A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (2005-2011)

3 E92 335D 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

A parom kedvence...

Szöveges ítélet

Mivel 335D-rol eleg keves hasznalhato nepitelet van, gondoltam leirom a tapasztalataimat igy 2 ev utan. Probalok targyilagos, partatlan maradni, nem akarom egy 'BMW-s hulyegyerek' latszatat kelteni. Ellenben ketszinu sem leszek, senki sem szent ember, ha autozasrol van szo, mindenki jart mar tilosban, markatol fuggetlenul. Nem vagyok BMW manias, sem markahu, de nagyon szeretem ezt az autot, egyutt az osszes idegesito hibaival, mert az is van neki boven. Elore elnezest kerek az ekezetek hianya miatt, sajnos nincs keznel magyar kiosztasu billentyum.
Szoval pontosan 3 eve tortent, hogy parommal az egyetem utan kikoltoztunk az UK-ba a jobb, konnyebb elet remenyeben. Akkor egy altalam 7 evig hasznalt 1999-es 528i-vel jottunk ki, amitol minel elobb megakartam szabadulni. Csak oltem bele a penzt, de soha nem volt vege. Fel ev utan ossze is jott az autora a penz, mindennel egyutt £13000 szantam ra.(arakat fontban adom meg, azt 430-440 -el kell szorozni) A minden az a biztositast is magaba foglalta, mivel csak az, az elso evre £1700 -ra jott ki. Szoval £11300 maradt magara az autora, elso szervizre, kozmetikara. Eroset akartam, de kozben a gazdasagossag is szem elott volt. Igy maradt a diesel. Mindenkeppen nemet premiumot akartam, sedant. E60-akat nezegettem, mivel az A6 korabbi ceges tapasztalatok miatt kiejtette magat, a Merci pedig inkabb idosebb uzletemberek autoja. 2007-2008-as evjaratok kozott turtam, es csak a modositott 35D motorral kerestem, mivel forumokrol kibogaraszva az jott le, hogy azokkal van a legkevesebb problema. A motor kodja M57TU2D30, ami mar az erosebb, javitott valtozata az E60-ba 2007-ig szerelt M57TUD30-nak. Megbizhatobb, a kartergazszurovel mar nincs gond, maga a blokk pedig vas helyett aluminiumbol keszult, amivel olyan 20kg-t nyertek. Swirl Flapsok elvileg tartosabbak, es a lanc is rendben van ezeknek.(-eddig csak X6 35D-rol tudok, aminel szakadt) Meg egy plusz, szemben a 30D-vel nem valtozo geos turbok dolgoznak, amik sokkal strapabirobbak, es szinten nem hallani, hogy cserelni kell oket. Sajnos itt UK-ban is eleg nehez jo allapotu hasznalt autot talalni, igy 1 honap kereses, es tobb megnezett E60 utan kezdtem feladni. Aztan baratom megmutatta az E92 coupe-t, es beleszerettem, parom megugy. (Audi A5 meg szobajott, de a fenntartasabol nem kerek, es egyebkent is a BMW-t sokkal jobb volt vezetni, minden teren.) Egye fene, fiatalok vagyunk, ketten megyunk mindenhova, nem kell a bazi nagy hely. Itt csondben megjegyzem, hogy a coupe elol pont akkora, mint a 3-as sedan, hatul pedig meg nagyobb labterrel buszkelkedhet. Persze hatra beszallni kicsit nehezkes, de csak megbocsajtjak az utasok, akiket nagyritkan oda tuszkolok. Csomagtarto szinten eleg akar 4 ember motyojanak. 