Olyan mint egy jó barátnő.
Szöveges ítélet
Óriási vágyam volt egy hat hengeres e46, 2019 februárjában sikerült megvásárolni. Sajnos igaz, hogy rettenet a hazai kínálat, ha drágát ha olcsót néz az ember... Szóval, sikerült egy gyári M-es, 170 lóerős m54b22 automata sedant beújítani, talán ami nagy szó, hogy az első tulajdonos hagyatékából vettem meg.
Fellelt állapot:
Gyári fényezés (már ahol mérhető), összeségében karcmentes (egy-két apró húzás azért van), rozsda nuku, az autó megjelenése kifejezetten újszerű, bomba formában volt/van. Belül is szinte hibátlan, egy két apróbb karc van a soft touch felületeken, illetve az anyós ülésen egy helyen elengedett a varrás az alcantarán.
A próbaúton hallatszott, hogy a bal eleje kopog és volt egy kis fura kerregés a motortérben (ez volt a szervószivattyú), illetve egy pici olajfolyás a szelepfedélen. De hát csak 16 éves na...
Összességében idős első tulajdonos autója, látszik, hogy borzasztóan vigyáztak rá, de az is, hogy az olajcseréknél kifújt a szerviz... ja igen, semmilyen szervizpapírja nem volt meg, egy évet állt a kocsi, de az összkép felülmúlta az összes többi e46ot (mondjuk az ára is).
A cserélendő dolgok között megtalálhatjátok, miket javítottunk, a legtöbb ezek közül a fellelt állapot helyrehozása végett történt. Kivéve az ac pumpa, az volt az egyetlen cserbenhagyása.
Amik még hátravannak a javításában: új kormánymű kell bele, kormányösszekötőkkel. A difi egyik szimeringje ereszti az olajat, na nem vészes, két-három csepp egy hónap állás után, filléres dolog csak nagyon melós... Disa szelepet fel kell újítani.
Na és a lényeg: imádom, szeretem, pénzt időt energiát nem sajnálok rá. Isteni a hangja, megy mint a rakéta, a váltó puhán vált, csendes de ha kell üvölt, feszes mégis kényelmes... Fogyasztása teljesen lábfüggő: városban el kell fogadni a minimum10l átlagot, országúton én többnyire szabályosan közlekedek (tempomat 90-100), így 7.5re lemegy, de vadulásnál se vészes, a várost nem szereti. Nem vettem észre, hogy érzékeny lenne az üzemanyagra, de azert biztos ami biztos Omw 100assal használom.
Fentartása: imádok minden apróságnak utánjárni, bújom a hazai és a külföldi fórumokat, komplett iparág lett az e46. Ha az embernek van türelme ezekhez akkor sok esetben olcsó és tartós megoldásra lelhet. Pl a disa szelep felújító szettje 25 ezer Ft spéci Alu alkatrészekből, a gyári új 100ezer felett.
Az új alkatrészek vásárlásánál el kell fogadni, hogy ez anno egy 8 millió forintról induló autó volt (316i alapára), nem olcsó hozzá semmi. Nekem elég nagy kedvezményem van rájuk, mégis közelít a 400ezer Ft fele a rá költött összeg, bár ebben a műszaki meg a munkadíjak is szerepelnek.
Én imádom, de kellően bmwbuzinak kell lenni hozza.
Hibalista
- Két első lengőkar, lengőkarszilentek, stabpálcák, szíjak, görgők, szíjfeszítők, vízpumpa, szervószivattyú, ac pumpa, szelepfedel tömítés, gyertyák, egy trafo, összes vízcső, termosztát, kiegyenlítőtartály és kupakja.
Ide hordtam szervizbe
Hivatalos BMW márkaszerviz szerelője javítja, maximálisan elégedett vagyok vele.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 195000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 206 cc s16 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
