Rosszat róla? SOHA!!!
Szöveges ítélet
SOKAN TÉVHITBEN ÉLNEK, VAGY EGYSZERŰEN BELEVÁLASZTOTTAK...
Drága. Sokban van a fenntartása. Sokat eszik. Nem megbízható. Négy kerekes????Ha-ha, drága hozzá az alkatrész. EZT MINDET HALLOTTAM SOK HELYRŐL DE NEM IGAZ. NEKEM NEM EZ A TAPASZTALATOM!!!!!!!!!!!!!
BMW 325 XI. 1 éve ejtettem volna rá. 14 év aktív motorozás után döntöttem, hogy végleg leteszem a kétkerekű vasat, család, gyerekek, kevés idő, sok barát elevsztése... vagy egyszerűen nem voltam igazi motoros. Egy CBR 1100XX-ről szálltam le. 160 LE, aki ült már motoron, tudja, milyen adrenalinbomba... nem részletezem. Nézegettem az autókat. Hamar lejött, hogy a bajor márkával szeretnék együtt autózni. Először unásig 525 E39 érdekelt. Nem volt képben 1 jó vétel sem. Németországból hozzunk... Km óraállás nem garantált, ki tudja mit találok benne ha hazajövök... És túl sokba lett volna. Jött egy info: a francnak kell nekem dízel, mikor nem sokat járok vele, jó a benzines is, kevesebb szervizköltsége, meghibásodás esetén kisebb rezsijű javítás (nézőpont kérdése). Nem foglalkoztam vele. CSAK A DÍZEL E39. CSAK... hirdetésben megláttam a jelenlegi társam. 3-as széria. Kisebb kasztni. Jobban tetszik. vadállat. MINT A COBRA 11-ben!!! (Na jó, ezt a gyerek azóta hajtja ha meglátja a filmet: apa kocsija. Egyébként 1,5 évesen hamarabb mondta hogy BMW, mint azt hogy anya... bocs kedves feleségem!!Apja fia lesz.) Előítélet: 2500 ccm = sok fogyasztás, BMW: sokban van a fenntartás. De megnézem. A debreceni MAGISZ Kft-nél találtam rá. A használtautós srácot ismertem régről, mert már próbáltam előző motorom leboltolni egy BMW cserére, meg jártam ki infot gyűjteni soxor). Volt egy 320-as is eladó, mondom megnézem mindkettőt. 1. az XI, az tetszett jobban. Beleülsz, kemény, kényelmes, BMW. Motor beindít: BMW, de nagyon!!! Gázfröccs: mozdul az autó eleje, mintha valami amcsi nagymotorral szerelt gépben ülnél...mondom hú vazzze.. 1. kör az autóval: kemény váltó, meglepően gyorsuló autó. Futómű: hibátlan, kemény, DSC működik (januári téli félig fagyott úton nyomtuk). Visszaérünk a szalonhoz, kérdezi a srác: Megnézzük a 320-as benzinest is?? Mondom: Nem. Beleszerettem. Féltem, hogy ez csak hiú ábránd, ha megveszem belebukok.... Kockáztattam. Megvettem. Bejött. Ami mellette szól: 192 LE, iszonyatosan megy, még a motorom után is azt mondom. 4 kerék hajtva: nekem nagyon stabilnak tűnik. Kipörgésgátló, DSC kitűnően vizsgázott. Fényezése: eredeti, 1-2 kavicsfelverődés látszik rajta, de bírja, 1 jelentős jégesőt is kibírt (saját magam kockáztattam, a hátam verte el a jég, míg szerettemet letakartam vastag pokrócccal, de nem bánom. A hátam begyógyult.), semmi nem látszik rajta. Mellette álló másik autómárka: széthorpadt tető, teljes jégkár.
Könnyen vezethető, eszméletlen 6 hengeres hang (1000x übereli a 320 benzinesét). Tökély. Fogyasztás: többre gondoltam...mert ha betartom a kresz szabályait (mert úgy szoktam), 100 km-en 8,5 liter. Amikor nem a kresz szerint megyek (olyan még nem volt!!!! :-) ) na jó amikor "autópályázok", akkor az átlag 11,5. ÉS ÁTLAGOS HASZNÁLAT ESETÉN CSAK TÉLEN TUDTAM TÖBBET ETETNI VELE VÁROSBAN!!! Sztem egy ekkora teljesítményű autóhoz képest ez hoki fogyasztás. Télen, városban, csak városban 14,5 liter. A Renault 12-t evett dízel létére, akkor a francért vegyek dízelt???. A hátsó spirálrugók (mind a 2 eltört) ezt a téli kerék levételekor vettem észre, na basszus, 25000 Ft... 169000 Km után. Az is elfáradhat... Azt hittem 100 körül fog megállni a javítás, mert a rossz híreket terjesztők szerint drága az alkatrész!!!. A francokat!!!!! OLCSÓ. Egy nagy zuhé után bevizesedett az anyós lába alatt a kárpit: úrísten, padlólemez alatt beázik??? Francokat, ajtóban gumitömítés 2000 Ft... Fika. Állandóan jelez a légzsák visszajelző: NA VAZE, 500 Ft-ért hibás csatlakozócsere szükséges...jól bebuktam... elkopott fékbetét, féktárcsa elől: csere, ez van...70000.-, kopó alkatrész.
