A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (E46) (1998-2005)

3 (E46) 318d touring 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ki a hülye? Én vagy az átlag használtautóvásárló?

Szöveges ítélet

2017 01 04.

Szóval az egész úgy indult, hogy 2 évnyi Belgium és Magyarország között munka miatti ingázás után eldöntöttem, hogy mellékállású nepper leszek :D
Nem volt nagy karierem, összesen 8-9 autót hoztam be, de még a legrosszabb vételem is deficitesre hozta ki magát, így mertem "nagyot" álmodni és megvettem ezt.
Vajbőrös, lakkfekete kombi, végig a vásárlás helyén, tehát BMW márkaszervízben vezetett szervízkönyvel, első nő, és orvos tulajdonostól, eladás előtt pár hónappal gyári alkatrészekből felújított első futóművel, összes számlájával, de 325e (egész belgium autópálya, még a wc-re is 3 sávos tükörsima út vezet...) kilométerrel.
Tuti vételnek éreztem, még ki se fizettem, de már éreztem is a könnyen keresett pénzt a zsebemben....
Igen ám, de 4 hónap hirdetés, és finom árejtés után összesen volt 4 telefonos érdeklődő, de személyesen már egyik sem nézte meg, viszont akkoriban derült ki, hogy az előző autóm (BMW e30) torka már olyan véres, hogy semmikép sem érdemes vele foglalkozni, ezért eladtam és az árából forgalomba helyeztem magamnak a 46-ost...

Szubjektív véleményem van, viszonylag kevés vezetett évvel, néhány átlagosnak mondható autó után.

Egyszerűen szeretem <3 :D :D

Egész kényelmes autó, többször is megtettem már vele a Belga-Magyar távot (1600km), és ha nem is kipihenten, de sosem összetörve érkezek. Nagyon jól cuccolható, volt már benne 2 személyes kanapé egyben, hűtő, költöztettem már vele embert haza messziről. Lábhely hátul nincs sok, de azért 4 embernek is válalható. Dinamikus, egész szépen szedi a lábát, és még pálya tempónál sem okoz neki gondot se a gyorsítás, se emelkedő. Ennek ellenére hosszútávon, megpakolva tempósan is bármikor hazajövök max 7 literrel, németországon keresztül, 130 fölött jellemzően. Egyszer volt egy leszedált estém, ahol plusz egy emberrel sikerült összehoznom 5 literes fogyasztást is pályán (Belgium 110-120km/h max), de akkor már annyira nyugodtnak kellett lennem, hogy az már bosszantó volt.
4 henger, commonrail, 16 szelep, 116 ló, 280 nm. Egész szép hangja van még ezek ellenére is, de azért hidegen boldogan énekli és rázza a traktor skálát.
Vezetni nagyon jó, sima gyári futóművel is, számomra tökéletes komprumisszum a használhatóság és a sportosság között. Télen, már ha van, igazi örömforrás is tud lenni, de egy gombnyomás és visszaválik kultúrált, használható közlekedési eszközzé.
Számottevően nem kellett rákölteni az első olajcsere periódusban, két termosztát lett cserélve, a nagyköri már adta megfele magát, ezért nem olyan lágyan nyitott ahogy kellett volna, az egr-ét pedig csak biztonsági okokból cseréltem. Ezen kívül egy 2 ezer forintos szilent volt a hátsó futóműben, ami kérte a cserejét. Kapott f10 gyári 17-es felniket, amikkel nagyot üt kinézetre, de ezt csak a szemem kívánta, nem az autó (:
A kép azért egy kicsit árnyaltabb ennél, lassan már érik a kéttömegű és kuplung cseréje, a következő 10 ezer kilométer alatt meg kell ejtenem mindenképp, de ha az megtörtént, úgy is írok róla. Illetve lesz majd rajta egy kis esztétikai javítás is, a két hátsó sárvédőívnél.

2017.06.10

Pár nap eltéréssel fél év telt el az ítéletem óta, és ez idő alatt újabb 30 ezer kilométer szaladt a kocsiba. Ott kezdeném, hogy a kuplungozást megúsztam egy nagy nevetéssel, mert csak a kardán alagútba ért bele a kipufogó, ami minden indításnál csengett egy szépet :D Na igen,az egyik legnagyobb magyar autós oldal folyamatosan kihozza a járműhypochondriám.
Esztétikai javítás címszó alatt teljesen felújították az f10 felniket a szereld magad műhelyben, ugyanitt csináltam rajta két nagy kozmetikát is, de a sárvédőívekre még nem került sor.
Kapott még egy multikormányt, és egy díszléc szettet, szóval a belseje is egyre szebb.
Ezeket, és a fél évvel ezelőtti termosztát cserét leszámítva műszakilag teljesen hibamentes az autó. Tényleg csak az olajat és szűrőket cserélem, 55 ezer km alatt 5 alkalommal 35e/csere áron, ami szerintem nem vészes. Pár ezer forintot hagytam ott gumisnál, meg persze mosásra, de ezek is természetes dolgok.
Persze azért lehet savazni is az autót, nem 100%-os. Az egyessel néha birkózni kell, vagy kettőbe húzni előtte, hosszú esős idő után a parkradar hajlamos meghülyülni és pontosan ellentétesen csinálni a dolgát, mint kellene. A legbosszantóbb pedig, hogy nem bírok az ablaktörlőlapátokkal, mert még a gyári mérettől lényegesen kisebb is hajlamos összeakadni, szóval ezt megnézetem majd. Ja, jobb első ablakemelő szerkezetem is haldoklik, de az bmw betegség, mert valahol ki kell tenni a könyököt ugye, és a fékek is gyengébbek, szóval érnek a cserére.
Visszatérve a jó dolgokhoz az autó rendíthetetlenül csak megy, volt hogy egy hét alatt beletekertem 6 ezer kilométert, nagyon jól összeszoktam vele, és egyáltalán nem bántam meg, hogy megmaradt, mert szinte családtag lett.
Alig volt pár ezer kilométer a lábamban mikor megvettem, talán ezzel és a sűrűn tankolt prémium gázolajjal magyarázom azt hogy az átlag fogyasztásom is beállt egy nagyon jó szintre. Legutolsó hazautamon 1500 km, 3 felnőtt és 1 gyerek + rengeteg csomag felállás mellett 5,4 literes fogyasztást hoztam ki. A nagy felnikkel ugyan ez az út visszafelé 6,5 volt... De legalább szépek :D

Nem tudom mi lesz a sorsa az autónak, valószínűleg nem kell hirdetnem majd, mert ismeretségi körből ketten is pályáznak rá, plusz az eredeti terv az, hogy ballagási ajándék lesz belőle. De az már eldőlt, hogy maradok a márkánál.

Hibalista

- 325e és 350e km között: - 1 darab hátsó futómű szilent 2e - 2 (egr+sima) termosztát 40e

Ide hordtam szervizbe

Édesapám kollégája, aki másodállásban autószerelő. Jók a referenciái, közel van, és nem végez félmunkát sosem. Számomra főnyeremény!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 325000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? e30 324td Következő autója? BMW F10
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E46) 1998 (2005 - 2005)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)