A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (E46) (1998-2005)

3 (E46) M3 

Az ítélet értékelése
5,0(5 db)

Mindennapi sportautó

Szöveges ítélet

Alig egy éve került birtokomba rendkívül szakértő kezekből, 2009-ig vezetett szervizkönyvvel. Jól extrázott darab, megvásárlásának idején mindent kipipáltak az extralistán, kivéve az általam nem favorizált SMG II robotizált kéziváltót. Csak gyári alkatrészekkel javították, a BMW mérnökeinél magukat okosabbnak képzelő direktszűrős, chiptuningos kezek is elkerülték. Egyetlen kivétel a márkás, TÜV által is jóváhagyott, típus-specifikus H&R ültetőrugó-szett, amely valószínűleg a gyári hátsó rugók törése miatt került be (ez is típushiba).

A korabeli szaksajtó nem véletlenül dicsérte a végletekig - az E36-nál sokkal kifinomultabb autó minden tekintetben. A motor bivalyerős, az új 335-ök duplaturbós N54-ét nem számolva talán a legjobb konstrukció, amelyet a BMW valaha készített. A viszonylag rövid végáttételezésnek köszönhetően alacsony fordulatról is meggyőzően gyorsít el, pörgetve pedig fantasztikus mechanikus zajok kíséretében, ellentmondást nem tűrően szorít az ülésbe. A futómű határozottan kemény, de az itthoni úthibák nagy részét szépen feldolgozza, nem érezzük úgy magunkat benne, mint egy véletlenül utcára tévedt, kátyúról kátyúra ugráló versenyautóban. A keménységnek hála rendkívül stabil, bár a kormány nem ad annyi visszajelzést mint a régebbi típusoknál - persze csak BMW viszonylatban. Kitűnő partner az itthon egyre kevésbé tolerált száguldozásban, nagy sebességnél van igazán elemében. A különleges, csak ezen típusban megtalálható, nullától száz százalékig fokozatmentesen és automatikusan záró sperrdiffinek köszönhetően parittyaként tud kigyorsítani a kanyarokból, amelyeket az E36-hoz képest egyébként is sokkal stabilabban vesz nagy sebességgel, nagyobb önsúly ide vagy oda. A DSC is rendkívül hasznos, pici csúszást és vandálkodást enged, de bizonyos határok felett azonnal elveszi a gázt és megfékezi a hátsó kerekeket. Frissen és kipihenten, megfelelő útviszonyok esetén természetesen érdemes kikapcsolni, a rendkívül direkt futóművel és gyors gázreakcióval kitűnően lehet csúszkálni. A tapadás a 19 hüvelykes, BBS gyártmányú CSL felnikkel viszont olyan nagy, hogy szörnyen észnél kell lenni: szép ívek rajzolása komoly lendületet és tempót, villámgyors reakcióidőt igényel, amihez a közút általában nem a megfelelő terep!

A legjobban kanyargós két számjegyű, gyér forgalmú utakon érezni, mire való igazából: elképesztően élvezetes, időnként a technika határait feszegető, gyors haladásra. Ilyenkor a futómű kicsit sem ráz, pont annyira feszes, hogy érezzük melyik kerék pontosan mit csinál. Az állítható oldaltartású, beépített deréktámaszos ülések hosszú távon is kényelmesek, pont annyira tartanak, amennyire kell. A gyári kipufogó kellemesen, de nem tolakodóan morog, gázadásra a motor jellegzetes sorhatos zörgéssel harapja a levegőt. Az úszótárcsás fékek határozottan, utcai viszonylatban szinte fáradhatatlanul fognak - versenypályás kínzásra természetesen alulméretezettek még akkor is, ha az M3 CSL nagyobb tárcsái vannak elöl.

Az igazi varázslat talán abban van, hogy mindennapi autónak is beválik: városi forgalomban is kényelmesen használható, nem zajos, nem rázza ki a vesekövet - öt centinél magasabb padkára azért nem nagyon lehet parkolni vele. Egyeseket zavarhat, hogy a kezelőszervek pontos kezet, erőt igényelnek (váltó, kuplung, kormány) de ez számomra inkább előny, mint hátrány. Akinek ez probléma, keresgéljen más gyártónál :-)

A gyári mélynyomós Harman/Kardon hifi egész szépen szól (újabb pont az ebből a szempontból katasztrofális E36-tal szemben), az automata klíma télen ügyesen és hamar befűt, nyáron pedig lehűt. Minden ablak motoros: a hátsó pillangók, de még a hátsó ablak rolója is, csak úgy mint az üvegtető. Egy kétemberes bevásárlás tartalmát kényelmesen elnyeli a csomagtartó, de az osztottan dönthető hátsó üléseknek köszönhetően még az IKEA-s kredenc is könnyen befér.