Ami nem szól mellette: basszus olyan nincs...
Gyerekek, sosem szerettem ennyire autót, csak anno a motorjaimat. Innentől nem számít más jármű. Csak a BMW. Létezik kényelmesebb, kisebb fogyasztású... nem érdekel. Nekem BMW az autó és nem tágítok.
Ja 1 nagy hibája van.... van egy kavicsfelverődés a klímakomfort szélvédőn, és csillag alakban kicsit repedt...Kit érdekel? Kilátok rajta, majd cserélem műszaki előtt. Az egy 100-as lesz, de nem érdekel. Járulékos, kellemetlen gond, kevésbé kivédhető.
Összefoglalva vettem egy 325 XI 2002-es modellt, törésmentesen, VÉGIG VEZETETT SZERVIZKÖNYVVEL, hibátlan műszaki állapotban, MAGISZ által átnézve, megvizsgálva, jól felszerelten, minden műszaki állapotáról tájékoztattak. Ja, még arra is képesek voltak, hogy szóljanak, mikor a rugókat cseréltem, hogy te figyu, a gumikat majd le kellene cserélni jövőre mert úgy tűnik, kicsit már öreg a nyári, repedezik... BARÁTOM, én nem kérdeztem, de felhívták a figyelmemet...Ja, és miután elvittem a szervizből a BMW-m, alig érek haza, telefon: Budapesti BMW, kérdeztek és válaszoltam: hogy voltam megelégedve a szolgáltatással, mennyire voltak kedvesek, drágák, stb. MIndenre 10 pont... hibátlan a szolgáltatás. És nem beszélek arról, hogy a szalonból olyan finanszírozással vettem meg az autót, mint az álom... létezik havi 25000-ért beépített teljes körű cascoval közel 1 milla hitelt felvenni BMW-re??? létezik. Mert a finanszírozás is kedvező. Meg basszus.... FÉL ÉV GARANCIA AZ AUTÓRA...nem tudok több tömjént füstölni...
Megvettem, megérte, boldog vagyok vele (is!!). Nem tenném máshogy. Le a kalappal a márka, a kereskedő és a szolgáltatás minősége előtt!!
Aki BMW-t akar venni újonnan, akár használtan, próbálja márkakereskedésből, akár Debrecenben a MAGISZNÁL. Sztem felesleges kintről hozni, mert ebben legalább tudom mi van. Míg a kintről hozott nagyon lehet zsákbamacska, és a végén, mire forgalomba helyezed, nem nagyon vagy bejjebb.
Jó nem egy családi autó, nem is annak használom, a család második, számomra a BMW-m az 1. számú autó, kedves feleségem hajtsa csak a nagy Scenic II-t, én a "kis" BMW-vel elégedett vagyok. Családos ember révén nem mondhatom, hogy a csajok nagyon kedvelik a BMW-t, mert én nem tudhatom, de az egyik haver mondta hogy nagyon szeretik :-)) ... tényleg, kedves feleségem, én nem, csak hallottam... :-)), meg látom, ha megyek, akkor néznek...
Rezsije átlagos, havi 25000 Ft finanszírozás teljeskörű cascoval, 9000 ft negyedéves kötelező biztosítás, és benzin.
Ezek mind nem érdekelnek...amikor vezetek, mindig fülig ér a szám, és áldom az előző tulajt, hogy gyárilag nagy zenét tetetett bele. Mert ami megmaradt a motoros korszakból, az a jó öreg rock-zene, és az ráadásul nagyot szól.. Szóljon a rock, ha így akarod!!!!!!
Hibalista
- - hátsó spirálrugók 25000.-
- - ülés alatti légzsákcsatlakozó 500.-
- - jobb első ajtó tömítés 2000.-
Ide hordtam szervizbe
- TUTI, nekem nagyon bejött: MAGISZ Kft Debrecen (BMW szalon)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 168000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | SCENIC II 1.9 DCI | Következő autója? | BMW 325 XI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
