A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (E46) (1998-2005)

3 (E46) 318d 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Olcsón fenntartható "presztízs"autó

Szöveges ítélet

2019 elején haver testvére hozott Hollandiából egy 318d-t. Kiröhögtem, mondván már szedheti is le róla a pillangószelepet. Mondta, hogy nincs olyan rajta.
Na, ezzel el is dőlt, nekem is kell egy ilyen. Lényeg az, hogy mindig jó okunk legyen autót venni. (első szabály) :)
Ez egy éve volt, akkor már 6 éve volt hogy TKra törtem a 155 Q4-et (hála egy városban hajnalban száguldozó huszonéves őrző-védőnek) és a rokonom Matizát használtam. Eleinte poén volt, de annyi év alatt meguntam szegényt. (Azért néha még beleülök, utána mennyivel jobb a bömös :) )
Na szal nézegettem a felhozatalt. Ugye 320d a pillangószelep miatt kilőve. Amit külföldről behoztak, mind rozsdás volt. A Matiz is az, elég egy olyan autó. Kombi se kell, nem vagyok zöldséges. Kupé se, drágább hozzá az alkatrész (mármint ami nem csereszabatos a szedánnal)
Úgy pár hét alatt találtam egyet aminek a tulaja megbízhatónak tűnt. Budai családi ház, nem gettó környék. Mivel ugye használtautót csak olyantól vennénk, akihez hozzáadnánk a lányunkat feleségül. (második szabály).
Azért illúzióim nem voltak. Amelyik autóra nem kell költeni, azt nem adják el. Mármint nem hülye emberek. Hülyétől meg nem veszünk semmit.
Szóval a szokásosan tönkremenő dolgok közül a világításkapcsolót már cserélte, a nagynyomású üzemanyagpumpával együtt. Az ablakemelő szerkezet az be volt ragadva. Első lámpák lemattulva.
Sajna sokat nem tudtam alkudni, mert aznap kellett megvenni az autót, még egyszer nem akartam 500 km-ert autózni oda-vissza, autópálya matrica is csak pénz, nem beszélve az időmről. Így megvettem piaci árán, nem pedig ár alatt. Átírással, meg az alábbi javításokkal kb 1 millába van.

Sajnos túl sokat nem tudtam menni vele, mert tavasszal vettem, télen leraktam és javítgattam (addig derült ki minden meg jöttek meg a cuccok hozzá) aztán meg jött a koronavírus hiszti.
De az enyhén szivárgó vízpumpával is elvitt a vidéki utakra, nem volt vele gond. Megvétel után egyedül az olajat cseréltük le a haverral ketten, asszem talán 20 ezer Ft volt a 4 vagy 5 liter. 5W40 LL01-es kell bele. 04 is jó (csak minek). Hálistennek az 1 év és 6 ezer KM alatt egy deci se fogyott belőle. (Alfa anno 200-al 250km alatt egy nívópálcányi huss) A kartergáz visszavezető szűrőt is lecseréltem, ebayről 2 ezer Ft.

Mostanra összeállt. Pöccre indul izzítás nélkül is, télen is. (fűtetlen garázsban). Azért többnyire izzítom, már mikor eszembe jut.
A 7 ezres kardántartó vmi cseréje óta már körforgalomban rúgva se dobja ki a hármast. Motortartó bak csere óta a kormányt se rezegteti. Váltóolajcsere óta úgy vált mint az MR2esem anno (azért az MX5 az még mindig jobb)
Az első stabpálcák cserések lesznek hamarosan, azokat majd kiguglizom 2-3 ezer Ftért. Mármint addig keresem míg nem találok ilyen vicc áron. :)
Bár ingyen még jobb lenne. Mondják hogy a prémium autó fenntartása drága. Ha hülye vagy hozzá, akkor persze. De akkor az életben minden drága. (pl. mennyivel drágább lesz a házasságod)
Ha még pár évig nem megy rajta tönkre a turbó - injektor - kettőstömegű szentháromság, akkor megúsztam fillérekből. (Ugye a nagynyomású az cserélve volt már).

Olyan autót akartam ami nem fapados szar (Swift, Matiz, F Astra) de olcsó fenntartani és tankolni. (harmadik számú szabály) Ez vegyesben 6.5, városban 7 liter. A rossz termosztáttal a tél elején 8 volt, de csak párszor mentem vele úgy. Nem hazudok a fogyasztásról, a Matiz a HAHUs 8.4-et hozza városban. Kivéve mikor a sarki boltba megyek vele télen, olyankor 10)

Ennyi éves KMes futáshoz vehettem volna 2.5-ös benzinest, de sóher lennék tankolni. Ha meg úgyse megyek vele, minek álljon parádés kocsinak a garázsba. Volt már veteránom is, tök felesleges.
Nekem elég ez a 116 ló. Pályán 180-at simán viszi, de 160-nál nem szívesen megyek többel, letraffiznak és fizethetek. Lehet egyszer megnézem mit bír végre. A Suprám 17 évesen (én voltam 17, a Supra az csak 9) 234-et bírt óra szerint. Vagyis lehet még bírt volna többet, de én annyit bírtam. :) Ez tuti lassabb szal nem nagyon érdekel. Nyomatéka nagyon jó (270 nm) lehet kukázok rá hátra egy pár virsli gumit és majd driftelgetek. Vagy talán mégse, öreg vagyok már hülyegyereknek.
Vettem hozzá ebayről LEDes indexet (hogy legyen okom használni) 5 ezerért, meg 20-ért egy bluetooth egységet a gyári kazettás magnóhoz ami benne van. Így megy a Spotify, meg a teló kihangosítás is. A hátsó két hangszórót kicseréltem JBLre (az előző autómhoz vettem de sose raktam be ... alkalmi vétel volt, lehet kamionról esett le, nemtom) az elsőkhöz nem nyúltam. (két külön utas szett, olyanom nincs). De a gyári hátsó papírmembrános fos, az elsők picit jobbak.

