A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (1998-2005)

3 316ti 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Magamutogató szerénység

Szöveges ítélet

Miután az Astránk elérte a 10. életévét -nagyobb hiba nélkül (köszönet az Opelnek)- elgondolkodtunk a cserén. A választás egy már nem családcentrikus ("gyerekek" kiröpültek) család lévén a Compactra esett. Ára kedvez?bb, fontosabb tulajdonságai elegend?nek bizonyultak. Az autót megrendeltük, úgy válogattuk össze a kért felszerelést, ennek megfelel?en 4 hétbe került, míg legyártották, ezt követ?en további 4!! hétig arra vártunk, hogy leszállítsák és átvehessük.
A hagyományos autóépítés híve vagyok (formában is), így kezdetekt?l tetszett, mind a külseje, mind a belseje.
M?szaki ember (autószerel?) lévén természesen nem azzal kezdtem, hogy elolvassan a kézikönyvet, így az elején értek meglepetések, pl.: nem akart égni a bels? világítás ha kinyitottam az ajtó, csak abban az esetben, ha kézzel bekapcsoltam, akkor viszont ha becsuktam az ajtót nem kapcsolt le -természetesen. Hát rövid gondolkodást követ?en el? kellett venni a könyvet és innent?l kezdve megtanultam olvasni - már ami le van írva. Természetesen azt leírták, hogyan lehet visszakapcsolni -m?ködött is-, de azt, hogy a szervízben (gyárban?) hogyan kapcsolták ki azt már nem írták. Erre a gyakorlat úgyis rávezeti az embert. Olvastam egy BMW kombis kolléga hozzászólását, miszerint a hátsó ajtó kinyílik és lemeríti az akksit. Hát ez az én autómnál nem következhet be, ugyanis mint kiderült (a könyv nem írja) "hülye biztos". Kipakoltunk a csomagtartóból, és felsétáltunk a lakásba, mindenki meg volt gy?z?dve arról, hogy a másik lecsukta a kocsit. Ez nem így történt, ennek megfelel?en másnap azt láttam, hogy a csomagtartó nyitva, a bels? lámpa még csak nem is pislákol. Kiderült, hogy az autónak több esze volt és lekapcsolta a lámpát. Amikor benyúltam a térérzékel? viszakapcsolta autómatikusan. Ugyanezt megteszi egyébként a bels? lámpával is, tehát nyugodtan lehet az ajtókat nyitvahagyva szell?ztetni pl.: a kutyaszagtól.
Volt vele gondom: az els? pár hónap után azt vettem észre, hogy valami a jobb elején kopog. Csak rossz úton (köszönet Sopronnak, ebben azért b?ven van részünk) és kis sebességnél. Amikor Gy?rben jártam megnézték (rázópad, menetpróba, stb.) természetesen a fogorvos effektus miatt nem jelentkezett, nem tudtak vele semmit csinálni, csak megnyugtattak, hogy szerintük sincs semmi olyan baja ami a biztonságot befolyásolná. Ebbe azért nem nyugodtam bele, mivel változatlanul -és rendszertelenül- kopogott. Egy újabb arra járás alkalmával bementem a szervízbe, egy id?sebb kollégához kerültem, esetemet el?adtak, erre ? kb 20 perc alatt megtalálta a "hibát". A motorháztet? jobb hátsó ütköztet? csavarja egy picit lejebb volt, amikor gödörbe mentem csavarodott a kaszni és a tet? ráütött a csavarra. Beállítás óta csend és nyugalom az utastérben, pedig naponta kell olyan utcán közlekednem, ami futóm? tesztpályának is megfelelne -sajnos nem vicc. Az autóval eddig csak annyit kellett foglalkoznom, hogy id?nként megnézzem az olajszintet - ellentétben egy másik hozzászólóval nem mérhet? az olajfogyasztásom -, feltöltsem az ablakmosót, illetve én télen két alkalommal bekapcsoltam a klímát. Szivárgás, csöpögés, egyéb rendellenesség nincs - azonnal kiderülne, hiszen a járólapon megmaradna a nyoma.
Magával az autóval elégedett vagyok, nem csalódtam benne. Más kérdés persze a 316ti motor, mely 116 LE, 150 Nm. Elvileg akár elég is lehetne, de itt egy 1375 kilós autót kell mozgatnia! Ezt a feladatot 2-3000 fordulat mellett a városban, illetve alacsony sebességnél éppen ellátja, elemében akkor van amikor kikerül a sztádára. Többet mentem a cég Astra 1.6 16V-jével, hát ahhoz képest országúton összehasonlíthatatlanul jobb - mégis tettek valamit bele a BMW-b?l is. Fogyasztásom két tél tapasztalata alapján a városban 10-11 l, míg nyáron 8-8,5 l. Országúton 7-8,5 l, az igaz, hogy a 90 km-es fogyasztását soha nem sikerült kipróbálnom (azt szoktam mondani, hogy 90 és féllel, illetve 130 és féllel megyek). Szerintem is igaza van azon márkatársaknak, akiket idegesít a pillanatnyi fogyasztásjelz?, hiszen a figyelem elterelésen kívül sok hasznát nem veszem -attól nem nyomom kevésbé a gázt, hogy a legkisebb gyorsításkor is 20-at mutat. Az viszont érdekes, hogy ötödikben 16 fölé nem megy a mutató még 210-nél, teljes gázas továbbgyorsításkor sem, bár 30-nál, hidegen, télen, kettesben, egyenletes gáz mellett is elérheti a 18-at!
A téli közlekedés és a hátsókerék hajtás miatt természetesen vettem rá téli gumit is (GoodYear UG 6), az elektronikának köszönhet?en sikerült már pár embert az ?rületbe kergetnem azzal, hogy az els?kerekes autójukkal kínlódnak az el nem takarított utakon én pedig kényelmesen kikerülöm ?ket, illetve a mellettük lév? sávban símán elmegyek. Nyáron Continental PremiumContact gumikat használok, megelégedéssel.
Összesítve azt kell mondanom, hogy aki nem akar folyamatosan BMW életérzéssel autózni annak egy kellemes választás lehet, amikor elviszi a fiam, akkor akár csajozós autónk is elmegy -bár bekapcsolt ESP-vel nem lehet vele csikorgatni, gumit égetni.
A végén a címre visszatérve: maga az autó küllemre sokkal többet sejtet mint amit motorikusan teljesít. Természetesen egy 320d sokkal jobb választás, azonban irreális az árkülönbség a két változat között, nekem nem érte meg.

Hibalista

- Motorháztet? ütköztet? csavar beállítás 0Ft.

Ide hordtam szervizbe

A1 Autó Gy?r

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Astra GL 1.4 Következő autója? BMW / Mercedes
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E46) 1998 (2005 - 2005)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)