Puncimágnes helyett családi kombinak...
Szöveges ítélet
Nagyon sokáig gondolkodtam vajon méltó vagyok-e arra - olvasva ezt a sok droid ítéletet akár csak ebben a kategóriában is - hogy talán én is írhatok pár sort az autómról. Akik úgy kezdik, hogy fos, szar német, soha többé vagy akár álom, álomautó, puncimágnes és nőfogó, no az ilyenek nem is tudnak másra gondolni csak arra hogy prémiummárka. Ebben náluk ki is merül mi is teszi az autót autóvá, ezért a legközelebbi piti hiba után visítva állnak tovább más márkához és sikítják az éterbe, hogy német autót többé soha! Aztán a következő márkánál eljátszák ugyanezt. Akiben pedig nincs annyi kurázsi és a farka sem elég ahhoz hogy egy nőt tisztességgel megtudjon szerezni és ezt csak bömössel tudja megtenni, no ezeknek a töketleneknek nem ez az autó való és a csajuk is elöbb utóbb rájön hogy a menő csávójuknak a kék osztrigában a helye.
Családi autót kerestem, olyat ami évek múlva is autó és ráadásul tetszik is. Már kinőttem a streeracing-es korból és nem 5 litertért állok sorba a kútnál, hogy a sárga lámpa kialudjon. A fórumokon pedig nem a 16:9-es ´navi´ az elsődleges, miközben hisztizve követelem mondja el valaki mi kopog a motorból és minek vegyek kartergáz-szellőztető szűrőt. Egyetlen feltétel volt, kombi legyen és még a motor sem volt eldöntve. Ha 316i lett volna és az is kombi, azt is elhoztam volna. Az autót Németországból került "e lángoktól ölelt kis ország"-ba. Nem kezdtem el nyavajogni, hogy dízel és nem vittem be egy klinikára CT-re, ultrahangra és EKG-ra hogy minden porcikáját vizsgálják át, mert felelősséget nem akarok vállalni és tuti autót akarok, ami nem viszi a pénzt.
Aki nem azt várja egy autótól hogy lámpától lámpáig padlógáz-satufék és nem gyilkolja annak ez az autó tökéletesen megfelel. Aki pedig úgy használja az autóját, ahogy pár mondattal korábban írtam, annak meg mindegy melyik márkát választja, mindegyik kihullik alóla.
Ha valakinek csakis az óra állás a fontos, akkor az autóban 133 000km volt, ami itthon már biza felér egy felségsértéssel, de az általánosságokkal ellentétben a futómű nem kopogott, az ülések nincsenek kikopva, a kormány sem fénylik és még a fényezés sem matt. Aki nézett már meg tisztességesen autót az tudja, hogy még száz dolgot meglehet nézni amiből tisztességesen dönteést lehet hozni és nem minden esetben a kilométerórát kell bámulni. Az autón a szokásos karbantartást azért el kellett végezni, olaj és szürőcserék, illetve egy gyors diagnosztika a márkaszervízben izzítógyertya cserére ítélte az autót. Ezen kívül egy xenon izzót kellet cserélni és az autó tökéletesen müködik mióta megvettem.
Csendesen fut, a dízel hangja nem zavaró és nem szürődik be az utastérbe, nem zörög semmi, kényelmes és nagyon jól vezethető autó, így mindenkinek csak ajánlani tudom. Nem gyilkolom, így talán kibír gond nélkül még pár évet. Ami kell azt csakis gyári alkatrészben, hiába próbáltak kalmárkodni utángyártottal, meg sem közelíti a gyárit. Ráadásul érdekes a BMW alkatrészeinek árképzése. Olcsó és drága alkatrészeket ismernek csak, de nem lehet kategorizálni, mert nagyon szórt melyik típusú alkatrész mennyibe kerül. Takaróelemek, patentek olcsóbbak, mint jópár népautó kategóriába tartozó márkánál. Példaként az autómata váltó szürő szett szürővel, tömítésekkel szettben 16 ezer, míg opelék 40 ezret kérnek csak a szürőért. Szerintem nincs ok panaszra, mert egyáltalán nem horribilisek az összegek.
Összességében amire kitalálták, arra tökéletes autó. Azoknak ajánlom, akik tisztában vannak azzal, hogy egy autóra költeni kell és akiknek fontosabb a műszaki állapot: futómű, motor, valamint ezzel együtt szürők, olaj meglegyen az autóban. Mondhatnám úgy is, ez mindegyik autótípusra vonatkozik és akkor béke lesz autó és gazdája között.
2010:
Azóta sincs semmi érdekes: gázolaj fogy, gumik kopnak....
Azért volt már pár alkatrész amit cserélni kellett. Az első lengőkar szilentek nem igazán bírják az itthoni körülményeket, de végeredményben nem vészes a csere. Automata váltóban lecseréltettem az olajat, annak ellenére, hogy elvileg lifetime olajat ír a gyár, valamint a kisnyomású üzemanyagszivattyú adta meg magát.
Hibalista
- izzítógyertya csere - kisnyomású üzemanyagszivattyú csere - első lengőkar szilent -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 133000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Lehetőség szerint BMW |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
