A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (2005-2011)

3 318i 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

318i - a racionális választás / updated

Szöveges ítélet

Soha nem volt a BMW-hez hasonló jó vagy erős autóm, ezért az alábbi sorokat érdemes némi "fenntartással" olvasni:

Egy Golf II 1.6 TD, egy Peugeot 106 1.0 és egy Skoda Octavia 1.4 16V, illetve 1.9PDTDI elfogyasztását követően úgy hozta a sors, hogy megszerezhettem magamnak a BMW-t. 318d-t kerestem, de azoknak 1-2 éves korukban is igen combos az áruk és nem mondhatnám, hogy manapság olyan csábító az élet gázolajos oldalán élni, miközben az ember esténként rettegve nézi a CNN-t, hogy a rikító ruhás olajbrókerek hogy spekulálnak a pénztárcánkkal.... Bocsánat, folytatom: A kereskedő rábeszélt egy alig egy éves 318i-re. Azt mondta, hogy itthon nagyon ritka modell, mert a hazai kínálatban a tőlünk nyugatabbra nem létező 316i az alap, ez a modell pedig új korában annyival többe kerül, hogy a kutya sem veszi.

A srác értette a dolgát, profi módon megdumált! Az autó 129 LE teljesítményű, ami ma már senkit nem rendít meg, ráadásul a német szaksajtó mindenütt azt írta, hogy alulmotorizált és gyenge.

Nekem viszont éppen megfelel! 3.000-es és 6.000-es fordulatszám között nagyon jól húz és hátborzongatóan szép a motorhangja, pedig csak négy hengeres. Sokan leírták már, hogy a BMW-nél nem szabad a fogyasztást nézni. Megpróbálok nem ügyelni rá, de tény, hogy nem tudom 9 liter alá vinni, legyen szó városi vagy városon kívüli vezetésről. A futómú csodálatos, olyan sebességgel is be lehet venni egy kanyart, ami azelőtt elképzelhetetlen lett volna.

A beltér kialakítása németesen egyszerű, de nekem pont ez tetszik benne. Semmi sallang, semmi "new edge" design és ez megnyugtató. A műszerfal narancs-vöröses megvilágítása és a középkonzolra eső narancsos diffúz fény minden egyes alkalommal lenyűgöz! Szerintem egy tucat mérnök nézegette a kölönböző variációkat hónapokon keresztül (a kocsiban aludtak, ott nézték a tv-t, pockoltak-töcsköltek, zsugáztak, stb.), míg zöld utat adtak a mostani változatnak.

A beltér egyszerűsége egyben a hátránya is. Nekem kevés a rakodóhely, illetve a rekesz és kicsit fáj, hogy ennyi pénzért nincs italtartó, csak külön csomagban. Az új Skoda Octavia-ban a két első ajtó rekeszébe egy-egy 1,5 literes monstre üdítős üvegnek szabtak helyet. Jelenleg ezt és a defekttűrő gumit tartom az autó egyetlen hátrányának. Kb. 3 hét után szép kövér csavar fúrodott a gumi futófelületébe. Kihúzni nem lehetett, mert a gumi elkezdett ereszteni. Raktáron nem volt az országban, úgy kellett megrendelni. Valahogy eljártam vele, de egy komolyabb defektnél 1 hét várakozás a sírba vitt volna.

Most azzal vígasztalom magam, hogy egy igazi BMW-s soha nem kap defektet és nem iszik annyit, mint egy kacsa, így nincs szüksége italtartóra! :)

2008. október: 9 hónapja töretlen a szerelem! Az utolsó bejegyzés óta kb. 8000 km-t tettem meg az autóval. Hiba eddig nem merült fel a működésében. A vásárlás óta egy liter olajat kért, ami a megtett kilométerre tekintettel szerintem nem sok. Osztom azoknak a tulajdonosoknak a véleményét, akik szerint a futóművet nem a magyar utakra tervezték. A kategória egyik legjobb futóművének tartott szerkezet (TopGear) nehezen viseli a kátyúkat, itt-ott már nyöszörög szegénykém. A 129 LE-s motor nekem továbbra is elég, persze csodákat nem lehet várni tőle. A legalacsonyabb fogyasztást eddig Horvátországban produkálta a Makarska-Dubrovnik távon 6,5 liter evett a kicsike, persze szigorúan 80 km/h mellett, ohne előzés.

Az autó minőségét igazolja, hogy a rettenetes állapotú hazai utak ellenére a beltérben nem zörög és nem nyiszog semmi.

Az autó huzamosabb használat mellett is rendkívül kényelmes. Jómagam 189 cm magas vagyok és a Budapest-Köln-Budapest távon nem fájdult meg semmim, pedig ebben a modellben csak a szimpla gyári ülések vannak.

Lassan közeleg az első szerviz, a tapasztalataimat majd kellő időben megosztom a T. Ítélkezőkkel!


Hibalista

- A defekttűrő gumiba kb. egy hét után belefúródott egy csavar. Raktáron nincs az országban, a márkaszerviz egy héten belül beszerezte.
-
- 2008.05.01-én az esti órákban némi szemerkélő eső hatására úgy döntöttem, hogy a menyasszonyomat beavatom a driftelés rejtelmeibe. A stabilizáló rendszer kikapcsolását követően - a gyengébb motor ellenére - kicsit ment is a dolog, majd a kormány szervopumpája megadta magát. Mivel az autó garanciális, telefonhívást követően azonnal elszállították és ingyen csereautót adtak egy 1,9 diesel GTS Vectra (150LE) személyében. Tényleg nem vagyok márkabuzi, de nem kéne a Vectra, pedig jobban ment, mint a BMW.
-
- A barátom 320si-ben is elromlott a szervopumpa, igaz, ő a Hungaroringen driftelt egy vezetési tréning során.
-
- A szerviz 2 munkanap alatt elkészült, korrekt, gyors és udvarias volt az ügyintézés.
-
- Az italtartó még mindig nagyon hiányzik...

Ide hordtam szervizbe

Wallis Pest Kft.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 7950
Megbízhatóság (9) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Octavia 1.9PDTDI Következő autója? BMW 335i sedan
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 2005 (2005)

További ítéletek (131 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)