A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (E46) (1998-2005)

3 (E46) 323i limousine 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kis problémás nagy szerető

Szöveges ítélet

Üdvözöllek, örülök, hogy olvasod az írásom, megpróbálok kitérni majd minden olyan dologra, ami érdekelhet egy potenciális e46 vásárlót.

Előző gazdája egy megyei rendőrfőkapitány volt, aki egy dízel(!) Skodába számoltatta be a verdát. Mai napig sem értem a választását, nyilván újabb 5 évvel (de akkor is Skoda), és dízel, úgyhogy termeli az üzemanyagot, mint tudjuk. Mindegy is, én áldom döntését, amellett, hogy nem értek vele egyet, mert így pillantottam meg teljesen véletlenül az autót a kereskedésben, ami azért jó sztori, mert egy másik autó miatt mentünk oda, ami mellette állt, és én észre se vettem azt! (Nissan Primera) Ezt ugye nem kell megmagyaráznom senkinek sem, hogy miért :)
Olvasgattam a kis papírját az alapadatokról, 2.5 benzin motor, 170Le, 110e km (na persze), csodás állapotban, nézegettem, ámultam, és az ára is kiváló volt. -Matizzal mentünk ki, nekünk az volt az első autónk, kissé tartottam a hatalmas váltást illetően, de mégis, 12 éves korom óta e46-ról álmodozok.-
Párom ekkor már odaszólt, hogy héjj miért álltál meg, itt az autó amiért jöttünk?! Én már eldöntöttem, hogy megnézzük ugyan a Nissant, de itt álmaim autója, és ekkora véletlenek nem léteznek. Kikértük a BMW kulcsát, kérdeztem, lehet-e próbaútra menni, persze, hogy lehet! Csend, feszes sportosság, manuális ötös váltó, alacsony fordulatról is nyomatékos megindulás, vagány tetőablak, fekete belső, multikormány, mi kell még!!??
3 különböző emberrel nézettem meg, és egy gyors eszmefuttatás, és matekozás után elhoztuk a kereskedésből a hármast.

Első megdöbbenésem akkor volt, mikor garázsból álltam ki vele, és mivel nagyobb, mint a Matiz, nem igazán éreztem a méreteit még, én bíztam a tolatóradarban, ami nem működött, és neki tolattam a falnak. Éppen egy picit látszódik meg rajta, szerencsére. Az első évben csak a jobb első dobbetétet kellett kicserélni benne a kötelezőkön kívül. Megjártuk Vir szigetét oda-vissza, problémamentesen, és még számos kirándulást élvezhettünk Lexivel. Előfordult olyan, hogy esős időben egyszer csak bevillant a kipörgésgátló és még egy visszajelző, össze-vissza járt a motor és egy-két indítás után abbahagyta. Na hát erre a szerelő mondott vagy 80 féle lehetőséget ez lehet a baj az lehet a baj, mondtam is, hogy inkább hagyjuk, mert találgatásokból nem élünk meg, annyit meg nem ér nekem, hogy 1 hetet kiessen az autó, és koholt problémákat felhozzanak, majd 200e ft-ot lehúzzanak rólam. Azóta a hibajelenség nem jött elő. Egy-két apróbb idegesítő hiba is megjelent: kesztyűtartó zárja romlott el, kb 5e ft, középkonzolon rekesz ajtaja nyomásra nem nyílik, valószínűleg eltört valami benne, az is cserés lenne, de nem használtam még soha, így nem foglalkozom vele. Hűtővíztartály, vízcsövet is ki kellett cserélni, egyszer csak elkezdett forrni a víz, csapott kifelé a gőz, elvileg típusbetegség, kb. 40e ft-ból megvan, de szerelőig vontatni kell. Most újabb probléma lépett fel, de azt a legvégére írom.

Nincsenek vele nagy bajok, gondok, csak olyanok, ami minden más autónál is előfordulhatnak, hiszen ki vannak téve a tervezett avulásnak.

