vegyes érzések: fájó szívvel eladom, de minél előbb
Szöveges ítélet
Régi nagy álmom volt az E46, a német luxusautók tökéletes példányának tartottam. Jó állapotú, németből behozott autót vettem, magas felszereltséggel (tempomat, napfénytető, ülésfűtés, sízsák, 4 elektromos ablak, digit klíma).
Amiért nem szívesen válok meg tőle: a kis motorhoz képest sportos, nem kell visszaváltani előzésnél, kényelmes, érezni a minőséget mindenhol, és gyönyörű tervezés kívül-belül. Élvezet benne ülni, élvezet vezetni, és élvezet birtokolni. A tempomatja egy álom, a fűtése is, főleg az ablakfűtés és az ülésfűtés nagyon gyors. A lengéscsillapító hatalmas ugrás egy átlag autóhoz képest, alig érezni ha síneken megy át.
Amiért mégis megválok tőle: kicsit sok a 3-500 ezer évente a szervizelésre, pedig az autó igényli. Persze tizenéves használt autó, de ez akkor is sok. A hűtőfolyadék kiegyenlítő tartály szeret megrepedni, akkor elfolyik a víz, a motort meg ugyebár nem akarjuk megfőzni, ezért trélerezés lett belőle. A négyhengeres szereti enni az olajat, nagyon. A végén már 600 km-enként evett 1 litert. Sokan rávágják h hengerfejes meg mittudomén miket, ez hülyeség, a szelepszárszimmeringezés megoldotta a problémát. A sárvédőív és küszöb szeret rohadni.
Problémás autó, de ha van rá annyi pénzed karbantartani amennyit az autó igényel, akkor nagyon imádni fogod, ha nincs, akkor az életedet tönkreteszi. Én imádtam, most a két állapot között adom el amíg szívesen gondolok rá.
Hibalista
- Sokmindent kellett cserélni, javítani, a komolyabbakat sorolom: - -lengőkar szilentek cseréje - -differenciálmű szilent csere - -hűtőfolyadék tartály repedés (trélerezés lett belőle) - -szelepszár szimmeringezés (mert zabálta az olajat) - -lengéscsillapítók cseréje - -vezérlés (mert ennél a motornál nem örök életű mint egy hathengeresnél, viszont a ráncfelvarrott motor nem zúz szét mindent ha ugrik a lánc) - -vanos kerekek cseréje (bontottan is 200...)
Ide hordtam szervizbe
Erste Hand KiskunfélegyházaHozzáértő szerviz, jó szerelőkkel, jó főnökkel. Náluk rutinmunka az amit máshol nem mernek megcsinálni (pl szelepszárszimmeringezés). Csak BMW-vel foglalkoznak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 146000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Focus |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |