A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (2005-2011)

3 320dA e91 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

A kis Drágám

Szöveges ítélet

A kocsit egy fiatal nőtől vettem (első hiba) aki ajándékba kapta egy tehetős barátjától amikor még eggyüt voltak.
Az előző kocsim után megfogadtam, hogy nem veszek mégegyet amit nő használt.
Nem sovinizmus hanem szimplán annyi, hogy nagy általánosságban a nők nem nézegetik az olajszintet, általában fingjuk sincs hogy mi az a turbó és mi árt neki, valamit a szevizben simán átverik őket az előbb felsoroltak miatt, és nem úgy viszonyulnak egy kocsihoz mint ahogy egy autókedvelő férfi.

Szóval. Az eladásban segédkezett a volt barátja (férje?) aki a helyi Ford szalonban dolgozik és segitett ott szervizelni a kocsit mert ez egy "nagy múltú" márkafüggetlen szerviz. Amit én ebből hallottam pedig az hogy "gőzünk sincs a BMW-ről"...

Nyilván megnéztem, körbejártam stb, de a motorba nem látok bele, érzésre minden a helyén volt, sajnos nem tudtuk felemelni, mert akkor kiderült volna hogy váltóolajat kéne cserélnem, mondjuk hamar.
A volt férj pedig esküdözött, hogy minden gyári alkatrésszel volt szervizelve stb.

Lealkudtam, lepapiroztuk.

Elhoztam, és már a hazafelé úton elromlott az ablakmosó szivattyú... hurá
Kicseréltettem - Valeo (1 hónapja csrélve) hát ennyit a gyári alkatrészekről.
Az első pár hét után vittem is olajcserére plusz a szivósor ledugózására, mert igy legalább tényleg tudom, hogy mit raknak bele és hogy teszik azt.
A tapasztalataim a következőek voltak:
- olajszűrő valami szutyok 1000Ft-os noname istenátka, olyan profi módon beépitve hogy a régi nemtommilyen szétporladt szűrő teteje még a szűrőházban volt
- egy két kissebb műanyag idom és csavar hiányzott
- néhány csavar tömitését is fölöslegesnek itélték meg a Ford Hovány magasan képzett szakemberei
- a lamellák már elég labilisak voltak, épp időben érte utól őket Péter (a szerelőm) keze
- légszűrő szintén kinából érkezhetett
- üzemanyagszűrőt már meg sem mertem nézni
- a nap egyik nagy bónusza volt, hogy váltóolajat kell hamarosan cserélnem
valamint szintén a Ford Hovány áldott szakértői gondolkodás nélkül feltették a fékbetéteket az első fékekre amiknek a belselyén olyan váll van, hogy Arnold S. megirigyelte volna fénykorában.

Én értem, hogy a tulaj és annak pénz, vagyis jelen esetben annak nem megléte nagy visszatartó erő, de ez elég nagy szégyen, és egy kissebb embercsoportot minősit.

Lesz még az autóval pár kisebb kör (kőfelverődések fényezése stb), de mostmár rendbe rakom és meg is fogja hálálni.

Egyébként ez az első dizel autóm, és eddig kedvelem.
A 163 ló és a 360 (?) Nm nyomaték elég kellemes páros bár olyan 1800-as fordulaton kezdi megmutatni a foga fehérjét, de onnan elég meggyőző.
Autópályán nagyon jó tartalékok vannak benne.
Hallottam valakitől aki már látott valakit aki 150Km/h val ment vele és 6,5-et fogyasztott... ;)

Pályán haladós tempóban 5-6,5 ;) között fogyaszt, városban (Bp) nem nagyon tudod megúszni 8-9 liter alatt. Bár ha lehet egyenletesen 60-70-80-al haladni 4 liter körül is tud.

Az enyémben sportbelső van, szeretem a kormányt és az üléseket, egyedül a kopó oldaltámasz zavaró mert ráadásul bőr is és nem tudsz úgy beülni ha csak nem a Rippel fivéreket meghazudtoló tornászi ügyességgel mozogsz a kormányba és A oszlopba kapaszkodva hogy ne vedd le fenékkel vagy derékkal az oladltámaszt.A másik dolog ami előtt értetlenül állok, hogy milyen hosszú karok vagy milyen mértékű testi elváltozás szükséges ahhoz hogy az első ablakemelőket valaki teljes önbizalommal kezelje vakon, mert kb ki kell csatolnom magam hogy elérjem őket, egyébként mindig a hátsó gombokkal maszatolok félpercig mire rájövök, hogy nem bennem van a hiba.
A másik a középső visszapillantó tükör, ami a sportosra rajzolt szélvédő miatt igen alacsonyan ül ezért mindig hajolgatnom kell ha látni is akarom a forgalmat mögöttem, de ez nyilván az én hibám mert nem a sztereotipiákat erősitve normális üléshelyzetben vezetek nem fekve. (egyébként 176cm vagyok)
Ami fura, hogy a tükörfűtés automatikus és néha amikor nincs elég hideg viszont a pára már lecsapódott akkor nincs az az isten hogy magától megszáritsa, és a zsepihez kell nyúlni.
Gombos inditás menő.
Angel eye nagyon menő.
Valamiért a Pesti forgalomban mindenki le kell, hogy gyorsulja, engem nem érdekel mert ritkán haladok tempósan és főként nem reggel hideg motorral, de érdekes dolgokat vált ki a környezetéből. (mondjuk itt mindenki mindig mindenhol gyorsul...)

