Perverz szerelem
Szöveges ítélet
Réges régen egy messzi messzi galaxisban nagy álmom volt egy Bmw! Egy ismerősömnek volt egy csodaszép sötét bordó e34 es 525tds -e. '94 vagy '95 ös évjáratú 1999ben. - Én 19 éves voltam ekkor, és ebben az évben kezdtem el dolgozni - Egy másik ismerősömnek meg egy e36 coupe m-techje. a legjobb barátom is vett egy e30 -at ugyan abban az évben.
elhatároztam, h nekem is kell egy BMW! el is mentünk apámmal és nagybátyámmal rábapattyra egy fehér e30 318 ast megnézni. nagybátyám próbálta ki,mert ő volt az ember aki "ért" hozzá. hát nem is vettük meg! ezekben az években kezdtek igen menni az Opel Calibrák is. mivel lebeszéltek a bmwékről -akkor még sikerült- meg is néztem egy Calibrát. piros volt meg benzin/gázos is, a tulaj meg igen rám akarta sózni, h a csajok könnyen kapahatóak vele - nem mintha gondom lett volna a csajozással auto nélkül - nem vettem meg. aztán felmentünk pestre a nagykörösi autopicra vmi autot eladni. ott megláttam egy Fiat Bravot királykék metál színben 16" os felnivel, nagy kipufogoval lámpatakaró maszkok elöl -hátul (omg!). meg is vettük! vagyis vettem! ekkor már 2000 év végét írtunk. tök fasza volt meg minden, de mégse Bmw! el is adtam 1 év használat után. aztán ki mentem apámmal és a fent említett e34 tulajával autóért (ő ezzel is foglalkozott) németbe. ki is néztünk egy e36 320i sedánt világos szürke bőrrel, tetőablakkal, klímával. fater itt is lebeszélt róla! igazsághoz hozzátartozik nem volt egyedül annyi pénzem, h megvegyem, fater meg kinézett vmi mást és nem tudott, v nem akart kisegíteni...autó nélkül maradtam.
munkám miatt vettem itthon egy berlingo kistehert. előtte barkasszal dolgoztam :) de emellé kellett egy normális auto. nem sokára vettem egy Alfa Gtv -t.(népítélet: Black Devil) arról is írtam népítéletet. ezek után kb 2 évvel vettem egy A3 at (népítélet tutti mobil cím alatt)
És elérkeztünk 2007be. ekkor albiban laktam a csajommal és összejött annyi pénzem , h megint autot cseréljek. a lányka miatt csak automata jöhetett szóba. de annyira bejött és annyi élményem fűződött az A3 hoz,h A4 kombikat kezdtem nézegeteni. majdnem vettem is egyet pesten de utolsó pillanatban meggondoltam magam. ekkorra már feltalálták az internetet is. nekem nem volt a lakásban, de internetkávézókban igen. ott találtam egyet, nem is messze tőlünk. még aznap megnéztem, kipróbáltam, és LEFOGLALÓZTAM!! Egy E46 320d automata, lakk fekete sedán volt. fapadosabb verzió, de gyári állapotú 2005-ben behozott 2002 es face liftes gyári alufelnivel, sérülés és karcmentes állapotban,de 193000 kmerrel! de megnyugtattak, h ezekben meg sem kottyan ennyi!meg hogy nem kmért veszünk , hanem állapotot! Hát megvettem!
Az előzőekben leírtakban lejöhetett, h 1-2-3 évente cserélgettem az autóimat, és volt motorom is közben!( 18 évesen volt egy mantám is egy rövid ideig, aztán motorra váltottam)
De Őt nem! 7 évig volt meg!!!
Elkapott a Bmw érzés! végre!!
Teljesen más a futóműve mint az audinak! mintha nem is az után ment volna, hanem felette suhanna.
Fogyasztása semmi, menetdinamikája káprázatos! kényelme eleinte míg nem mentem vele sokat megfelelő, de az utlsó 2 évben mikor éves szinten 35000 km ért tettem bele, már nem volt annyira jó! az alap tepsi ülés miatt!
fenntartása egyáltalán nem vészes, egyedül a turbó cseréje volt húzósabb,az egy 300 ezres tétel volt, de garrett turbot vettem bele!
ezalatt a 7 év alatt több mint 140 ezer km tettem bele aminek a felét az utolsó 2 évben. mikor megvettem akkor cseréltem még benne főtengely ékszíjtárcsát. azt ennyi!! se szíjakat se termosztátot, se semmit! csak olajat , szűrőket, kartelgáz szűrőt minden olajcserénél! minden 2. olajcserénél kellett volna csak, de nem tétel egy 12 ezres alakatrész!
utolso évben (2014) jobb hátsó kerék csapágy + kerékagy. előtte elsőlengőkar-hátsó szilentjei + stabilizátor. AZT ENNYI!!