4 utazo siman belefer, plusz a resekbe, szatyorban a toltelek. Kellemes meglepetes, megvaltoztatta a coupe-krol alkotott velemenyemet. Szoval elkezdtuk a keresgelest. E92-be mar csak a TU2-es varians kerult bele, igy nem kelett 35 es 35D kozott kulonbseget tenni. A cel egy iDrive -os, vajboros E92 335D volt, aktiv kormany nelkul(nagyon jo dolog egyebkent, de sajnos egy gyenge pontja az autonak, es sulyos penzekbe kerul a javitasa). A vajbor nem jott ossze, azt bealdoztam, cserebe harmadjara talaltam egy szep Sapphire Black szinu(soha tobbet feketet!!!), fekete borbelsos, zongoralakk diszleces darabot, sajnos csak az SE optikaval, es 158.000km-es futassal. Extrak kozul is csak az aktiv kormany, napfenyteto(40kg-t dob az auto sulyan), a tempomat tavolsagtarto resze, meg a 6-os CD tar hianyzott. Egy pakisztani autokereskedo arulta, 300km-re, £11000 -ert. Felhivtam reggel, es kozolte, hogy ma delutan mar jonnek megnezni az autot. Egybol riasztottam baratomat, utnak indultunk. Del korul oda is ertunk, es hogy meglattam, beleestem. Ugymond elso tulajos, mert a faszie volt, elotte pedig cegesen volt bejegyezve, o hasznalta. 2006 Karacsonyan vettek, es 2010-ben, a garancia lejarta utan kerult a nevere. Korbenezve szinte majdnem hibatlan, par nagyobb karc, hatso nyomott lokharito, felnik korbe padkazva, a motorterben pedig egy erosen olajos, piros cso.(-ami a turbocso, a tomitese gyari hibas, ismert dolog, nem kell tole megilyedni) Ez meg belefert, ugyis upgradelni akartam a jovoben M lookra. Probakorre csak ugy vihettem el, ha elotte szoban kimondom, kell e, es ezt egy kezfogassal rogzitjuk. A paki latszolag nagyon biztos volt a dolgaban. Kiteritette a szervizkonyvet, ami vegig markeszervizes pecsettel volt ellatva. Itt kint nem trukkoznek a kilometer oraval, szoval egy negativ eshetoseg kizarva. Aztan hozta a szamlakat, amiket a BMW allitott ki a javitasrol, miutan 2010 vegetol mar sajat tulajdonaban volt az auto. Igazabol ez gyozot meg... A teljesseg igenye nelkul: 2x vasarolt ra RFT gumigarniturat, £1100/garnitura ertekben 2010 es 2013-ban. Xenon izzok cserelve lettek. 2013-ban feldeztek, hogy folyik az olaj a valtobol, es a szivosorbol is. Valto le lett szedve, az olaj teljesen le lett engedve, tomitesek kicserelve, ujra feltoltve. Es persze ellenorizve, hogy nem okozott e karosodast az olajveszteseg. Szivosor kicserelve, tehat az autoban maig benne vannak a swirl flapsek, most 2,5 evesek. Elvileg ezeket mar cserelnem sem kell, mert mar egy 3. genes valtozatot kapott, amik elvileg nem hullanak. Izzitokra rafolyt az olaj, azok is cserelve lettek. Most csak azokat soroltam fel, amit mas biztosan nem csinaltat meg, legalabbis nem igy. E mellett folyamat hordta az autot check-re, es a kopo dolgok cserejere. Ezek tudataban belementem, £10500-ban allapodtunk meg ugy, hogy egyszer elindultam haza, mert nem akart engedni az arabol egy petakot sem. Meg kaptam 3 honap teljeskoru garanciat, az sem volt elhanyagolhato.
Orultunk, egy alom valt valora, minden percet elveztem a volan mogott toltott idonek. Kapott egy majdnem teljes M packot, amit ebayen turtam eleg jo aron, bontott gyari alkatreszekbol. Az M-es peldanyok felara akkor £2000 volt. A hatso M lokos, M szoknya, M spoiler, elol pedig kapott egy toldatot (E90 M look), mert jobban tetszett ezzel, mint a gyari M-es lokharitoval. Mindennel egyutt £750-et koltottem erre, mondanom sem kell, hogy megerte. Igy eladni is konnyebb lesz, jobban tartja majd az arat. Felniket elvittem felujitattni, ez tovabbi £300-al roviditett meg, de abban az allapotban egy pillanatig nem maradhatott. Kesobb vettem egy styling 313 M felni garniturat potom £840-ert, ami sokat dobott az auton, eladni is konnyebb igy a kesobbiekben, eleg keresettek ezek, dupla aron mennek, mint az egyeb tipusok. A regit elpasszoltam £450-be, mar nagyon a veget jarta, sajna a refurb minosege hagyott kivanni valot maga utan. Visszaterve, megrendeltem a turbocsovet a BMW-tol, mert a tomitest kulon nem lehetett megvenni(allitolag....), borsos £135-ert. Kapott egy remappot pados meressel kombinalva £250-ert, 286Le bol igy lett 342Le, es az 580NM-bol 660NM, es eltunt a csunya vegsebesseg limit is. Itt akkor most egy tevhitet eloszlatnek. Nem csokkent a fogyasztas, igaz nem is nott. Felhasznalas fuggo. Mikor taposom, akkor ertelemszeruen tobbet eszik, mikor normalisan megyek, akkor kicsit kevesebbet. Kombinalva ez ugyan annyi, mint a remap elott. Ellenben egy vadallat lett.... A 0-100 elotte 5.9s, most 5.2s, de sokkal beszedesebb, hogy 100-240 a 24s-rol lement 18s-re, a vegsebesseg pedig GPS szerinti 292km/h, igaz ezt egy lejtos szakaszon erte el, de a 280-at tudja barmikor. Es igen, megfogja az E46 M3-ast is, es nagyon keves 'ellenfele' van az utakon. Fogyasztasa csak varosban 10-11l. Nekunk egy hazai latogatas 2100km egy iranyba, egyhuzora. Ott sajnos nem lehet elaprozni, kemenyen kell taposni, mert kulonben az ut egy orokkevalosag lesz. Marpedig a nemeteknel lehet nyomni buntetlenul, vegig 200 folott a belso savban, konvojban!, ami olyan 880km. Itt szuletett a vegsebesseg teszt is.... Amikor tobb mint 100km-en keresztul 5-en vonultok egymas utan 200-250 km/h kozott, az reszben felfoghatatlan, reszben felelmetes, de nem kis elmeny. Kint ez normalis, a kozlekedesben resztvevok (majdnem)mind felvannak ra keszulve, nekik teljesen hetkoznapi. Nekem furcsa, hozza kell szokni. Vagy nyomod neki, vagy folyamat a tukrot nezed, mikor jon egy vadaszrepulo, kozben kerulgeted a kamionokat. Ez sokkal farasztobb, higgyetek el. Ezt, es a dugokat is beleszamolva mindegyik hazaut megvolt eddig 7.2-7.6 l/100km kozott, tankolas utan szamolva, bar az alapjan a board sem csal. 220 tempomatnal 10.1 -et ker, felelmetesen keves ez az ertek tekintve, hogy mi van a motorhazteto alatt.
Es akkor most par szot az autorol magarol. A motorrol mar beszeltem, szerintem brutalis, minden teren numero one, ha az ember gazdasagos, es bivaly eros autot keres maganak. Nincs turbolyuk, 1750-tol megy mint a veszedelem, egeszen 4900-ig porog, es soha nem farad el. A gazreakcio kesedelemmentes, azonnal reagal minden kis poccintesre. A hangja az diesel, meg ha messze szerethetobb is, mint a 4 hengeresek kerregese. En utalom, foleg alapjaraton. Menetkozben mar elfogadhato, ha porgeted, akkor pedig talan meg azt is ra lehet fogni, hogy szep. Persze egy 35i kozeptartomanyban is szazszor szebben szol. :) Manapsag nem szamit tul neheznek az 1580kg-os osszsullyal(kezikonyv szerint ennyi, de mindenhol mas adatot talalok errol), szerencsere gyarilag az M csillapitok+rugok jartak hozza, egy borzalmasan feszes, es nagyon jol veszi a kanyarokat. Mi tobb, felelmetes az elerheto kanyarsebesseg, meg a gusztustalan RFT abroncsokkal is. Nem orrtolos, nem billeg, persze cserebe a menetkomfort sem a legjobb, magyar utakat kifejezetten utalja. Ellenben strapabiro, nem fogy el olyan gyorsan, mint pl. az E46-nal volt ismert. Itt meg megemlitem a BMW egyik legnagyobb bakloveset, amit elkovethetett. Gyarilag RFT-s gumikkal szereltek ezeket, en is azzal vettem. Ennek koszonhetoen egy vagyon, ha gumit akarsz ceserelni az RFT felara miatt. Am a legrosszabb, hogy nincs a potkereknek hely. Tehat defekt eseten ha RFT-s abroncsod van, akkor mehetsz tovabb, de par 100 km utan ugyis uj gumit kell ra keritened(ez nem javithato defekt utan), ami egy 1000km-es uton igy is, ugy is szivas. Persze a jo tulajdonsaga, hogy 130-nal egy durrdefekt eseten sem dobod el az autot. En viszont lecsereltem a gumikat sima XL-re, a menetkomfort, a meg jobb kanyarsebesseg, es az aruk miatt is, es e mellett mindig van a csomiban ket defektjavito keszlet, meg egy 12v-s kompresszor. Elore 235/35 R19, hatra 265/30 R19 kerult, Michelin Pilot Super Sport-bol. Itt a kovetkezo hiba a BMW-tol, mert valojaban nem ezek a gyari meretei, hanem a 225 es 255-os szelesseg. Nagy baki, nem ertem a dolgot, de a gyari felniken ezekkel a gumimeretekkel olyan germanosan peres lesz, es ugy behuzza az oldalfalat, hogy a peremvedo egyaltalan nem mukodik, nem vedi a felni szelet. Szoval itt egy negativ pont, elvileg az uj BMW-ken mar visszatertek a normal abroncsokhoz.
A fekek kivaloak, tanultak a 330D-t ert kritikakbol, ahol a fekek kifejezetten gyengenek szamitottak a kategoriaban. Elol 348-as, hatul 336-os tarcsakkal van szerelve, es iszonyatosat fognak. Persze nem versenypalyara valok, mert ott gyorsan elfaradnanak, de kozutra, kis szerpentinezesre boven elegek, birjak a nyuzast. Es tudom mirol beszelek, mert lehet az epsegemet mentettek meg egyszer hazafele, meg Nemetorszagban, a holland hatar elott. Egesznapos dugozas utan kestem a vonatom, igy az estere meguresedo palyan siettem. Par kobor autos volt csak, en pedig kihasznaltam, hogy nincsenek korlatok, es bizony 280 korul autozgattam, mikor is arra lettem figyelmes, hogy ket kobor kozul az egyik index nelkul savot valt, es elozesbe kezd. Azt mondanom sem kell, hogy ilyen sebessegnel milyen gyorsan fogynak a meterek. En satufekeztem, es persze rakeszultem, hogy kiterek a leallosavba. De nem volt ra szukseg.... Ilyen bugast meg az eletben nem hallottam a fekek felol, szemeim, szerveim a szelvedore koltoztek, hatalmasat fogott. Es a vegen megalltam kb. 5 meterrel az auto hatulja elott. 110-el jott ki a gyors savba, es kezdte elozni a 100-al haladot. Hiaba villogtam, dudaltam, valszeg meg a tukrot sem nezte az egyebkent lengyel csoka. Nemetek erre odafigyelnek, kulfoldiek meg azt hiszik, hogy ugyan ugy kell kozlekedni ott, mint a hazai palyakon...