Mutatós formájú, de nem elegáns autó - utóbbi egyáltalán nem is probléma. Valószínűleg genetikai kódolás alapján kialakuló idegpályákra hat, mert kisiskolás és óvodáscsoportok fiú tagjai ugyanolyan áhítattal bámulják meg időnként, mint a már babakocsit tologató MILF-ek :-)

Mellékutakon, lakott területen kívül - a sebességhatárokat betartva - gond nélkül fogyaszt 9 litereket, az autópályás 130 tempomat pedig éppen 10 liter körül van. Téli mínusz húszakban beindítva - főleg rövid, 7-8 kilométeres utakkal - persze azonnal 14 köré ugrott az átlag, de ilyenkor a minél gyorsabb bemelegítés miatt annyira sűríti a keveréket, hogy a gázról lelépve recsegve-ropogva ég el a felesleg a kipufogóban :-) Érdemes bele a legjobb minőségű, százas benzint tankolni. Nem, nem megy tőle jobban, viszont az átlagfogyasztás mérhetően csökkent tőle 1 literrel. 343 lóerőtől szerintem még a 12,5 literes átlagfogyasztás sem eget rengető. Nem annyival drágább a fenntartása, mint amennyivel jobb autó - feltéve persze hogy tisztességes karbantartást kapott az előélete során, amit gondosan folytatunk.


Sok autót próbáltam, de azt hiszem ez tényleg az egyik legjobb, amit a BMW valaha készített. Ideális arany középút a hosszú utakra is komfortos GT autó és a kemény, veretős sportkocsi között - rajtunk múlik hogy melyiknek használjuk, mindkét esetben teljesíteni fogja az elvárásokat. Ha mindenki legalább ilyennel járhatna, jobb világban élnénk.


Odafigyelést igényel:
- Típushibák (hibalistában).
- Kevés a tényleg sérülésmentes darab, annál több az annak árult, ez korrózió szempontjából komoly problémákat tud okozni.
- Még kevesebb az odafigyeléssel, nagy gonddal karbantartott darab. Ez egy nagy teljesítményű, speciális igényű autó! Szigorú olajcsere legfeljebb 1 év / 10 ezer kilométerenként, kínzós használat esetén gyakrabban. Olajból csak M jóváhagyottat érdemes tölteni, például Castrol TWS / Edge (nem sport!) 10W-60. A váltó és a diffi szintén komolyan igénybevett alkatrész, legkésőbb Inspection II-k alkalmával ebben is cseréltetni kell az olajakat (mindkettő csak a BMW-től rendelhető).
- Egyéb tekintetben is érdemes ragaszkodni a gyári alkatrészekhez...
- Nincs benne hidrotőke, a szelepeket kézzel kell állítani, korongozni 20-30 ezer kilométerenként.
- Az első futómű meglehetősen strapabíró, hátul viszont "gyenge" pont a lengéscsillapító toronyszilentje, amit érdemes kiegészíteni a Z3 M merevítőlapjával is. Gyakran elhanyagolt pont a hátsó csonkállványok alsó-felső gömbfeje is.
- Bőr belső! 3 havonta bőrtisztítás és bőrápolás minőségi anyagokkal!
- A hátsó gumiabroncsok gyorsan fogynak :-)

Hibalista

- - Hátsó futómű bekötési pontok kiszakadása, E46 típusbetegség, karosszériás munkával, külföldről rendelhető merevítőszettel véglegesen orvosolható - 150 000 Ft - - Hátsó futómű szilentjeit, gömbfejeit praktikus ezzel egy időben cserélni, hiszen úgyis lenn van a hátsó futómű - 85 000 Ft - - Futóműállítás gyári BMW műszerrel - 19 000 Ft - - VANOS mechatronika modul, külföldről rendelhető készlettel olcsón javítható véglegesen - 35 000 Ft - - Tetőablak csúszkák eltörnek, E46 típusbetegség, gyári javítószettel véglegesen orvosolható - 35 000 Ft - - Nagy méretű, egydugattyús féknyergek hajlamosak berohadni, különösen télen, vagy ha sokat áll az autó. Polírozással, karmantyú javítószettel orvosolható - 5000 Ft / nyereg - - A külső elektrokróm (vakításra sötétedő) tükörlapok "rohadnak" az illesztésnél.. bekúszik alájuk a pára, és a kék szín megbarnul. Ez lassan évtizedek óta minden BMW rákfenéje, más gyártóknál még nem figyeltem, de biztos ott is jelentkezik..

Ide hordtam szervizbe

Kör-Kereszt Kft. Budapest

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Budapest Motors

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 156000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? E36 Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E46) 1998 (2005 - 2005)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)