Sportos munkagép
Szöveges ítélet
Ez az autó nekem nem szerelem, inkább egy megbízható (munka)társ. A műszerfal konzervatív, a hatsebességes váltó néha hiányzik, a hátsó vonalvezetése a 90-es évek közepét idézi. Kb. ennyi a negatívum, és jöjjön amiért nagyon szeretem:
A teljesítmény (150 Le) elegendő, a nyomaték időben megjelenik és nem tűnik el olyan gyorsan mint egy PDTi-ből. A kényelmes utazósebessége pályán 160-170, mindezt kedvező fogyasztás és jó zajcsillapítás mellett tudja. A DSC végzi a dolgát és néha bizony jól jön a korrigálás, extrém helyzetekben elég drasztikusan blokkolja a megfelelő kereket.
A futóműről egyébként is csak felsőfokon lehet beszélni, a kanyarokban tapasztalt semleges viselkedése átlag tempónal unalmas, csúszáshatáron viszont sportülés hiányában a fizikai kondiciónk határait feszegeti. Volt már erősebb autóm és sportosabb is, de ez az autó nagyon jó középút a dinamikus életmód és a nyakkendős üzleti megjelenés közt.
Praktikus a csomagtartó utastérbe történő kiterjesztése, egy bicikli könnyen szállítható, a csomagrögzítő háló is hasznos.
Sajnos a legendásan masszív karosszériáját is sikerült a minap tesztelni: egy Hyundai kisbusz mintegy 30-40 km / óra sebességgel belémrohant egy álló kocsisor végén... A sérülések ugyan 8 napon túl gyógyulnak (megtört lökhárító, behorpadt hátsó ajtó), de az "ellenfél" mozgásképtelenné vált.
Meglepő volt számomra az 1.6 t önsúly, a hasonló korú Passat mintegy 300 kg-al könyebb.
És azért az sem elhanyagolható tény, ha odafigyelek és lemondok a sportos élményekről egy tank gázolaj 1150 km-re is elég! Volt már rá példa. :-)
A gázolaj minőségére viszont érzékeny, a bevásárlóközpontok környékén kapható olcsóbb gázolajtól egyenetlenné válik az alapjárata.
Hibalista
- 180 000 km-nél az összes ékszíj leesett a hajtótárcsa lelazulása miatt: kb. 110 000 Ft, állítólag típushiba.
- Generátor szíj feszítő mechanizmus és görgő: kb. 40 000 Ft
- Első trapéznál a hátsó szilentek cseréje gödör miatt: kb. 40 000 ft futóműállítással
- 190 000 km-nél körbe fékárcsa és fékbetétcsere: kb. 80 000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Változó
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 78000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Passat PDTI | Következő autója? | BMW vagy Honda |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
