A legkisebb BMW, amit meg szabad venni...
Szöveges ítélet
Rég óta szerettem volna egy BMW-t. Nekem a BMW azt jelentette, hogy sorhatos benzines. Nem viccnek is rossz 4 hengerest (ez alól talán a 2011-es turbós N20-as motor lesz a kivétel), és nem is dízelt.
A címben szereplő "legkisebb" jelző igazából a 325i-re lenne igaz, hiszen az az első benzines sorhatos a palettában. Azért nevezem mégis a 330i-t így, mert a német használtpiacon a két kocsi két éve teljesen egy árban volt, fenntartási költségeik azonosak, a fogyasztása ENNEK a jobb a technikai részleteinek köszönhetően (,amikre majd később kitérek). Valamint ez az erősebb, és a jobban felszerelt.
A kocsit Karlsruheban vettem 169eKm-el, az elmúlt 2 évben 36-ot tettem bele. Ez alatt kizárólag olajat és féket kellett benne cserélnem, egy eset kivételével, amikor is elfáradt az elektromos vízpumpa. Mint ekkor megtudtam azért elektromos, mert ez a motor teljesítményigénytől függően változtatja az üzemi hőmérsékletet. Ha nyomjuk neki a hűtővíz hőmérsékletét visszaveszi, így nő a teljesítmény, ha csak utazunk emelkedik a motor hőmérséklete így javul a termikus hatásfok, és csökken a fogyasztás. Továbbá hidegben sokkal hamarabb felmelegszik a hűtővíz.
A motorról egyébként is csak szuperlatívuszokban tudok beszélni. Nincs pillangószelep, helyette változó szelepvezérlés van, ami mind a nyitási időket, mind a nyitás mélységét szabályozza, változó a szívócsőhossz, és az üzemi hőmérséklet. Ezeknek köszönhetően a 258 lóerős teljesítményhez meglepően jó fogyasztás párosul. A menetteljesítményeit egy német autós magazin 5,9-es 100-ra gyorsulással és 250-nél nem leszabályzott végsebességgel jellemezte. Nekem mért adatom egyikről sincs, így ezeket sem megcáfolni, sem megerősíteni nem tudom. Van azonban a fogyasztásról: Első hazaút Németországból 1300km-en keresztül 130-al: 8 literes átlag. Mindez egy 3 ezres kocsitól... Városban itthon Pest kivételével 9.5l, Pesten 11.5.
Ennek az N52 jelű motornak további előnye a 272 lovas utód N52N-el és a duplaturbós N54-el szemben, hogy hagyományos 5baros üzemanyagrendszere van. Nem a 2006-ban bevezetett gyakran még a dízelekre hajazóan is gyakran tönkremenő, százezrekért javítható nagynyomású rendszer. Nekem ilyen áron nem kellett +14 lóerő. Még akkor sem, ha a környezetet jobban kímélném. Valahogy csak túlélem :). Aki meg turbóst akar venni, az meg jobban jár az újabb, N55-ös motorkódú szimplaturbós egységgel.
A belső tér nagyon jó minőségérzetet ad, puha műanyagok, aluberakás és gyönyörű fekete bőr. Ez az első bőrös kocsim lévén picit féltem, de normális ápolás mellett valóban nem látszik rajta az idő vas foga. Azt azért mindenképpen meg kell, hogy jegyezzem, hogy télen nagyon nem baj, hogy fűthető, nyáron pedig nagyon nem baj, hogy van a kocsiban klíma...
Maga a vezetési érzet tényleg nagyon sportos. Egészen más, mint az előző kocsim, az A4-esem esetében. Keményebb a kormány, váltó, kuplung. A futómű sokkal stabilabb. Igazi sínautó a 18-as nyárigumikkal.
Negatívum:
Egyszerűen megbocsáthatatlan sofőralázó megoldás az autóban az ablakemelő gombok elhelyezkedése. Akár mit csinálsz, mindig a hátsó ablakemelő gombok esnek kézre, ahogy odanyúlsz (még 2 év után is!!!). Képzeljük el ezt élesben, valahányszor ki akarsz szólni valakinek, következetesen a hátsó ablak fog lemenni :). Ja és nem én vagyok a nyomorék, mindenki így jár aki csak kipróbálja az autót.
Hibalista
- Elektromos vízpumpa.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 169000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | A4 | Következő autója? | új 5-ös limuzin |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
