Stílusos és megbízható
Szöveges ítélet
Az autót magánszemélytöl vásároltam így a kilóméter megkérdöjelezhetö, bár az autó tip-top állapotban volt, mint kivül mint belül.
Kb. egy év után elment benne a kormányszervó. A javítása egy bmw szervízben(nem márka szervíz) 90e-be került ami ennél az autónál nem egy egetverö összeg. Ahhoz képest hogy az opel astra 1.7dti-mre két év alatt 1milliót költöttem.
A bmw kényelemre és megbízhtaóságra teremtett autó. A két év alatt a szervón és a fékeken kívül semmi másra nem költöttem. Beleültem és mentem. +40fok vagy -20fok, az mindegy volt. Gyújtás és índítás.
Ami nagyon tetszett benne hogy az az útfekvése volt. Soha nem kerültem vele veszélyes szituációba, még akkorsem amikor az alpokban 120al mentem fel a kanyargós szerpentínen. Télen pedig az inteligens ASC program vigyázott rám az idióta vezetési stílusom miatt. Azért írom hogy inteligens mert a mostani autómban(elsöhajtású) is van ugyan ESP de ez közel sem olyan mint a bmw-ben. Apropó tél. Sok autót vezettem már és vezetek mai is, többek között kisbuszokat is de az én tapasztalatom alapján a hátsókerekesek a legmegbízhatóbbak télen. Sokat jártam a bmw-vel (gumik conti WinterContact T830) Obertauernben(ausztria) de egyetlen egyszer nem kellett hólánc. Ha valaki ismeri ezt a szakaszt akkor tudja hogy milyen utak ezek hóban. De ennek ellenér biztonságosan közlekedtem.
Ami az erejét illeti, hát arra sem volt panasz. A forgalmiban ugyan 193 lóerö van írva, de hagytam már ott autópályán egy Ford Focus ST-t 130ról indulva de 200 felett azt elhagyta az ereje. Az enyém 240 ig ment. Amúgy ha nem néztem volna a kilóméter órára akkor nem nagyon gondoltam volna hogy valóban annyival megyek.
Ami a kényelmet illeti, megvoltam vele elégedve. Középkategóriájú autóhoz méltóan volt kényelmes. Hosszú utak után sem fájt a hátam és nem voltam szétizzadva.
Összegzés: kényelmes megbízható autó, annyit ér amennyi az ára, és nem csalódtam benne. A fentartási költségei pedig arányosak egy ilyen autóhoz. Ez nem trabant vagy lada amit 20 forintból javítani lehet de 200 felett egy óra után sem lesz hengerfejes, meg egy baleset után(persze ha addig jut a dolog ennyi elektronika mellett) 80nál jobb esetben még saját magad szálsz ki az autóból.
Jó autó volt és szerettem. Család alapítás miatt adtam el. Gyerekhez nem praktikus a coupé.
Hibalista
- Kormányszervó 90.000,- - Fékek(komplettcsere) elöl, hátul, kézifék stb. 200.000,-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | astra 1.7 dti(sz*r talicska) | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.6/10) |
