A sportos 3-mas
Szöveges ítélet
Már 9 éve hogy használom és csak jót tudok rá mondani! Még így 240 ezer km után is tökéletesen működik rajta minden! Igaz, ehhez hozzá kell tenni azt is hogy nagyon kímélem és ahogy csak tudok vigyázok rá.
Mindegyik kötelező szerviz alkalmával a legjobb minőségű alkatrészeket kapta meg, ide vagy oda, én 10 ezrenként cserélem benne az olajat. Tény, hogy a BMW-k szervizelése nagyon költséges de ezért cserébe fantasztikus vezetési élményt nyújt!
Ami nem tartozik a kötelező szerviz kategóriába az a vízhűtő volt benne amit cserélni kellett (40 ezer Ft, de lett volna 30-ért is de én ebből is a lehető legjobb minőséget akartam bele tenni.
Fogyasztása 6,5 - 7 liter körül mozog (lábtól függően), 160-ig gázadásra ugrik mint egy bika, viszont e fölött már lehet érezni hogy azért mégis csak egy 2 literes dízel dörmög benne 163 lóerővel.
Az enyém sportfutóműves változat, én szeretem, nekem tetszik, az viszont igaz hogy sajnos ez nem a magyar utakra lett kitalálva :(.
Klímája jéghideg, de ez szó szerint! Motor hangja egyébként is de főleg gázadásra fantasztikus! Sajnos nincs benne pótkerék tároló, így kettő lehetőség áll rendelkezésre: olyan abroncsokat vesz az ember amik defekttűrők vagy be dob egy kereket a csomagtartóba, viszont ez esetben minimálisra csökken a csomagtér.
Szerintem ez a motor örök élet HA: vigyáz rá az ember, ez alatt azt kell érteni hogy hidegen nem szabad nagyon pörgetni, hosszú autópályás menet után gyilkosság leállítani azonnal a motort, kell várni 3 - 5 percet hogy a turbó visszahűljön egy kicsit, motorolajat 10 ezrenként lecserélni.
Ha ezeket az ember betartja akkor 3 - 400 ezret minden gond nélkül el kell hogy menjen!
Aki ilyet szeretne venni annak azt ajánlom hogy vétel előtt mindenképpen szánja rá azt a kis időt és pénzt és márkaszervizben csináltasson egy teljes körű állapotfelmérést és csak ez után döntsön a vétel mellett vagy ellen. Ha az állapotfelmérés megvan akkor már nagyon mellényúlni nem fog a kiszemelt autóval!
Összefoglalva a véleményemet:
Magas fogyasztás + magas szervizköltség, cserébe kitűnő vezetési élmény + prémium összeszerelés és anyaghasználat!
Hibalista
- 235.000 km-nél a vízhűtőt kellett cserélni (40.000 Ft) és ennyi! Ezen kívül csak a csereperiódusos szervizek voltak (motorolaj csere, fékbetét, féktárcsa és persze a szűrők).
Ide hordtam szervizbe
Városban az egyik maszek szerelőhöz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Passat | Következő autója? | BMW |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