Összefoglalva: nem vennék újabb autót. Ezek a 2000-es évek eleji modellek azok, amik még olcsón fenntarthatók. Amelyiket nagy számban gyártották (négyes szabály) ahhoz minden van olcsón.
Ezek az Anisits tervezte motorok nagyon jók. Vezettem 300 ezer km-el dízel Tipót meg Lybrát is, azok traktorok ehhez képest. (nem húznak, lassan pörögnek fel, kerregnek, rázkódnak). Ez alig kultúrálatlanabb járású mint a haver utolsó szériás CLSe és az 10 milla, meg 700 ezer volt neki a szétesett részecskeszűrő. Nem is nagyon szennyeznek, CO2 151g, CO 100mg, NOx 200mg / 100 km. Valójában a részecskeszűrősök se jobbak, mert mikor regenerálnak akkor többet nyomnak ki, aztán úgyis kiütteti mindenki mert eltömődik, onnantól jóval többet szennyeznek.
Ha húzatja az ember, a CRXekhez képest az a különbség, hogy 2000-től húz 4000-ig, aztán még kitart (vagyis 4 ezertől már kicsit lassabban gyorsul leszabályzásig) vagy ezret és kész. A CRXek meg 4000-től húztak végig leszabályzásig, a VTEC még egyszer hátbarúgott 6 ezer körül) A Q4-es is 4000-től indult meg, kb 6 ezerig (2000ccm 16v benzin turbó 4WD) De több mint kétszer ennyit fogyasztott.
Ja ez valós KM, megvétel előtt direkt leellenőriztem (negyedik szabály) mivel Magyarországon lett forgalomba helyezve. Kormány csak fényes, ülés sincs kiszakadva.
Vehettem volna Alfát, de ez hátsókerekes, azok meg nem. A GT még jól néz ki de a 159 bele már nem tetszik és a nehéz kasztni a fogyasztásra és a motorteljesítményre is negatív hatással van.
Vagy G Astrát, ha a dízelmotorja nem lenne fos,a benzines meg nem zabálná az olajat.
Vagy egy Celeriót, új Ignist de drágák és kisautók mint a Matiz. Minek még egy. Azért vettem ezt, mert azt meguntam. Negyedéves biztosítása 20 ezer Ft (0-ba) Azért ez lehetne kevesebb. Mindegy, egyszer élünk! (Mondta a haver 5 éve és megvette a 17 millás Fisker Karmát amibe másfél milla a szélvédő. Én próbáltam rábeszélni egy Model Sre de azt mondta az tucattermék. Akkupakkot is cserélni kéne benne de az drágább)
Hát ennyi, kérem kapcsolja ki. Ha vmi tönkremegy, majd jelentkezem.

Újabb javítások, lásd lejjebb.

Hibalista

- Két első fényszóró búra - 8 ezer Ft a pár ebayről, magamnak cserélve - Két első ablakemelő szerkezet - 2x 9 ezer Ft, magamnak cseréltem - Gallyrács a szélvédő alatt - 20 ezer Ft, magamnak cseréltem - Ablaktörlő pumpa - 2 ezer Ft, magamnak cserélve - Vízpumpa, termosztát, kardántartó csapágy - 9, 9, 7 ezer Ft alkatrész + 35 ezer Ft munkadíj de ebben benne volt egy kézifék beállítás és fékfolyadékcsere is. - Két motortartó bak és váltó- meg diffiolaj csere - 12 + 11 ezer Ft, munkadíj 10 ezer Ft. - Összesen kb 145 ezer Ft. - - 2021 év végi javítások: - Két darab kuplung munkahenger, 8 és 10 ezer Ft. - ABS érzékelő: 4 ezer Ft. - Stabpálca x2: 6 ezer Ft. - Szilentgumi x2: 1 ezer Ft. - ABS kocka bontott: 12 ezer Ft - Munkadíj: 30 ezer Ft - Összesen kb 70 ezer Ft.

Ide hordtam szervizbe

Ismerős rokona, saját szerviz, "okosba".Ha gyorsan megcsinálja, olcsó. Ha nem, mert mondjuk be van rohadva, kínlódni kell vele akkor se drága.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Saját magam, youtube videók alapján. Amit megcsinálok tökéletes lesz, de vmi csavart mindig elhányok, vagy a 20 éves műanyagok közül eltörik az egyik.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 315000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 155 Q4 Következő autója? Model 3
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E46) 1998 (2005 - 2005)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)