Majdnem szűz
Szöveges ítélet
Két éve elhatároztam, új autót veszek. Mármint egy új használtat. Még soha nem volt új ÚJ autóm. Én nem hiszek benne. Ok, elismerem, jó dolog lehet, ha Te magad töröd be a kiválasztottadat. Ez kb. olyan, mint gumi nélkül szexelni egy hamvas szűz leánnyal, bár ennek is megvannak a veszélyei;) De ne felejtsük el, az első aktus után az értéke rohamosan esni kezd, mármint az autónak. Kihozod a szalonból, és máris buktál félmilliót. Én anyagias vagyok. Nem zavar, ha előttem már mások is böfögtek az autómban, ha féláron vehetem meg két évesen a új listaárához képest. Sőt, kevesebb mint féláron.
Szóval kereken két éve elkezdtem lapozgatni a hasznaltauto.hu-t. 2 éves (majdnem szűz:)), diesel, 2 literes, kombi autót kerestem. Márka szempontjából nem volt megingathatatlan elképzelésem, végül 3 lehetőségre szűkült a kör: Ford Mondeo, VW Passat, és a befutó, BMW 320d. Nem tartott sokáig eldönteni, hogy mégis melyik legyen. Most, hogy belegondolok, a Mondeo mellett nem szólt semmi (leszámítva, hogy olyat már vezettem korábban), a Passat talán jobban tartja az árát (mondták mások), mint a BMW, ez volt az egyetlen előnye, de ez is csak akkor érdekes, ha te akarod eladni, márpedig én vásárlást tervezgettem. Ráadásul csak 136 LE, szemben az E46 151 pacijával + még soha nem láttam olyan Passatot, ami gázadáskor ne eregetne hatalmas füstfelhőt. Szóval az E46 lett a befutó.
Aztán kezdetét vette a keresgélés. Jó tanács: rétegvastagság-mérőt beszerezni. Én találkoztam olyan "sérülésmentessel" is, aminek még a tetején is duplája volt a festékréteg az előírtnál. Végül egy németektől behozott példány keltette fel az érdeklődésemet. Állítólag sérülésmentes, szervízkönyves,74E km-rel, jól felszerelt stb. Megnéztem, megvettem. Valóban megfelelt a hirdetésben leírtaknak.
Az E46-om: 2004. 05.-havi, edition lifestyle, hosszú extra listával: bőr kárpit, fa berakás, gyári xenon, nagy hifi, ülésfűtés, keréknyomás ellenőrző rendszer, automata légkondi, individual fekete tetőkárpit, króm külső elemek stb. Ja, és az ára: 4.150.000 HUF (akkor jöttek ki az első használt E90-esek, így kb. egy milliót esett az E46-osok ára) Ha a 10 millás listaárat vesszük, igen csak sokat bukott két év alatt, az én legnagyobb örömömre. Ennyit a szüzekről, ez kb. egy közepesen felszerelt,szűz diesel Yaris árával volt azonos.
És ami vicces az egészben, az elmúlt két évben viszont egész jól tartotta az árát.Most 3,8 M körül mennek el a hasonló felszereltségű, 120E körül futott gépek. (Még hogy a Passat jól tartja az árát.:))
Két év alatt 40E kilométert tettem bele, hibalista lent, nem sok. Vegyes használatban 7 literrel elmegy, a 151 ló a magyar utakra bőven elég, van benne tartalék. A futóműve "jó" kemény, aki azt írja, hogy szinte elnyeli a kátyúkat, az hazudik, az utolsó kis repedést is megérzed az aszfalton, de hozzá lehet szokni, no meg az autópálya és jó minőségű út komfortja kárpótol. A has"magassága" lehetne magasabb, pár fekvőrendőr már okozott fejfájást, de ha hozzászokik az ember, ki tudja kerülni a veszélyes szituációkat, pl. nem megy be Káposztásmegyerre a panelek közé.
Jah, ha jót akartok a gépnek, felejtsétek el a 25-30 ezres szervizperiódust. Én 15 ezer kilométerenként cserélek olajat (szigorúan Castrol TXT Softec 5W40) és olajszűrőt, lehet, hogy a 0-ás longlife olajak kibírnak 30 ezret, de ezalatt legalább 4 litert rá kell tölteni, mert megeszi a motor. A légszűrő ráér 30 ezrenként.
Ha találsz egy jó szerelőt, semmivel sem drágább a fenntartása, mint egy olcsó kisautónak.
Két éve hű, és megbízható társam, az eddigi legjobb vételem. Jól karbantartom, mert egy darabig még nem tervezem az eladását, és bizony meghálálja a törődést.
Az egyetlen negatívum amit tapasztaltam a használata során, az a társadalmunk előítélete egy béemvével szemben, ha egy mondeóban, vagy egy passatban ülsz, észre sem vesznek, bezzeg a kékfehér logós gépcsodában. Élnek a sztereotípiák és előítéletek az emberek fejében. Ezért teszek az ellen, hogy ez változzon (bár tudom hiába), udvarias, előzékeny sofőr vagyok, használom az indexemet, nem parkolok szabálytalanul. Ezzel talán én vagyok a kivétel, aki erősíti a szabályt.
Hibalista
- Első lengőkarok cseréje (a gömbcsuklók miatt) + szilentek + axiál csuklók (a hazai utak ugyebár) A "családi szerelőnk" kb egy százasból kihozta. (Gyári minőségű utángyártott alkatrészek is kaphatók.:))
- Ezen kívül sajnos általában olyan alkatrészek mentek tönkre, amik kevésbé funkcionálisak, de annál drágábbak, mert csak cserélni lehet őket, javítani nem, és csak gyári rendelhető. Pl.: fényszóró-mosó spricnije (kb. egy vízipisztoly, ami a mechanikát illeti) 18E Ft. Hátsó ablaktörő tengelye (vhogy beállt), szintén vagy egy húszas. Xenon vezérlő elektronika (hálisten csak egyik oldali, a másik még várat magára:)) új ára kb. 100E, használtan 18E volt. Nem csoda, hogy be#art, gyári AL, médinfranc. Más nem romlott el, a kopó-forgó alkatrészeket pedig előbb-utóbb úgy is cserélni kell, és ennél a márkánál sem drágább, mint bármelyik másiknál.
Ide hordtam szervizbe
Saját "családi szerelő", kiváló szakember, de nem árulom el, hogy ki, mert már így is mindig el van havazva a sok melótól.:)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Wallis Pest
Légkondi tisztítást kértem (ezt szinte csak szakszervíz tudja elvégezni, mert elég mélyre le kell juttatni a tisztítót), előzetesen azt mondták, 12E a művelet, végül 21-et fizettem, mert a pollenszűrőt is kicserélték, pedig mondtam, hogy az új, és cserélve volt, ezért nem kell. Végül is kifizettették.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 74000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | sokféle | Következő autója? | BMW 530d touring |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