De volt egy igen nagy szerencsém is! vmiért le kellett venni a szívósort.
( nem emlékszem miért , nem lehetett nagy dolog, különben emlékeznék rá)
a szívósorban van 4 nyíló záró lemezlapátka. ami hajlamos a letörésre!(kép) és ha letörik akkor beszívja a lemezkét a motorba! és akkor van nagyon nagy gáz! nagyon vastagon kell a zsebbe nyúlni!
TANÁCSOLOM MINDENKINEK keresse fel szerelőjét, és előzze meg a bajt!
( csak ki kell szedni a lapkákat, nem árt a hiánya a motornak egyáltalán)
Olajcserét max 15000 kmerenként cseréltettem. eleinte bmw gyári olajjal, azután áttértem a Mobil 1 esp formulára! szerintem szebben járt a motor tőle!
Automata váltó olajat is akartam cseréni,mert eljött az ideje, de azt már nem várta meg az autom, mert eladtam... 160ezer kmerenként ki kell cserélni, hiába írják, h örök élet tartam.
egyébként egy szót sem szólhatok a váltójára, pontosan és jól váltott. padlózáskor gyorsan vissza 1-et , kick down -nál kettőt! azt ott se vagy!
egyet csesztem el, de már a legelején! NEM SZABAD FAPADOSAT venni!! se tempomat, se sport ülés, se jó kormány nem volt benne! a navi annyira nem érdekelt akkor még, de az sem volt benne, se xenon! M packetról meg nem is álmodtam! ha ezek lettek volna benne még mindig meglenne!!! tudom, h utólag fel lehetett volna szerelni, de nem tettem! eladáskor nem jött volna annyival több vissza!
És egy szép vasárnap este elhatároztam, h felteszem a hsználtautóra.
nem tettem túl drágán fel, mert a 7 év alatt összeszedtem kettő kisebb horpadást , egyet a csomagtartó kis lámpájánál, (én hibám) , és egyet a bal első kerékívnél (nem adtak elsőbbséget, belém koccantak) ,
egy kisebb karcot az első lökhárítón , és egy nagyobbacskát a hátsó lökhárító bal alján. de egyik sem feltűnő, alig láthatóak! 12 évesen nem volt egy eleme se fényezve az autonak!!
330ezer km-rel, felfeslődött kormánybőrrel, 1 hónap műszakival, egy barátságos árral hirdettem meg! másnap délben már nem voltmeg az autóm! nepperek vették meg,12 óra alatt elment, kesre fizettek, nem is tudtam nagyon elbúcsúzni tőle! így utólag lehet,h kicsit olcsón raktam fel. de engem megszolgált! azóta is fáj a szívem, ha meglátok egy szép E46-ot!!!
remélem az új tulaja is gondos gazdája lesz Neki! teszek fel képet, már ugyis mindegy, ha felismered !
Update: megvettem az utodját!! BMW E60 530D M PACKET LCI 2007 full-full :)
Faszányos!!
Hibalista
- Főtengely ékszíjtárcsa : 48000 corteco - Turbo :190000+áfa garete + szerelés olajcserével szűrökkel - összesen kb 300e ft - sokkal később turbócső: 5000 szereléssel - szilentek - jobb hátsó kerék csapágy + kerék agy: - elektromos ablakok elöl : 25000 / per ablak teljes szerkezettel, szereléssel - elektromos ablak emelő gombok : 10000 vezető oldali, 8000 utasoldali - szélvédő mosó motor - olajszint szenzor - kipufogó rezgéscsillapító eltört - szívósori pillangó lapkátalanítás utolsó pillanatban, mert a 4. lapka már eltört ,csak a Jó Isten tartotta a motorba szippantástól!! - -
Ide hordtam szervizbe
Bmw márkaszervizes autoszerelő maszekban, komoly műhelyben!
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 193000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 142000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | A3 1.6 | Következő autója? | E60 530da LCI megvan |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