Az autó vezethetősége, dinamikája kárpótol, legyen bármi baja is. Fiatal korom ellenére nem szoktam versenyezgetni, de előfordult már, hogy gyorsultam vele, bevallom. Kipörgésgátló nélkül kezdőknek nem ajánlom, hogy előzgessenek nagy fordulaton, nedves, vagy poros úton, egyébként normál úton nem veszélyes még ez a teljesítmény, de elég ahhoz, hogy bátran belevágjon az ember egy-egy nagyképű szúnyograkétás okostojás szarvának letörésébe, vagy egy 5 autóból álló kocsisor megelőzésébe is.

Ami sok embert érdekelhet, az a fogyasztás:
Város 9.5-11 L/100km Nyári téli nem egyforma
Országút 7-7.5 L/100km .
Autópálya 8 L/100km
Mint látható is, egyáltalán nem vészesek az adatok, simán vállalható fogyasztása van az autónak. (Ha egy dolgot tanácsolhatok: ha teheted, 3.0-át vegyél, nem fog többet enni, viszont erősebb sokkal, és hosszú távon az értéke is magasabb lesz az autónak.) Ha kicsit rálépsz a gázra, és gyorsulgatsz akkor gyorsan kútra kell majd menned, de ez egyértelmű.
Tavaly, mikor leesett a hó, kimentem csapatni, hát fél délután alatt pár ezer ft-om elment.... de akkora élményben azóta sem volt részem :)

Napi munkába járásra használom, engem csak szolgál ez az autó, párom Swiftje mellett ez a "nagyautó" ezzel megyünk hosszabb távokra, illetve városon belül ha együtt megyünk valahova, akkor Suzival tesszük, ha csak én dolgozom aznap, akkor is suzival megyek, amennyire lehet kímélem. Nőknek kissé nehézkesen megy a hátramenetbe kapcsolás, de ettől függetlenül szereti vezetni ő is.

Most jött ki rajta nem régen egy probléma, találgatások mennek, alkatrész is volt már cserélve benne, de nem jöttünk rá mi a hiba oka.
Napi első indításnál semmi baja az autónak, megy mint mindig. Majd, ha leállítom mondjuk 10 percre, 1 órára, mindegy, utána nehezen indul be, és egyszerűen nem akar menni, mintha kb 40 lóerő lenne benne, van, hogy fordulatról elengedem a gázt, és leáll a motor. Ez akkor múlik el, mikor áll minimum 2-3 órát. Csalódtam most a kecskeméti "szerelőkben" 3-an is leírták magukat nálam, megy a lehúzás, meg a találgatás, okoskodás, de se idővel, se odafigyeléssel, se tényleges lelkiismeretes munkával nem tudják a betérő ügyfelet "megajándékozni". Persze megértem, hiszen folyamatosan tele vannak melóval, olyannal, amiben nincs kihívás, a probléma adott, és egyszerűen, kutakodás nélkül kész a munka, és folyik a pénz, de azok, akik nem igazán értenek hozzá, és rájuk vannak teljesen utalva, mellesleg nem tudni mi a hiba oka, azoknál miért kell kötelezően azonnal beindítani a lehúzás motort???
Lajosmizsére fogom vinni, hátha találunk megoldást, és megírom a véleményem.

Összességében szerethető, megbízható konstrukció, nem mellesleg gyári kiegészítőkkel szépíthető, (felnik, ülések, lökhárítók) és a hathengeres változatok elég erősek is ahhoz, hogy magabiztosan autózzon az ember. Sportosan kemény kormányzás, kuplung, fék, és váltó. Következő autóm szeretném, ha X5, vagy Lexus RX, vagy Nissan Murano lenne, a biztonságérzet miatt, jobban kilátni belőle, és stabilabb szerkezet, benzines motorral természetesen.

Hibalista

- kiegyenlítő+víztartály+csövek, tolatóradar, kürt, kesztyűtartó zár,

Ide hordtam szervizbe

Még mindig keresem, akihez szívesen vinném, és ért is hozzá.

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1999
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 110000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Matiz Következő autója? X5
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E46) 1998 (2005 - 2005)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)