JÓ!!! De áldozni kell az oltárán.
Szöveges ítélet
Tavaly (2015 áprilisában) megérkezett hozzám hosszas keresgélés után az E46 325i facelift. Személyes agylövésem volt a típus és most, hogy elérhető áron hozzá lehet jutni eljött a pillanat. Egy év távlatából és 12ezer megtett km után már reális kép alakult ki bennem így megosztom veletek a tapasztalataimat. Jó jó, BMW, prémium meg minden de azért rád tudja csapni a szopóbódé ajtaját. Vagy fogalmazzunk inkább úgy, ha nem vagy elég körültekintő és előrelátó. Én személy szerint ha nem ismerkedtem volna meg Bencével aki szerintem az ország egyik legnagyobb E46 spílere akkor biztos megvezetnek és veszek egy csillogó villogó de egyben használhatatlan összetákolt szarkupacot. Helyette viszont lett ez, a képeken látható darab.
Na de a jó választás ide vagy oda azért egy 10+ éves prémium nem garancia a tünetmentes autózásra, sőt! Mondhatjuk nem jön egyből a feel the power. Mert mindig van mit csinálni rajta, néha már azt kérdezem magamtól, hogy vége lesz e egyszer?
Nem egetverő dolgok, sőt élhető problémák de azért ott motoszkál az ember fejében és amint tudja orvosolja. Nem kevés anyagi ráfordítással persze.
Típus betegség a rohadás. (ajtók alja, első sárvédő..stb) Ennek csak a bal első sárvédőjén volt de az eladó ezt megcsináltatta még a vásárlásom előtt, a lengőkar szilentek cseréjével egyetemben. A felkerült sárvédő bontott de rohadásmentes elem, fényezés és polír.......Volyla.
Ehhez manapság a facebook korában gyerekjáték alkatrészt venni, lévén tonna számra hordják be a donorautókat Angliából, Németországból a kert végében letámasztó wanna be bontós bubusok.
Persze van aki profin csinálja értő magabiztossággal ( Donka Dávid )
aki ha bármi kell nagy valószínűséggel leakasztja a polcról helyben.
Részemről ami kellett: ablakemelő gomb, ablakmosó tartájban a szivattyú meg még pár ilyen olyan csetresz.
A húzósabb tételek azok amiket innen nem lehet beszerezni és muszáj az újat beletenni. És a szar minőséget nem csípi! Első körben az olajcserénél szembesültem ezzel. Mert ugye mivel kezd az ember? Így van!...Ledobja az olajat és mindent ami ezzel jár. Még akkor is ha az eladó váltig állítja hogy " 1 hónapja cserélte le". Az a tuti ami ziher, ezzel ne szarozzon az ember. De hogy világos legyen, itt van tételesen:
- Olaj. Castrol Edge 5w40 LL 2300FT/liter és majdnem 7liter kell bele
- üzemanyagszűrő. Mann-Filter. 31000HUF
- pollenszűrő. Mann-Filter 11000HUF
- levegőszűrő. Mann-Filter 5500HUF
Persze mindenkinek van ilyen olyan kedvezménye valahol de akkor sem egy olcsó mulatság. Ezek a hivatalos bolti árak.
Mikor ez megvolt jött a szép nyári autókázás teljesen tünetmentes állapotban. Majd jött a tél!!!
Ugye az előrelátó gyáva ember (értsd: aki nem akar felcsavarodni az első oszlopra) felkészíti az autóját legalább egy téli gumival.
Első lépés, 4 felni lehetőleg 16"-os méretben. Oda se neki százával van a neten. Én 20000HUF-ért vettem gyári BMW alut. Kicsit kopott, néhol padkázva de amúgy jó. Télre tökéletes. A gumi rá ami még árban nem volt teljesen horror, Hankook 205/55 R16
W310. 30000HUF-ért/db.
Fagyálló és hűtővíz lecserélése egy 10000ből meg is van.
Na ennek ellenére, hogy tudatosan és odafigyelve gondoztam sem következett a téli felhőtlen használat. Kezdtem hozzászokni a beszarásjelző (check engine) látványához a műszerfalon. Hidegen nehezebben indult, a töltés jelző meg világított tovább. Ezek után produkált 5hengert, check engine meg bevillant, szóval csupa olyan dolog amitől nem indul jobban a napod. Bence az említett E46 spíler gyorsan megnyugtatott, hogy nem kell a kardomba dőlnöm csak az aksi haldoklik, egy csere megoldja a problémát. Így is lett. (Na de ha ezt nem tudod mennyit szívsz vele mire rájössz? Mivel az aksi nem volt teljesen szar, és én már gondoltam mindenre)
Pár hét elteltével check engine barátom megint bejelzett. Egy gyors diag és kiderült az 1es henger trafója a végét járja.
