A kis europai
Szöveges ítélet
Negy evvel az E90 vasarlasa elott az Accord mellett dontottem, szemben tobbek kozott az akkori harmas BMW-vel. A kanadai Accord joval tagasabb volt es akkor meg csaladi autokent is funkcionalo jarmure volt igeny. Aztan mas autok is alltak a hazhoz, igy egyre tobb kilometert magam utaztam le. Ezert aztan a Honda levaltasakor mar tudtam, hogy ezuttal mellozhetem a racionalitast es eloterbe helyeztem a vezetesi elmenyt. Vegre egyertelmuve valt, hogy akkor most BMW jon. Azert a negy ajtohoz (es ot ulohelyhez) ragaszkodtam, meg akkor is ha a kupe fara szebb. A sedan viszont vizualisan kevesbe kihivo, igy talan a "radar" alatt is konnyebben atcsuszik, azaz a rendorok sem kapkodjak annyira a fejuket utana. Tobb alaklommal is vezettem a 325-os, 328-as es a 335-os modelleket es hamar nyilvanvalova valt, hogy a 335-os kell. Egyszeruen mosolyt csal az ember arcara, amint beinditja a soros hatost es felmorajlik az ismeros BMW hang. Tovabba magavalragado az azonnali dinamizmusa, agilissege es a germanosan hatarozott mozdulatokat igenylo valtoja. En a kanadaban igen ritka kezivaltoval rendeltem persze es nem is vennek harmas BMW-t massal (5-os mar elgondolkoztato, 7-es termeszetesen automataval - de az egy teljesen mas vilag). Azert meg kell jegyeznem, hogy a japanok kozel tokelyre vittek a Honda ergonomiajat meg a BMW-hez kepest is. Vegulis a kis nemeten elobb utobb mindent megszokik az ember, de a biztonsagiovert kaparaszni kell a B oszlopon (majdnem teljesen rasimul arra es igy nehez megtalalni/elorehuzni) es a tempomat tovabbra is tulsagosan alul van a normal kormanyfogashoz kepest, igy annak hasznalatakor akaratlanul is valtoztatni kell a kormany fogasan vagy ell kell engedni azt. Mindezek a Hondaban jobban voltak megoldva. A japannak a kezivaltojat is konnyebb volt a varosban kapcsolgatni, bar az sem volt tokeletes, a BMW-nek azonban nem az a finomkodos a valtoja. Ha az ember lenduletesen vezet, akkor nincs semmi baj, am lassu varosi kapcsolgatasoknal nemegyszer jelentos erot kell kifejteni a kovetkezo fokozatba torteno kapcsolaskor. Mondjuk ezzel azt hiszem ki is merul a kritikam. Ja, nem egeszen, hiszen az i-drive-ot divat kritizalni es ha nagyon akarom en is tehetnem. Valoban egy kicsit nehezkes - neha - , nem minden all kezre elsore, de azert messze nem egy ordongosseg es meg mindig jobb, mintha nem lenne.
Nos, az osszes tobbi, amit elmondhatok az autorol az igazabol pozitiv, nagyon pozitiv. Az auto gyors (milyen is lenne) dinamikus, kelloen nehez - nem kell felni, hogy nagy sebessegnel elkezdene "lebegni", mint egy regebbi Brava peldaul. Beuleskor feltunik, hogy az auto "szuk", de miutan az ember beallitja a szamara kedvezo vezetopoziciot a memorias rendszer automatikusan raallitja ajtonyitaskor. Onnantol kezdve pedig a szukosseg helyett inkabb egy olyan erzes, mintha egy jol szabott zakot vennek fel. Testhez allo, ketsegtelen, de en pont egy ilyen sportzakora vagytam. Mig a nemreg debutalt uj (eszak-amerikai) Accord meg az elozonel is nagyobb lett, a kis harmasra nezve egy sportosan elegans es kompakt meretu europait latok. Es mivel mar egy ideje kinottem abbol a korbol, hogy az autokat a meretuk alapjan iteljem meg, ez nagyon tetszik.
Alapvetoen igyekszem civilizaltan kozlekedni, de ez messze nem zarja ki az alkalmankenti elvezetes gyorsulasokat, lenduletes ivveteleket. Egy alkalommal kimentem vele egy versenypalyara is, amikor a Raven Performance muhely eppen az uj versenyautoit tesztelte. Eszmeletlen, amit egy ilyen sorozatban gyartott utcai BMW tud a palyan - es most nem az abszolutt gyorsasagrol beszelek, hanem arrol, hogy mikent kepes kanyarodni es uton maradni. Ilyenkor persze az is feltunik az embernek, hogy hiaba lehet elvezetesen palyazgatni, egy utcai auto tul nehez ehhez es hamar zavarni kezdi a rohamosan fogyo fek es gumi, marha masnap is ugyanazzal az autoval akar munkaba menni.
Meg a reszletekhez tartozik, hogy peldaul kulcsnelkuli az ajtonyitas es a motorinditas, azaz eleg, ha vegig a zsebemben hordom a kulcsot. Ez nyilvan aprosag, de en szeretem. Izles kerdese a belso szin, aminel en a vilagos bezs borre voksoltam (a Hondamnal is ezt valasztottam). Szerintem vizualisan kellemesen tagitja a teret es mindenkeppen egy valtozatos kompoziciot eredmenyez a fekete muszerfalfelsovel. A sima fekete belsoktol egy kicsit rosszul vagyok, raadasul azokon a poros cipo erintese is sokkal jobban feltunik, ha peldaul valamelyik lanyom a labat az ulestamlahoz teszi.
Az auto fogyasztasa atlagosan 10.6 literre jon ki. Ebben autopalya es varos, nyugodt tempo es nehany igen lenduletes pillanat is benne van. Hasonlo stilusban vezetve az Accord a 2.4 literes negyhengeresevel bo nyolc literrel beerte. Persze nem is volt ilyen szep hangja, nameg majd´ feleannyi loerovel rendelkezett (160 versus 305 Le).
M3? Na igen, az meg egy vadallat. De a poen pont az, hogy amig a 335i-vel lehet hetkoznapikent is autozni amellett, hogy azert abban is megbujik a vadallat, addig az M3 szinte provokal, mar a puszta latvanyaval is. Igy azt kell, hogy mondjam, nagyon elegedett vagyok a kis europaival.
Hibalista
- 35 ezer kilometernel eppen egy lenduletes gyorsitasnal autopalyan megtorpant az auto, elfogyott az ereje es azonnal megjelent egy uzenet, hogy a motor mostantol veszuzemmodban mukodik. A Maranello BMW szervizeben egy nap alatt megrendeltek es kicsereltek az uzemanyagbefecskendezot.
Ide hordtam szervizbe
BMW Town & Country MarkaszervizCD-tarat installatak utolag (az atadas elott elfelejtettek beletenni, bar meg volt rendelve) es a szereleskor kivett belso csomagterburkolatot nem csavaroztak vissza. A csavarokat a csomagterkarpit alatt talaltam meg es akkor vettem eszre azt is, hogy a belso burkolatot kiszereleskor ossze-vissza karcoltak. Mentsegukre, amikor megemlitetem a muhelyfonok rogton igeretet tett egy uj burkolatra, amit vegul egy honap utan be is tudtak szerezni es vegul kicsereltek. Ennyit a premiumszervizrol...
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Bavarian Motors - Raven Performance BMW versenymuhely (Toronto)Nagyon lelkes banda, akik mindenfele BMW palyagepeket epitenek es mellesleg megertettek, amikor az elso parezer kilometer utan kicsreltettem veluk az olajat, meg akkor is, ha a szervizintervallum 20 ezer kilometer fole engedne az eredetivel.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 52000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Accord | Következő autója? | BMW M3 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
