318i - a racionális választás / updated
Szöveges ítélet
Soha nem volt a BMW-hez hasonló jó vagy erős autóm, ezért az alábbi sorokat érdemes némi "fenntartással" olvasni:
Egy Golf II 1.6 TD, egy Peugeot 106 1.0 és egy Skoda Octavia 1.4 16V, illetve 1.9PDTDI elfogyasztását követően úgy hozta a sors, hogy megszerezhettem magamnak a BMW-t. 318d-t kerestem, de azoknak 1-2 éves korukban is igen combos az áruk és nem mondhatnám, hogy manapság olyan csábító az élet gázolajos oldalán élni, miközben az ember esténként rettegve nézi a CNN-t, hogy a rikító ruhás olajbrókerek hogy spekulálnak a pénztárcánkkal.... Bocsánat, folytatom: A kereskedő rábeszélt egy alig egy éves 318i-re. Azt mondta, hogy itthon nagyon ritka modell, mert a hazai kínálatban a tőlünk nyugatabbra nem létező 316i az alap, ez a modell pedig új korában annyival többe kerül, hogy a kutya sem veszi.
A srác értette a dolgát, profi módon megdumált! Az autó 129 LE teljesítményű, ami ma már senkit nem rendít meg, ráadásul a német szaksajtó mindenütt azt írta, hogy alulmotorizált és gyenge.
Nekem viszont éppen megfelel! 3.000-es és 6.000-es fordulatszám között nagyon jól húz és hátborzongatóan szép a motorhangja, pedig csak négy hengeres. Sokan leírták már, hogy a BMW-nél nem szabad a fogyasztást nézni. Megpróbálok nem ügyelni rá, de tény, hogy nem tudom 9 liter alá vinni, legyen szó városi vagy városon kívüli vezetésről. A futómú csodálatos, olyan sebességgel is be lehet venni egy kanyart, ami azelőtt elképzelhetetlen lett volna.
A beltér kialakítása németesen egyszerű, de nekem pont ez tetszik benne. Semmi sallang, semmi "new edge" design és ez megnyugtató. A műszerfal narancs-vöröses megvilágítása és a középkonzolra eső narancsos diffúz fény minden egyes alkalommal lenyűgöz! Szerintem egy tucat mérnök nézegette a kölönböző variációkat hónapokon keresztül (a kocsiban aludtak, ott nézték a tv-t, pockoltak-töcsköltek, zsugáztak, stb.), míg zöld utat adtak a mostani változatnak.
A beltér egyszerűsége egyben a hátránya is. Nekem kevés a rakodóhely, illetve a rekesz és kicsit fáj, hogy ennyi pénzért nincs italtartó, csak külön csomagban. Az új Skoda Octavia-ban a két első ajtó rekeszébe egy-egy 1,5 literes monstre üdítős üvegnek szabtak helyet. Jelenleg ezt és a defekttűrő gumit tartom az autó egyetlen hátrányának. Kb. 3 hét után szép kövér csavar fúrodott a gumi futófelületébe. Kihúzni nem lehetett, mert a gumi elkezdett ereszteni. Raktáron nem volt az országban, úgy kellett megrendelni. Valahogy eljártam vele, de egy komolyabb defektnél 1 hét várakozás a sírba vitt volna.
Most azzal vígasztalom magam, hogy egy igazi BMW-s soha nem kap defektet és nem iszik annyit, mint egy kacsa, így nincs szüksége italtartóra! :)
2008. október: 9 hónapja töretlen a szerelem! Az utolsó bejegyzés óta kb. 8000 km-t tettem meg az autóval. Hiba eddig nem merült fel a működésében. A vásárlás óta egy liter olajat kért, ami a megtett kilométerre tekintettel szerintem nem sok. Osztom azoknak a tulajdonosoknak a véleményét, akik szerint a futóművet nem a magyar utakra tervezték. A kategória egyik legjobb futóművének tartott szerkezet (TopGear) nehezen viseli a kátyúkat, itt-ott már nyöszörög szegénykém. A 129 LE-s motor nekem továbbra is elég, persze csodákat nem lehet várni tőle. A legalacsonyabb fogyasztást eddig Horvátországban produkálta a Makarska-Dubrovnik távon 6,5 liter evett a kicsike, persze szigorúan 80 km/h mellett, ohne előzés.
Az autó minőségét igazolja, hogy a rettenetes állapotú hazai utak ellenére a beltérben nem zörög és nem nyiszog semmi.
Az autó huzamosabb használat mellett is rendkívül kényelmes. Jómagam 189 cm magas vagyok és a Budapest-Köln-Budapest távon nem fájdult meg semmim, pedig ebben a modellben csak a szimpla gyári ülések vannak.
Lassan közeleg az első szerviz, a tapasztalataimat majd kellő időben megosztom a T. Ítélkezőkkel!
Hibalista
- A defekttűrő gumiba kb. egy hét után belefúródott egy csavar. Raktáron nincs az országban, a márkaszerviz egy héten belül beszerezte.
-
- 2008.05.01-én az esti órákban némi szemerkélő eső hatására úgy döntöttem, hogy a menyasszonyomat beavatom a driftelés rejtelmeibe. A stabilizáló rendszer kikapcsolását követően - a gyengébb motor ellenére - kicsit ment is a dolog, majd a kormány szervopumpája megadta magát. Mivel az autó garanciális, telefonhívást követően azonnal elszállították és ingyen csereautót adtak egy 1,9 diesel GTS Vectra (150LE) személyében. Tényleg nem vagyok márkabuzi, de nem kéne a Vectra, pedig jobban ment, mint a BMW.
-
- A barátom 320si-ben is elromlott a szervopumpa, igaz, ő a Hungaroringen driftelt egy vezetési tréning során.
-
- A szerviz 2 munkanap alatt elkészült, korrekt, gyors és udvarias volt az ügyintézés.
-
- Az italtartó még mindig nagyon hiányzik...
Ide hordtam szervizbe
Wallis Pest Kft.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 7950 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Octavia 1.9PDTDI | Következő autója? | BMW 335i sedan |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
