Szentségtörés, amikor a Volvós BMW-t vesz
Szöveges ítélet
Kedves Olvasó!
Kezdjük ott mi az hogy "Volvós" ? Nos kicsi gyermekkorom óta Volvók közt nőttem fel, még az állatok nevét sem ismertem, de már 200 méterről megmondtam ott bizony egy "Vóvó" van. :) Édesapám a Totalcar által "fekete öves Volvo szakértőnek" nevezett Belme József aki 1992 óta foglalkozik a márkával és szinte mindent tud róluk, bármilyen típusról is legyen szó. Nem csoda tehát, hogy én is korán megfertőződtem a svéd kórral.
Idestova 4 éve már jómagam is napi szinten kiveszem a részem a munkából, saját Bosch Car Service és Volvo Szervizünket üzemeltetjük családi vállalkozásként, így 22 éves korom ellenére már rengeteg autóhoz volt szerencsém próbautak során. Bosch Service-ként szinte minden típus megfordul nálunk az egyes Swifttől az új Jaguar XF-ig tényleg minden.
És egyszer csak jött egy bogár... Tudják minden fiatal valahogy egyszer csak BMW-t akar... És be kell valljam bármely BMW típust próbáltam mindig éreztem azt a "bizonyost", ismerik a Freude am Fahren, a reklámok, az elképzelt világ szóval a BMW életérzés azokkal a csodás sportos járművekkel.
Már több mint 2 éve saját magam is adom-veszem az autókat így az álom valóssággá váltása sem váratott magára sokat. (nem, nem az a nepper fajta, kis törődést igényélő autók a páciensek amit a műhelyben megcsinálunk, hogy a vevő és az eladó is elégedett legyen, ezt megtanították hosszú távon csak korrekten!)
Nos a kedves olvasó képzelheti... Amikor egy BMW beállít a helyre ahol 20 éve csak Volvoval járnak, a hely ahol már-már szentély a svéd csoda. Egy BMW! Értik ezt? A nagyképű bunkók, maffiózók és egyéb kétes megítélésű társadalmi rétegek autója szemben az ügyvédek és orvosok márkájával.
Na de ha már idáig kitartott a tisztelt érdeklődő, milyen is A BMW egy Volvós szemével?
Bizony mint autó jó. Nagyon jó. Eszeveszett jó!
Választásom az E46-os sorozatra esett amely még igazi "régi" BMW értékeket és designt követ, megvan még az eredeti BMW DNS benne.
A típus 330D lett, 6os kézi váltóval hiszen Sheer Driving Pleasure ahogy szlogenjük is tartja. :)
204 lóerő bármire elég, tényleg bármire ész szerű keretek közt már ez is kihasználhatatlan. Száraz úton is simán körberajzolja a körforgalmat (hallomásból ismerem csak), autópályán a 231 lóerős E60 530D-ket is simán tartja könnyebb súlya miatt, nem gond a 240 km/h sem a német autópályán vele. A nagy motort semmi sem pótolja, 1000-től megy ha kell, 2000-től pedig korlátlan nyomaték érzet és nagyon hamar csúnya 3 jegyű számok a kilométer órán. Valóban vigyázni kell vele, esőben kis gázadásra is azonnal megindul a feneke, DSC zsenialitása nélkül nem is tudom mi lenne. Ez nem egy kezdő autó, nem adnám oda 5 évvel ezelőtti magamnak friss jogosítvánnyal már tudom miért mondják ezt a BMW-re.
Váltója kifogástalan, mechankius-gépies érzet, pontos, gyors tanítani lehetne sok gyártónak. Ülései sok állítgatást igényelnek, de ha megvan a helyes üléspozíció nem érheti kritika. (M ülések) Ergonómiája ugyan nem éri el a Volvóét, de nem érheti kritika emiatt.
Na de a futómű-kormánymű... A BMW esszencia! Csak sportkocsikban lehet ilyen kormánnyal találkozni, az utolsó kavicsot is érezni rajta hihetetlen kommunikatív szinte elképzelhetetlen az új villanyszervók világában. Továbbá kellően nehéz, nincs túl nagy szervó rásegítés talán már egy hölgynek túl kevés is.
Futóműve szintén első osztályú sportos ellenben nem pattogós, elég komforttal rendelkezik. Nem dől be túlságosan a kasztni valamint a keresztbordákat is jól tűri.
De. Mert tudjuk mindig van de!
Sajnos itthon a BMW megítélése nem a legjobb (finoman fogalmazva is) és erre jön egy fiatal srác benne. Ha látnák sokszor azokat a tekinteteket, az apuci megvette és édesanyám emlegetése további dicsérő gondolatokkal. Pedig semmi extra csak egy 11 éves szép állapotú BMW...
Már többször tapasztaltam, hogy megállok a zebra előtt és néznek rám, mintha csoda történt volna. Megállt egy BMW? Tényleg? És képzeljék még az átkelők intenek is, köszönetüket fejezik ki ahol nekik van elsőbbségük... A Volvók után hihetetlenül más attitűd jellemző a bajor márkára. Arról ne is beszéljünk amikor beengedek magam elé valakit a reggeli csúcsban, hiába villogok senki nem akar besorolni elsőre, egy BMW-s nem tehet ilyet.
Szóval ilyen egy BMW egy Volvós szemével tisztelt olvasó. Az autó zseniális tényleg hozza amit elvártam tőle, de az imázs... Az a fránya imázs. Egy konszolidált svéd autó után nagyon nehéz megbarátkozni vele, ha ez nem volna talán engem is bekebelezve a "BMW feeling", de ennek okán a skandináv eleganciánál maradnék. Ez nem azt jelenti, hogy nem lesz még a jövőben újabb BMW-m, de ehhez változnia kellene a bajor márka tulajdonosainak. Bízzunk benne sok BMW-s is olvassa a Totalcar Népítéletét. :)
Hibalista
- 4000 kilométert használtam, ez idő alatt még semmi problémával nem találkoztam.
Ide hordtam szervizbe
Belme-Car Bosch Car Service Magunkat nem osztályoznám ez a ügyfelek feladata :)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 195000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Volvo S70R | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