Ezelőtt egy A3 Sportback-em volt és a helyhiány valamint a sűrű alig 10 000Ft-os hibák tömkelegei és a megbízhatatlan átverős gyári szervíz, valamint az összes független szervíz ami fura módon "VAG specialista" (de egy szimpla kódolás nem megy) miatt váltottam erre. 3-év alatt (400 000Ft+ csak szervizekre)
Ami meglepő, hogy mennyivel jobb, és több autó. Az tény, hogy ha ezentúl a két márka közül kell választanom majd akkor Audit biztosan nem veszek mégegyszer. Tetszenek ebben a kézenfekvő megoldások, a jól bevált egyértelmű tervezés (ez mondjuk a motrotérben nem köszön vissza).
A kocsi nagyon egyben van, a kasztni massziv és merev, a futómű pedig jobb mint amiben eddig ültem leszámitva egy 535d-t M-futóművel. Mondjuk ebből egy M-eset szivesen beletennék de most a váltóba és a fékekbe vándorol ez az összeg...

A kocsinak 3 gyenge pontja van: a turbó, a szivósori lamellák (pipa), és a fütengely ékszijtárcsa (csak az alkatrész egy 100-as).Egyébként az M47-es motor kiváló, kellő odafigyeléssel örökéletű lehet. :D

Az érdekes dolog az, hogy valószinüleg olcsóbb lesz szervizelni és fenntartani mint az A3-at ami ezért több mint elgondolkodtató. (és tényleg!!!)

Egyszer a végére érünk remélem és kicsit talán szépitgetni is tudom majd.
Ámen.

Update:
Túl vagyunk több mint egy éven és kb 25 000km-en.
Olajat 10 000 - 12 000-ként és max évente cserélek benne (mint az előző autókban is)
Szerencsére megbízható dinamikus társ a mindennapokban, nem lehet nem szeretni.
Az ablakemelőket már nagyjából megszoktam, a tükörrel még mindig dolgozom, a vezetési élmény viszont kárpótol mindenért.
A 4hengeres dízel hangja viszont (főleg kívülről) továbbra sem mondható kellemesnek és sokszor fáj a szívem ha egy 330i vagy 335i-t indítanak hallótávolságon belül.

Időközben fellépő apróságok a hibalistán.


Hibalista

- Ablakmosó szivattyú - hála az előző tulaj spórolásának a "kiváló" Valeo szivattyú 1 egész hónapig birta, persze ez is gyárinak volt mondva (bár szerintem átverték mint sok más dologgal ami utólag kiderült) - - Angel eye izzók :) amik kb félévente / évente kiégnek és hála a kiváló tervezésnek le kell venni az első kereket a cseréhez. - 2 opció van: - - LED izzók beszerelése (Csak MTEC ami minőségben megüti a lécet ez kb 30 000Ft) - - A tölcsért átalakítani hogy csak izzót kelljen benne cserélni ez filléres és egyben környezetkímélő megoldás - A LED annak való aki szeretne hideg kékes fényt, a gyári sárga pedig passzol pl a feketéhez... - - Hátsó lengéscsillapítók(illetve 1 darab de párban cseréljük). 200 000+km-nél magyar utakon ez nem meglepő. - - Navi kijelzője, pontosabban a fényérzékelő szenzor ami a keretben van, de ezt elvileg olcsón lehet orvosolni.

Ide hordtam szervizbe

BMW Bavaria Illatos út - Még nemtudtam eldönteni, hogy kedvelem e őket vagy nem, tény hogy egy 30 perces melóért nem számoltak munkadijat, és korrekt közvetlen szerelőik vannak, a másik oldalon pedig hallottam elég érdekes kritikákat. Apróságokkal viszont bátran mennék hozzájuk, megvárhatod nézheted, hoznak visznek ha kell. Egyébként szimpatikusnak tűntek.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

NIP (Vatta) Nagyidai Péter - Családias hangulat, gyors korrekt árakkal, rugalmas mindenféle megoldásra, műszakilag hozzáértő. Elektronikai gondokkal viszont specialistát válasszon.Közben váltottam mert emberünk 2 hét egyeztetés után nem volt elérhető ami azért gáz mert 250 km-t utaztam emiatt csak oda...

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 200000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? A3 Sportback Következő autója? BMW
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 2005 (2005)

További ítéletek (131 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)