Csere, de akkor már gyertyákkal együtt
- Trafó. Bosch 15000HUF
- gyertyák. NGK 5150HUF/db
Jöhet a gondtalan használat. Á....nem úgy van az! Figyelmes lettem egy apró kotyogásra a bal első keréknél. Mint kiderült az áprilisban cserélt első-alsó lengőkar szilent eddig bírta Budapest méltán híres úthálózatát. Megérett a csere. Mondanom sem kell, hogy párban.
• szilentből Febi, házzal együtt. 16500HUF/db
És eddig ennyi. Leszámítva, hogy ez alatt az idő alatt megtettem 11ezer km-t. És következett az aktuális olajcsere. Nem részletezném. (lásd fent)
Senki ne jöjjön azzal hogy gyárilag 25ezer km-re írja a szerviz intervallumot mert az nettó baromság!
Ami jön: Tavasszal ékszíj, görgők, tömítések, csövek...meg ami megérett rá cseréje következik.
És nem győzöm kiemelni, hogy ez egy jól karbantartott Németországból behozott és ELSŐ tulajtól vásárolt autó. Amit márka szervizben szervízeltek. A könyvében is ott a pecsét 2014 november 20.-i dátummal, 148000km-es óraállással. Én 153000-el vettem meg áprilisban. El lehet képzelni mi minden lenne még ha egy visszatekert kétes előéletű példányt vesz az ember.
És az általam felsoroltak nem egetverő problémák. Nem arról van szó hogy lerohadt alattam és se előre se hátra...
Élmény és használhatóság.
Az átlag gépkocsivezető szemszögéből nézve szögezzük le, hogy teljesen felesleges és haszontalan vagy inkább nevezzük gazdaságtalannak, Budapestre egy 2500ccm-es benzines kocsi. A mindennapi használatra pl egy 1.6os akármi is tökéletesen megteszi. Az is ugyan úgy
tud ácsorogni reggel a dugóban és a járulékos költségei is kedvezőbbek.
A magyar ember meg nem az az ingázós fajta aki pályázik napi szinten az otthon és a munkahely között. De legalább is biztos nincsenek nagy számban ilyenek. Joggal merül fel a kérdés, hogy akkor meg minek? Miért szaladgál az utakon annyi mostanában? A válasz az...Mert JÓ!!!!
Totalcaros értelemben véve "benne van a bugi", és aki erre vágyik annak egy tökéletes választás. A soros hat hengeres hangja amikor elforgatod 6000ig csodálatos muzsika. Iszonyúan érezni benne mindent, a szó legjobb értelmében.
Az élmény amikor elkezd tolni, és ez párosul azzal a zseniális hanggal valami fenomenális. A kormányzás mennyei, ahogy reagál a legkisebb kormánymozdulatra. Nem is tudom ki mondta, de valaki úgy jellemezte, hogy "az ujjaiddal érzed az utat". (És képzelem milyen lehet egy M3 ahol ez mind hatványozottan jelentkezik....na de az már megint egy másik kávéház) De ezek az élmények is akkor jók ha egy rendben tartott autóval csináljuk, aminek mint fentebb kiderült "ára" van. És folyamatosan van rajta mit csinálgatni. Persze lehet, hogy egyszer tünet mentes lesz :)
Vezettem már nagyon legatyásodott E46-ot. Az borzalmas volt. Lógott a futóműben minden, meg egyéb bajai is voltak. Ezt csak azért mondom mert abban nem volt meg a felsorolt élményorgiából semmi. Leginkább ki akart szállni az ember a lehető leghamarabb.
Szóval ezeknek a dolgoknak a tudatában is ki merem jelenteni, hogy jó autó az E46 325i, de csak annak aki arra vágyik amit ez adni tud. Mert kemény és direkt. Néha küzdelmes. Főleg itt Budapesten, mert ez nem ide készült, nem a már említett úthálózatunkra. Gondolja meg mindenki kétszer aki ilyet szeretne vásárolni magának. Ha jót vesz az ember, élvezni fogja de ha szart, akkor a napot is elátkozza. És abból sok van.
Hibalista
- ablakemelő gomb, lengőkar szilent, gyújtótrafó, ablakmosó szivattyúja, beázott a C-oszlopnál egy gumicső repedt el, magnó elromlott,
Ide hordtam szervizbe
Barátom műhelyébe. De nem adhatom meg a címét így. Megkérdezem és ha engedélyt ad akkor bepótolom.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Én magam.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 153000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 307 | Következő autója? | E46 M3 esetleg 645Ci igazából még nem tudom :) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
