A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (E46) (1998-2005)

3 (E46) 330XD AT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Rozsdaboglya

Szöveges ítélet

2017 szeptemberében második autónak vettem télre és mindennapos használatra, a hobbiautóm mellé, ami egy W140-es 500-as Mercedes, kitűnő állapotban. Az több autós találkozón és az AMTS-en is részt vett és megszerettem volna óvni a sótol és a mindennapoktól. Alapjában véve Mercis vagyok, de azért lett BMW, mert tetszett az E46 vezethetősége, súlyelosztása, na meg a belső/külső is egész pofás. Azért 3.0d mert ez a háromliteres M57 egy jól sikerült, bevált commonrail dízel (az egyik legjobb modern), jó teljesítménnyel és fogyasztással. Kézi váltósat akartam, de volt fent egy jó felszereltségű összkerekes automata ( XD - még nem x-drive ) kétezer euróért, elmentem, megtetszett, megvettem.
Tudtam, hogy érdemes elkerülni ezeket a 4x4-eseket az osztómű, valamint az automata váltó miatt, de ezt egy kicsit elsiettem. Az autó egyébként nem egy teljesen leélt vacak volt, de nem is egy megbecsült példány, viszont mindene működött, jó volt a motor, váltó, osztómű, a fékek és gyakorlatilag így első blikkre minden fontos dolog. Amit tudtam első perctől, hogy a külsővel foglalkozni kell és a hátsó szilentek kivannak, oda kellesz a pénz. De úgy kétezer km után jött pár dolog, amit mégiscsak cserélnem kellett rajta, minnél hamarabb - ezeket a hibalistában leírtam. Az a pár dolog (lényegében kopó alkatrész), lehúzós szervízekben nagyjából 1500 eurómat emésztette fel munkadíjjal együtt. Igaz ezek után nem volt baja az autónak és az is igaz, hogy soha nem hagyott ott sehol, sőt -20 fokban is pöccre indult, nagyobb utakat gond nélkül tett meg, de elment a kedvem a további invesztícióktol. Még a két jobb sárvédő, a jobb ajtó és csomagtérajtó ugyanúgy volt, rohadtan ahogyan vettem és az egész külső felújításért kiáltott, valamint a futómű is kezdett rázni. Szóval alaphangon rálocsoltam volna még 1500 eurót és még kitudja mennyit, ha mondjuk beszarik az automataváltó (ami vicces módon GM-gyártmány, és pont annyi nyomatékot bír el, amennyivel a motor rendelkezik: 390 Nm). Chippelni? Isten ments!

Szerencsére már nem érkezett semmi elromlani, mert közben vettem egy E39-es 530D-t, már okosabb hozzáállással és kézi váltóval. Inkább azt használtam, persze közben a hármast árultam, de csak cserére jöttek ajánlatok, nos a legérdekesebb számomra egy Seat Leon 1M volt, 1,8T 132 KW-os motorral, gyakorlatilag hibátlan állapotban. Sokáig hezitáltam, mert nem vagyok a fronthajtás híve, de ha már volt 4x4-es BMW-m, lehet egy elsőkerekes VW-groupos autóm is és elcseréltem. Új gazdájának BMW kellett, tudta mivel kell foglalkoznia és mivel nem, én meg már nem reszketek az automata sebváltó esetleges bajától.
Rozsdaboglya - többnyire így hívtam, útáltam, de szerettem is. Neve nem teljesen fedi a valóságot, mert a pár elemen kívül (ami viszonylag könnyen cserélhető), roszdamentes volt, még az alja is. Ez volt az első összkerekes autóm, első BMW-m, első kombim és talán a legcsúnyább is az összes autóm közül.
Összességében a 330XD nem egy rossz autó, csak ennek előttem nemvolt jó gazdája én meg belenyúltam, viszont az összkerékhajtása télen nagyon élvezhető volt, ki is használtam, és ahol lehetett ott elraktam keresztben. Száraz úton már nem egy bajnok, egy kézi váltós 330D-ben több a fantázia és az a tuningot is bírja. Még egy dolgot elmondanék a váltóval kapcsolatban: szépen és ügyesen, nekem szerencsére hiba nélkül működött és volt benne kézi mód is, szerettem, de túl sokat olvastam róla és tartottam tőle, hogy ennyi km (325 ezer, de kitudja mennyit tekertek le?) után bármikor beadhatja kulcsot. Új tulajdonosának még működik és remélem nem is áll meg a közeljövőben.
Szabad-e venni 330xd-t? Igen, valós és kevés kilométerrel gondos gazdától, de már inkább kézi váltóval ajánlanám (egy gonddal kevesebb). Egyébként 330d-t kell venni, az jobban megy, többet bír, olcsóbb rá minden, és ha a fogyasztás érdekel, azt 5,5-6 liter körül elhajtod vegyesben, mert nincs annyi veszteség, mint ezeknél. Én is ilyet néztem, de e39 530d lett belőle ugyanezzel a hajtáslánccal.
135 vagy 150 kw? Nekem előbbi volt, erre olcsóbb pár cucc, de elvileg a 150-es jobb valamivel, de szerintem nem ér annyival többet.
E46 vagy E39? Előbbi sokkal sportosabb, kanyarban hibátlan, utóbbi luxusabb, minőségibb, de nehezebb és picit lomhább is. Pénzben E46-ot elvileg olcsóbb tartani, de ez állapotfüggő, és a hármas közül több a leélt példány, így lett egy e39-esem, amire fél éve alig költöttem valamit.

Menetteljesítmény? Az S500-assal bármikor hazavágom (talán hóban nem, mert az hátul hajt), de az átlagautókat balkézből alázza. Egyébként olyan 9 másodperc a nulla-száz, végsebessége 220 km/óra, nem rossz a fogyasztása mellett, és nyomatékból kis fordulaton bőven elkerreg viszonylag dinamikusan.
Előnyei: megbízható, jó karakterű motor, jó üléspozíció, ebben jó volt a felszereltség, nagyon jó kanyarokban, tényleg élvezhető vezethetőség még automatával is.
Hátrányai: szerintem nincs szó szerinti hátránya, de a szervízek lefognak húzni, a futómű elemek pedig nem sokáig bírják az itteni utakat. Ezért diszkófelnit nem szabad rátenni, a 17-es gyári bőven jó rá.
Tanács: alkatrészeket magadnak rendeld, szervízbe pedig normális helyre vidd, nagyjából a feléből kijön minden és annyiért ez egy remek kocsi.

Hibalista

- Önindító, 6x izzítógyertya+vezérlőrelé, naftafilter érzékelő, vezérlőszámítógép, - vízpumpa, vízcsövek+ékszíj rendszer, bal első ABS-jeladó, hőmérséklet jeladó, első fékcsövek, fékolaj, hatsó féktárcsák, fékdugattyú.

Ide hordtam szervizbe

Szlovákiába, mivel itt élek. Hülyének néztek, lehúztak mindenhol, de legalább sok pénzt is kértek érte. A végén egy barátomhoz hordtam, aki főállásban tűzoltó és hobbiból szerel, jobb pénzért. Egyedül ő volt az aki nem húzott le anyagilag, nem nézett hülyének és meg is csinálta korrekten az autót. Címeket írnék, de úgysem veszitek hasznát az Őshazában.

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2001
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 325000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 9000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? S500 W140 Következő autója? 530D manuális váltóval
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E46) 1998 (2005 - 2005)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)