A kormanya iszonyu pontos, nagyon jo visszajelzeseket ad arrol, mi is tortenik ott elol. Nincs tulszervozva, ami nekem eloszor furcsa volt, mert az egykezes tekergetes sem egyszeru. Ebben mint emlitettem nincs aktiv kormany, pedig nagyon jo extra. Csak sok a nyug vele, es a javitasanak az arabol mar kijon egy olcso hasznalt auto, szoval azt erdemes elkerulni.
A valto egy ZF 6HP-26, ami mar nem mai darab, es amikor belekerult, akkor sem a csucsot jelentette, talan valamikor 2001 elejen jelent meg. Kicsit lassan kapcsol, ezzel sokat elvon a menetteljesitmenybol, neha gondolkodoba esik, hogy most hanyat is kapcsoljon vissza. Kickdown eseten is kell neki egy fel masodperc, mire raeszmel, mit is kellene csinalnia. Ez neha idegesito, mert van egy lyuk, ahova e miatt pont nem tudok beugrani. En megtanultam egyutt elni vele, palyan pl. mindig manualba rakom, es a kormanyon talalhato fulekkel magam valtok vissza, ha ugy latom, hogy elkel. Kulonben is jobb ebben az uzemmodban, mivel allando kesztetest erez ra, hogy 6. helyett az 5. fokozatot hasznalja feleros gyorsulasra is, mikozben a nyomatek boven eleg barmikor, barmire. Egyebkent szepen, puhan valt, es eleg strapabiro. Allitolag birja a 700NM-t is, igy nem kell felni, hogy a remap miatt karosodik. Biztosan egy korhu valtot csatoltam volna ehhez a motorhoz, sokkal jobb lenne vele az egesz csomag.
Aztan itt van a dieselesek egyik gyakori nyugje, a DPF es az EGR. Itt ezek hibamentesek... Ertsd ugy, volt olyan, hogy a munka miatt 1 honapig csak varosban hasznaltam az autot, teli idoszakban. Soha nem volt semmi problemam egyikkel sem, pedig elvileg a remap miatt gyakrabban megy vegbe a telitodes.(normal hasznalat mellett olyan 600km, varosban akar 250km is lehet...) Kozben meg ismerosok 3 het utan azzal szivnak, hogy eltomitette magat a DPF, amit mar az auto nem tud sima regennel kitisztitani, igy veszuzem, es irany a markaszerviz, gepi regen. Szoval en a DPF-t, es az EGR-t is bennehagytam, le a kalappal a BMW elott.
A fenyszorok bixenonok, kanyarkovetosok, de nem vagyok toluk elajulva. Jo, hogy mar kerult bele DRL, igaz kicsereltem ledesre, mert alapon a sargas is halovany volt, de ezzel az erosebb szinnel sem kozeliti meg a mostani elvarhato szintet. A tompitottja rendben van, a tavolsagi viszont nagyon gyenge, elveszik a fenye, foleg esoben. Pluszban ultem mar 'okosfenyszoros' autoban, eg es fold a kulonbseg. Szinten azt erzem, hogy meg lehetett volna oldani ezt ujabb technikaval is, okositott fenyszorokkal, de a BMW sporolt....
Par szot a most a beltelrol, anyaghasznalatrol. Velemenyem szerint silany, es akkor finoman fogalmaztam. A muanyagok puhak, kellemes tapintasuak ahol annak kell lenniuk, de nehol, ahol ez nem volt fontos, -az ajtok, oldalso-also burkolatok, ulesek muanyag resze- annyira rossz a minoseguk, hogy ha egy picit a cipoddel hozzajuk ersz be es kiszallasnal, mar kaptal ajandekba egy eltuntethetetlen karcot. Hiaba vigyazok ra, nem lehet megelozni. :( Az E39-em 13 evesen nem nezett ki igy, mint ez 6 evesen. Aztan ott van a kulonbozo kapcsolok korul hasznalt gumiszeru, puha boritas a muanyagon, ami velemenyem szerint az autogyartas egyik zsakutcaja, talan mar nem is hasznaljak, mert rajottek, hogy hulyeseg. Kopik, mallik, es ennek koszonhetoen gusztustalan lesz az evek mulasaval. Sajnos a zorges is jelen van, amire en nagyon erzekeny vagyok. Egyszer zorog, egyszer nem, elkezdi, abbahagyja, es mindig mashol csinalja. iDrive korul szokott, a kesztyutartonal, a konyoklonel pedig allandoan nyiszatol, ha nem ugy zarom le, ahogy az jo. Persze kerdes az, hogy kell lezarni, mert 5 lecsukasbol csak egyszer sikerul ugy, hogy nem nyoszorog. Ezt hivjak premiumnak? Vicc....
