton) Mindenhol tisztességesen megállja a helyét.
Az autó beltere nem túl tágas (előtte Octavia II. volt, ahhoz képest köszönő viszonyban sincs). De gondolom, hogy a célközösség nem a "sokat kiránduló nagycsaládosok" köre.
A belső tér kialakítása nagyon érdekes pozitív értelemben. Mondom ezt azért, mert mikor először beültem már akkor megjegyeztem, hogy minden olyan jól kézre áll (kivéve az első ablakemelőt, azt valahogy benézték :-D). A menyasszonyom kapásból megjegyezte az elfogultságom, így olyan nagy jelentőséget nem tulajdonítottan semmi ilyen jellegű észrevételnek. DE! Egy nagyon jó ismerősöm (150 kg, 190cm magas, míg én 80kg 175cm magas) vezette az autót, az ELSŐ megjegyzése pár km után az volt, hogy milyen jó kézre áll minden!! Hoppá!! :-) Nagyon könnyen meg lehet szokni az autó kezelhetőségét pont ez miatt.
Negatívumként az üléseket tudnám csak megemlíteni a beltérben, mivel én nem tudtam magamnak ezidáig olyan pozícióba beállítani, ami abszolút megfelel számomra rövidebb ill. hosszabb távon is.
A menetkomfort esetleg ami még furcsa lehet azoknak akik nem vezettek ilyen kategóriájú BMW-t a vásárlás előtt (nyilván itt arra gondolok, hogy egy összkerekes x-modellek, vagy ennél újabb nagyobb modellek esetén nem feltétlenül állja meg a helyét ez az észrevétel). Az autó minden kátyút, nyomvályút négyzetesen szorozva pl. az Octavia-hoz képest visszajelez és nem feltétlenül jó értelemben. A kormányt emberesen kell fogni, a váltásokat férfiasabban kell végrehajtani. Nincs összehasonlítási alapom minden autótípussal, ezért leginkább a Octavia II-höz viszonyítok (ott egy ujjal kormányoztam, és két ujjal váltottam, mert az arról szólt, a BMW meg nem:-D).
Mikor BMW-t nézegettem minden ismerősöm, barátom azt az ellenérvet hozta fel, hogy a BMW hátsó kerék hajtású és azzal sokkal jobban kell vigyázni télen. Bár az már szinte biztos, hogy ez a tél nem a havazásról szól, de ónos eső volt, egy kis havazás is volt, és a BMW-vel nem akadtam el sehol eddig. Az elektronika nagyszerűen végzi a dolgát, és nyilván ahol tükörjég borítja az utat ott az első keréken hajtott autósnak is tükörjég borítja az utat, tehát igen: vigyázni kell, ha csúszik az út! :-)
Bár sajnálatos, de a sztereotípiák miatt talán egy kicsit hátrányosabb helyzetben vannak a "normális" BMW-sek. De én igyekszem hígítani a BMW-sekkel szemben olykor jogos, de ugyanakkor jogtalanul is támasztott előítéleteket.
Az autó megbízhatóságáról ódákat nem tudok zengeni még, mivel csak 4 hónapja használom, ami alatt 10000 km-t tettem bele. A vásárlásnál kiderült (szakszervízben történő átvizsgálás alkalmával), hogy a 4 izzító gyertya cserére szorul, így ezt egyből utána meg is csináltattam. Ezen kívül egy izzót kellett csak kicserélni.
Egy BMW-t örömmel használó tulaj :-)
Hibalista
- Ízzócsere- 1600 Ft :-) - Ízzító gyertya cseréje - 30 000Ft -
Ide hordtam szervizbe
MJ-car csepel
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Octavia | Következő autója? | 325xd |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |
