A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (2005-2011)

3 325i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A német bőrgyógyász 325i-je

Szöveges ítélet

A szeretett E90 320d után ("Létezik nem kopasznyakú BMW-s is") autót kellett vennem.
Az ún. ésszerű választásokra, Oktávia, Ceed stb. végülis nem kapok (azonnal) hányingert, de semmit nem mozgat meg bennem, kb. olyan hatással vannak rám, mint egy kenyérpirító. Tudatosult bennem hogy én már elsőkerékhajtású autóért pénzt nem tudnék adni. Az általam próbált összekerekesek vagy suták (4matic), vagy tökéletesek, de karótnyelt-unalmasak voltak (Quattro).
Felmerült ugyan a C-Merci, a Lexus IS is, de minden szempontomnak megfelelően csak egy tipus maradt fenn a szűrőn: a BMW E90 LCI 325i modellje, 3 literes 218LE-s motorral, a BMW utolsó soros hathengeres szívó motorjával.
A modern közvetlen befecskendezéses motornak köszönhetően kapok egy 3 literes motorhoz képest viszonylag mérsékelt fogyasztást, egy csomó hibaforrást (nagynyomású befecskendezők, NOx katalizátorok), és egy kis kerregő hangot alapjáraton. Összességében úgy gondoltam hogy 8-10-12ekm-es éves futásteljesítmény mellett ez lesz a jó választás. Nincs turbó, nincs részecskeszűrő. Kettőstömegű lendkerék van, de a selymes járású 6-hengeres miatt nem megy tönkre ütemezetten, úgy mint egy dízelen.
Sok hónapos mobile.de és hasznaltauto.hu túrás után meglett a választott, egy kritériumoknak mindenben megfelelő frissen behozott 325i. Az autó a rossz nepper szöveg szerinti német kisváros, bőrgyógyász doktor féltve őrzött autója, első tulajos, végig vezetett szervízkönyvvel, számlákkal, az összes Dekrás vizsgapapírral. Végülis nem érdekel hogy igaz-e a történet, az autó állapota felüdülés a piacon látott többi ajánlathoz képest. A kasztnin egy elem és a lökhárító volt csupán fényezve, az is számlával igazoltan egy karcolás miatt. Egyébként gyári, gyakorlatilag karcmentes fényezéssel, belül is kopásmentes, szinte új állapot fogad. A felnik padkázásmentesek, friss, márkás (nem defekttűrő) gumikkal, jár hozzá a téli szett is, szintén remek gumikkal, lemezfelnin, karcmentes dísztárcsákkal.
A biztonság kedvéért át lett nézetve egy ismerős BMW szervízben, de ők is remek állapotúnak mérték fel, a fényezett elemre ők is felhívták a figyelmemet, illetve egy NOx szenzor-hibát töröltek. Egyelőre nem jött vissza, de lelkileg fel vagyok rá készülve, hogy ezt a 100-120eFt-os tételt megadom az autónak ha szükséges.
Már a próbaúton feltűnt mennyire finoman megindul, csendben teszi a dolgát, padlóra nem "üt" akkorát mint a turbódízel, de a 2400-as fordulaton ébredő 270Nm-es nyomaték azért nem játék. A legjobb hogy azonnal reagál, rárúgva a gázra nagyon hamar felpörög, nyoma sincs az EURO normák által megnyomorított átlag-benzinmotorok lomhaságának. 7 ezerig pörgethető, de már 3-4-5-ezer körül is benne van az állat, ott van a vérében a versenyautó, csak egy lehalkított TV-n keresztül nézzük a futamot. :) Finomság, visszafogottság, azonnali harapás és az őrültség egyszerre megvan, zseniális, egy BMW így BMW.
A serpenyő másik oldalán a fogyasztás van. Elővárosi közlekedésben ahol a 20d 6.5 körül evett, ez inkább 9.5, de 10 fölé is simán lehet kergetni. Pályán 5.5-6 helyett átlépi a 8-at.
Országúton, ahol a dízellel egyszer az életben levittem 4.x-re a fogyasztást, ugyanúgy talán le lehetne menni 6 liter környékére. Még nem jött el ez pont. Inkább tankolom a 8-10 litereket és utána vigyorogva keltem életre a 6 hengert. :) Ez ennyit kér, ennyit kell adni neki, ahhoz az élményhez amit minden nap minden kanyarban nyújt még kevés is. :)

Hibalista

- Friss vásárlás, a kötelező olajcsere-szűrőcsere megvolt. Pl. Bosch pollenszűrőt és gyári BMW légszűrőt találtam benne, nagyon jó állapotban, látszik hogy karban volt tartva.

Ide hordtam szervizbe

Helyi, BMW-re szakosodott szerelő

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2009
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 152000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? 320d Következő autója? nem gyártanak már soros 6-os szívóbenzinest. :-(
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 2005 (2005)

További ítéletek (131 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)