Az ulesek az M-es comtamaszos, bor sportulesek, kenyelmesek, szepen magara tudja az ember allitani oket. Ellenben a kialakitasuk lehetne meg jobb is, ha a felso reszt kicsit elorebb dontenek, es tamasztana a lapockat. Mert ez az egyenes hatlap nem a legjobb. Persze, a BMW-nek is van erre ulese, 5-os szeriatol volt rendelheto a komfort valtozat, aminek kette volt valasztva a hattamlaja, es a felso resze kulon mozgathato volt, hogy tamassza a vallaidat. Meg ha egy ilyen luxus ules nem is illik egy coupe-ba, vagy egy kisebb osztalyba, azert azt a format meglehetne jobban is csinalni, mint ahogy pl. a Volvo mar ezt teszi 2001 ota. A futes resze kellemes, mindehol van benne futoszal, kivetel a hattamlaban. Ha kell, akkor eget, ha kell akkor melegit. Viszont ismet egy panasz. Ez egy premium, hogy lehet az, hogy a borulesekhez nincs ulesszellozes, nem is volt rendelheto(E60, E65 eseteben is csak komfort ulessel, de plusz extra volt), mikozben egy 2003-as Mondeohoz siman betudtad pipalni. Nem draga dologrol van szo, nem egy bonyolult a rendszer, beleferhetett volna.
iDrive nekem tokeletesen ertheto, attekintheto, egyszeru kezelni, szeretem. Persze itt is megemlithetnem, hogy a DVD alapu navigacio 2006-ban is mar idejetmultnak szamitott, nem ertem, miert nem lehetett HDD alapura tervezni. Egyebkent nem rossz, itt is ket negativum. Nem tudom az utat ugy szerkeszteni, ahogy azt en akarom, modositani sem tudok rajta. Van 5 opcio, azok szerint kalkulalja ki a teljes utvonalat. Es nem irja ki az adott uthoz tartalmazo speedlimitet, ami foleg itt kint UK-ban eleg hatranyos.
A klima rendben van, kellemes huzatmentes, es nem fagyaszt ki hosszutavon sem. A zonas resze is jol mukodik, kell is, mert baratnom a mediterran eghajlatot szereti, en pedig inkabb elnek Gronlandon. Futes szinten jo, jon mindenhonnan a meleg, egyenletesen, nem fazni az autoban. E39 utan igazi megkonnyebbules.
Az ergonomia tokeletes, minden kezre all, hosszu tavon is kenyelmes, leszamitva az ules azon kicsi hibajabol eredo kellemetlenseget. Az oveket ugye egy kis kar adja oda, hogy ne kelljen hatra kapaloznod. Ez is tok jo, csak kar, hogy a vezeto oldali karon selejtes rugot hasznaltak(ismert hiba), igy nekem mar nem adja oda, lecsuszik rola az ov. Rugot nem lehet cserelni, csak komplett szerkezetet, ami vagy 60k. Bontottal nem erdemes probalkozni, mindegyiknek ugyan az a hibaja. Motorzaj nem szurodik be, csak mormogas hallatszik. Szelzaj alapjaraton nincs, hiaba a keretnelkuli ablakok. 200 korul viszont gyoz a fizika, ott mar kezd hangos lenni a levego suvitese, de ez aldozat a design oltaran.
Remelem semmit nem hagytam ki, probaltam jol osszefoglalni. Hibalistaban feltuntetek mindent, arakkal egyutt, a javitasokat, amit az elozo tulaj eszkozoltetett, es a sajat dolgaimat is, bar a kicsit tobb mint 2 eve, amiota nalam van, 44.000 futott km utan meg nem volt vele gond, majdnem csak kopo alkatreszre koltottem. Turbocso, aztan kov evben egy tomites, mert talaltam kulon is fillerekert, 2db kitamszto kar szilent, meg most kellett vennem egy jobb elso lampamoso teleszkopos fuvokat, mert szinten gyari hibas az osszes ezen az oldalon. Kijonni meg kijon, csak nem zar vissza teljesen. Meg telen vettem eszre egy diag alkalmaval, hogy az osszes izzitora random hibat dobal. Otthon a -10 °C -ban aztan kiderult, hogy az auton nem mukodik megfeleloen az izzitas. Izzito elektronika csere a megoldas, ami nem draga, de ismet meg kell emlitenem, hogy ismert tipushiba. Ennyi volt a szemelyes hibalista. Ezen kivul evente ketszer csereltetek olajat km fuggetlenul, es az ezzel kapcsolatos dolgokat, mivel csak otthon ismerek megbizhato szerelot, es ha mar hazamegyek, akkor 2 napot tudom nelkulozni az autot, es megcsinaltatom, artani biztosan nem art. 8l olaj kell az autoba, 5W30-as. Kint Castrol, mert itt nem hamisitjak, de az utcso ket alkalommal mar Xado Atomic 5W-30 SN kerult bele(25k). Minden olajcserekor cserelem a szuroket(leg-8k, kabin-5.1k, uzemanyag-8k, olaj-3.6k), en a Bosch-t preferalom, de a Mahle is ugyan olyan jo. Tehat ez a muvelet munkadijjal megvan 60k-bol, munkadijjal egyutt, ami annyira nem veszes. Sokan kerdezik, hogy miert cserelek ennyiszer uzemanyagszurot, mikor azt eleg lenne 30-40k km-enkent. En pedig ugy vagyok vele, hogy azon tul, hogy minden 3. tankolaskor minosegi gazolajat(VPower diesel) toltok bele, ami tisztitja, tisztan tartja a rendszert, mellette cserelem a szurot is, mivel ennek az elhanyagolasa is vezethet a porlasztok halalohoz. Inkabb kifizetek 8k-t negyszer 2 evben az egy helyett, de a porlasztok biztosan nem doglenek meg ido elott. A lanc miatt azert van bennem kis felsz, szoval ha ugy adodik, hogy megmarad az auto, akkor lehet jovore kicsereltetem az egesz kocerajt ott elol. 300k korul meg lehet uszni, es utana biztosan rendben lesz ez a resze is. Jelenleg viszont a 200.000km-es nagyszerviz van a porondon, amihez mar megvettem minden alkatreszt, csak beszerelesre varnak, ami 2 het mulva meg is tortenik. Az osszes olaj es szurokon kivul a tovabbi dolgok jonnek hozza. Szijak, feszitok-gorgok, es az auto egyik legkenyesebb pontja, ami miatt sok 3.0-as az ut menten marad, a fotengely ekszijtarcsa. Tehat a teljes szijhajtas cserelve lesz. Ez meg mind gyari, nincs is vele semmi gond, csak mar szerintem ennyi km utan megerettek ra. Aztan vizpumpa, 2db termosztat, 1db vizcso. 4 tarcsafek, hozza betetek(vegre keramia, vesszen a fekpor) es kopasjelzok, rugok, na meg le lesznek a nyergek fujva, mert igen csak kiutotte oket a rozsda. 6db izzito gyertya, az izzito elektronika. Pluszban le lesz szedve a szivosor, ki lesz pucolva az EGR -el es a turbokkal egyutt, tomitesek cserelve lesznek. Biztos van mar par kilogramm korom a rendszerben, nem art neki. Es a vegen egy gepi DPF regeneralas, mert neha nem art, sokkal alaposabb, mint az uzem kozbeni. Pluszban kap 4db Eibach Pro ultetorugot. Nem exrem, elejen 25mm, hatuljan 5mm lesz a csokkenes. Ha bevalik, akkor jovore befizetek a szetthez tartozo lengescsillapitokra is, mert azok is esedekesek lesznek jovore ilyenkor.
Tervben volt a csere egy fiatalabbra, de kozbeszolt a lakodalom, es mar hazat is kellene venni, ami jelen pillanatban magasabb prioritast elvez, mint egy uj auto. Szoval vagy marad ez, es hasznalom meg 4 evig, imadkozok, hogy ne legyen nagyobb problema vele. Vagy jovore eladom, es a bevetelbol, kis rafizuval veszek egy maximum 3 eves Insignia-t, vagy Passatot. Megiscsak egy ujabb auto, kevesebb nyuggel jar. Mert attol, hogy meg nem volt vele problema, az nem jelenti azt, hogy a jovoben sem lesz... Parom ebbe nem akar belemenni, mert ragaszkodik hozza, nagyon megszerette, ahhoz kepest, hogy az elejen ugy kellett konyorogni, hogy uljon a volanja ele, es probalja ki. :) Szoval szerintem megmarad. Aztan ha valami komolyabb gond lesz vele, legalabb feltudom neki hanytorgatni egy-egy veszekedes alkalmaval, ezzel javitva a poziciomat. :)
Ezzel zarom, ha tortenik valami rendkivuli, akkor majd frissitem ezt is.

Hibalista

- Elozo tulaj altal, 96.000km -tol(2010. januar-2013.junius): - Moso tartaly cserelve-£135, RFT gumigarnitura-£1165, elso fekbetet-£89, xenon izzok-£95, szivosor, tomitesek, vakumpumpa, vakumcso-£566, 6db izzito gyertya-£152(leomlott levettek), valto levetel, tomitesek, olaj-£287, RFT gumigarnitura-£1050 - Olajat, szuroket nem irom, az normalisan megtortent, ahogy kell. - - En altalam: 158.000km-tol 204.000km -ig. (2013.junius-2015.julius): - Turbocso,tomites-£145, hatso fekbetet-19k, kopasjelzo-5k, 2db kitamasztokar szilent-25k, Turbocso gumitomites-4k - 2db szij-£6.65 es £12.45(Conti), Terelogorgo-£11.65, Szijfeszito-£21.65, Feszitogorgo-£24.15. Ezek mindegyike INA, elmondasok alapjan ez a gyari beszallito. Lehet benne igazsag, mert ket kikuldott alkatreszen rajta volt a BMW feliret+cikkszam. :) Fotengely ekszijtarcsa-90.000Ft(otthon vettem, gyari BMW, de boltbol 160k), 6db izzito gyertya-£50(Beru), Izzito elektronika-£61.65(Beru)(szinten gyari beszallito, elektronika BMW logoval jott...), Elso-hatso tarcsak-£109-£74(ATE), Elso-hatso fekbetet-£77-£49(ATE Ceramic), Vizpumpa,tomites-£123(BMW), Kicsi-nagy termosztat-£57-£44(BMW), Lampamoso fuvoka-£61,Vizcso-£5k(BMW) Munkadij 75k. - Leirtam a nagyszerviz dolgait tetelesen, mivel maga a hibalista eleg rovid lett volna.... Ebbol le lehet szurni, mennyi a fenntartasa az olajcseren tul. -

Ide hordtam szervizbe

Horvath Motors, Budapest, ObudaAz E39-emet is ide hordtam 7 even keresztul, szoval bejaratott hely, megbizhato a srac.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 158000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 46000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? E39 528i Következő autója? Ez marad meg egy darabig... :)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 2005 (2005)

További ítéletek (131 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)